לפני 6 שנים בדיוק כשהייתי בת 28, פחות או יותר באותו מצב פיזי רק בחודש שלישי להריון הראשון שלי, הרגשתי גוש בשד.
מהר מאוד התברר שמדובר בסרטן השד. עברתי 2 ניתוחים במהלך השבוע ה- 14 וה-17 של ההיריון. אני זוכרת שהתעוררתי מההרדמה ובמעט הכוחות שחזרו אליי התחננתי שיעלו אותי למחלקת הנשים לוודא שיש דופק לעובר.

יאנה דרום פותחת את הערב. צילום: בני גם-זו לטובה

אחרי שילדתי קיבלתי את כל החבילת "הכל כלול", עם תינוקת בת 3 שבועות התחלתי את הטיפול הכימותרפי הראשון, אחר כך ניתוח כריתת שד והקרנות. בסוף יצא שאני והיא הצמחנו שיער ביחד.
התינוקת הזאת קוראים לה נויה – ראשי התיבות של השם שלה זה ניסים ונפלאות יעשה השם, השנה היא עלתה לכיתה א' והיא כאן בקהל מעודדת את אמא.

מתוך תצוגת האופנה באירוע "שלמות. לא מושלמות". צילום: בני גם-זו לטובה

אחרי הטיפולים עברתי כריתת שד עם שחזור שד מיידי שלא הצליח, מה שהוביל אותי למסע חיי -חיפוש אחר פרוטזת שד וחזייה מיוחדת.
פתאום גיליתי שאין בישראל פתרונות מספיק נשיים של הלבשה תחתונה לנשים כמוני שעברו כריתת שד. לא מצאתי בגד ים והסתובבתי חודשים עם אותה חזייה אחת בצבע גוף.
כי כשאת נופלת האופציה היחידה מבחינתי זה לקום ולצמוח מהמשבר.
מהר מאוד הבנתי שדווקא בחו"ל קיימים כבר שנים בוטיקים של הלבשה תחתונה שמיועדים אך ורק לנשים המתמודדות עם סרטן השד.
ולקח לי כמה שנים להבין שזה הייעוד שלי בחיים.אחרי שאמי שחלתה בסרטן השד והשחלות נפטרה, החלטתי שהחיים קצרים מכדי רק לפנטז ולחלום.

פתחתי חנות קטנה בחיפה והזמנתי מחו"ל מבחר של הלבשה תחתונה עם כיסים מיוחדים לפרוטזות שד, בגדי ספורט, גופיות ובגדי ים לנשים שכמוני עברו כריתת שד.

לזה הוספתי מטפחות ראש מדליקות לטיפולים הכימותרפיים, פתרונות שיער אופנתיים עם כובע וכל מה שהייתי זקוקה לו בזמן המחלה ולא מצאתי.
לא האמנתי כשהתחילו להגיע אלינו נשים מכל הארץ, כאלה שרק החלימו וכאלה שחלו לפני למעלה מעשרים שנה ופנטזו על חזיות סקסיות ונשיות בדיוק כמוני.
הכי מרגש היה לקבל מיילים מבנות של אימהות שכבר לא היו בחיים ובמילים קורעות לב כתבו לי איך לא הייתה חנות שכזו כשאמא שלהן הייתה בחיים.
אני והנשים המדהימות שעובדות לצידי בחנויות - ענת, נעה, סימה ודורין,  כולנו עברנו את המסע הזה והחלמנו. אנחנו פוגשות יום יום נשים שזקוקות למבט המבין שלנו, לחיבוק המכיל שלנו ובעיקר לשמוע שהכל יהיה בסדר, אנחנו בית חם לכל אישה שמקבלת את הבשורה.

מתוך תצוגת האופנה באירוע "שלמות. לא מושלמות". צילום: בני גם-זו לטובה

הבנתי שלפעמים קורים לנו דברים נוראיים בחיים אבל הם פותחים לנו את הדלת לייעוד האמיתי שלנו.
אני פוגשת יום יום נשים בכל הגילאים מעשרים פלוס ועד כמעט 90, זה לא משנה בנות כמה הן, כולן רוצות להרגיש יפות בתוך מחלה שפוגעת לנו בכל סממן של נשיות.
כולן רוצות להרגיש בנוח להתפשט ליד בן זוגן, ילדיהן, להסתובב בחופשיות ובנוחות ליד הנכדים, לחזור לשחות בים אחרי שנים שנמנעו ובעיקר להמשיך לחיות בשיא הסטייל והיופי למרות הגוף שהושחת.
בכל פעם שאני מקבלת קולקציית חזיות חדשה, אני בוכה מהתרגשות, חוזרת ואומרת שוב לעמי בעלי... איך זה לא היה כאן כשאני חליתי?!

מתוך תצוגת האופנה באירוע "שלמות. לא מושלמות". צילום: בני גם-זו לטובה

המסע הפרטי והכואב שלי שהחל לפני 6 שנים - של בחורה צעירה ומתוסכלת עם קרחת, שד אחד, תינוקת עם עיניים כחולות ובעל שמאמין בי כל הזמן ולאורך כל הדרך הפך לרשת הראשונה בישראל של חנויות אופנה ואביזרים לנשים המתמודדות עם סרטן.

את האירוע הזה דמיינתי כבר כמה שנים, לצאת מאזור הנוחות במדינה שבה כבר כמעט אחת מכל 7 נשים חולה בסרטן השד, 25% מהנשים הן מתחת לגיל 50, אני לא רוצה שתהיה אישה אחת שתתבייש בזה, שתחשוש ללכת בגאווה עם הקרחת!

הערב תראו כאן נשים עם שד אחד או בלי בכלל, יהיו כאן נשים שעברו ניתוח כריתה חלקית או עם שדיים משוחזרים. מה שבטוח אנחנו בוודאות נהיה מספר אי זוגי של פטמות.

יצעדו כאן נשים שחלו בסרטן השד בגיל 24, שלושים פלוס וארבעים פלוס רק כדי להזכיר ולחדד שנשים צעירות נמצאות גם בסיכון וגילוי מוקדם מציל חיים.

יצעדו כאן נשים שלמרות שהן איבדו את השיער, את הגבות ואפילו את הריסים באיזשהו שלב. בסוף הכול צמח והן יפסעו כאן בגאווה על המסע שהן עברו.

יצעדו כאן נשים עם צלקות מטורפות על השדיים וחלק גם באזורים אחרים כמו אצלי שהגב עבר לציצי. אבל מרגישות הכי נשיות, חושניות ומהממות!
לאף אחת אין כאן כתר על הראש אבל כל אישה באשר היא שביום בהיר אחד קיבלה את הבשורה ונלחמה כמו לביאה היא בעיניי מלכה אמתית!

אני עומדת על הבמה הזאת לזכרה של אמי ולמען כל הנשים שנלחמות בימים אלה בסרטן השד ורוצה להגיד שאתן הכי יפות בעולם!