ספריות עמוסות ספרים משרות אוירה ביתית וחמה ואם הן גם יפות ומיוחדות הן יכולות להפוך לפריט עיצובי בחדר ולהרים כל חדר סתמי לגבהים בלתי צפויים. כשנתקלים בספריה מיוחדת מבינים שאחסון ספרים לא חייב להיות אפרורי ומשעמם. לא מאמינים? הביטו בתמונות.

 

 

עוד בOnlife:

לא תאמינו מה אפשר לעשות עם רהיטים מ-IKEA

למה לרדת במדרגות אם אפשר להתגלש?

מציצים לבית של אומה תורמן

 

 

המעצבת היפנית Sakura Adachi  רצתה לשחזר את חווית הילדות שלה, שבה אהבה להתחבא מתחת לשולחן ולקרוא. היא עיצבה ספרייה שבתוכה כלול מקום לקריאה וקראה לה "המערה".

הרהיט מגיע בשני גדלים - למבוגרים ולילדים. עכשיו נראה אתכם משכנעים את הילדים להפסיק לקרוא ולצאת מהמערה.

  

צילום מתוך הבלוג: likecool.com
 
 

רעיון דומה יישם המעצבStanislav Kratz  ברהיט הבא: זוהי מערכת מדפים עם ספרייה בתוכם. הספריה יכולה להכיל כמאה ספרים, כך שהרהיט בעל שתי הפונקציות, יכול לפתור בעיות בחלל קטן.

המדפים עשויים מעץ ואילו הספסל עשוי מפוליאוריטן, שהוא חומר נעים ונוח לישיבה. צורת הספסל מאפשרת הן ישיבה והן שכיבה - בהתאם למצב הרוח.

 

 

צילום מתוך: http://moderninteriordesignideas.blogspot.com

 

 

וחייבים לראות איך הספרייה הזאת נראית בתוך דירה פריזאית בעיצובו של Kratz:

 

 

צילום מתוך: http://www.katzhq.com/en/projects/1/

 

 

צמד המעצבות הגרמניות שתכננו את הספרייה latzhalter ניסו להתגבר על בעייה ידועה:  ספרייה עמוסה שכל הספרים נופלים ממנה לכל הצדדים. הן תכננו את הספרייה כך שברגע שהיא "מתפוצצת" מספרים , שני חצאיה מתפצלים ושטח האחסון שבה גדל.

 

 

 

צילום מתוך   http://theblogonthebookshelf.blogspot.com

 

 

בטור הקודם שלי הזכרתי את בית הקשת. בתור מי שאוהבת מאד צבעוניות חזקה, הרעיון הבא של ארגון ספרים לפי צבעים הסב לי אושר גדול. אין, אין דבר שגורם יותר שמחה בלב מאשר קשת ענקית של צבעים.

 

במקרה הזה מדובר בספריית כוורת פשוטה, אבל מה שגורם לאפקט המהמם הוא סידור הספרים לפי צבע העטיפה שלהם. את האפקט הזה לא קשה לשחזר בבית. מה שכן - מעכשיו תצטרכו לשים לב לצבע העטיפות של הספרים שאתם קונים.

 

 

צילום מתוך: http://tanacious.wordpress.com

 

 

הנה עוד ספריה שנפרסת על פני קיר שלם. הספריה הזו היא ההוכחה לכך שגם עיצוב בקוים נקיים ופשוטים יכול להביא לתוצאה מרהיבה.

 

 

צילום מתוך http://freshome.com

 

 

אחת הדרכים הנעימות ביותר להירגע היא לשכב בתוך אמבטיית קצף עם ספר ביד. כנראה שזו התמונה שראו בעיני רוחם מעצבי החברה האיטלקית BluBleu כשתכננו את האמבטיה הבאה:

 

צילום מתוך: http://theblogonthebookshelf.blogspot.com

 

י

המעצב   Job Koelewijnעיצב ספריה בהשראת סמל האינסוף, כשכוונתו היתה להדגיש את הכח האינסופי שבספרים ובלימוד מתוכם. לו רק היתה הספרייה יכולה גם לאחסן אינסוף ספרים ? הרבה בעיות היו נפתרות.

 

 

צילום מתוך :http://dailydesigndiscoveries.com

 

 

חובבי ה-Vintage יאהבו מאד את הספרייה הבאה  שעוצבה ע"י החברה הסינגפורית Munkii. בעיניי היא משלבת את העתיק והמודרני בצורה מושלמת.

 

 

צילום מתוך: http://design-milk.com

 

 

זוכרים את הקובייה ההונגרית? כנראה שהמעצב הברזילאי Fabio Teixeira בילה שעות רבות בנסיון לפתור אותה כי ההשפעה שלה עליו כל כך גדולה עד שהוא עיצב שולחן קפה, שבדפנות שלו

ניתן גם לאחסן ספרים - בהשראתה.

 

צילום מתוך:  http://freshome.com

 

 

האחים Oliver ו- Evan Haslegrave הם מעצבים אשר גרים ועובדים בלופט ענק בניו יורק, אותו עיצבו בעצמם. הרהיט הבא הוא הכלאה בין מדרגות לבין ספרייה.

צילום מתוך http://www.sarahberrydesign.com

 

 

בכלל- גרם מדרגות הוא מקום מושלם לאחסן בו ספרים. הנה דוגמה יפה במיוחד לכך:

 

 

צילום מתוך: http://www.apartmenttherapy.com

 

 

ועוד אחת:

 

 

צילום מתוך: http://www.apartmenttherapy.com

 
המעצב הישראלי רון ארד עיצב ספרייה בהשראת מפת ארצות הברית, שבה כל מדינה קבלה מדף משל עצמה. מעניין כמה ספרים אפשר יהיה להכניס לתוך ספרייה בצורת מפת ארץ ישראל..
 

צילום מתוך: http://freshome.com