עקרון העונג הוא אחד העקרונות המרכזיים המנחים את חיי הצרפתי. לא מדובר בקלישאה: הצרפתי מנהל את חייו על פי עקרון זה והדבר בא לידי ביטוי בכל תחומי החיים ? שעות עבודה, תרבות הפנאי, ניהול החופשות, סופי השבוע וכמובן הקולינריה.

 

כשמסתובבים בפריז כמעט בכל כמה צעדים ניתן למצוא פטיסריבולנז'רי, שוקולטרי ועוד כל מיני מקומות המסתיימים ב"רי". עיר האורות מלאה לא רק באתרי תיירות מקסימים, באוצרות אומנות ובבתי אופנה עילית, היא מלאה גם במקדשי אוכל שמהווים אכסניה לתוצרת המזון המשובחת המיוצרת מדי יום בעיר.

 

הכבוד שמעניקים הצרפתים לתחום הקולינריה בא לידי ביטוי בצורות שונות. כך למשל מוענק בכל כמה שנים על ידי נשיא הרפובליקה, תואר של כבוד לטובים ביותר בתחום עבודות מלאכת היד, ובכלל זה תחום הקולינריה. שפים, גבנים, שוקולטיירים, אופים ואומנים נוספים מתחום האוכל, מתמודדים על זכייה בתואר הMOF) Meilleur Ouvrier de France) שיעניק להם תהילה, פרסום ובעיקר כבוד והכרה עד יומם האחרון.

 

סממן נוסף של אותו כבוד לתחום, ניתן למצוא בעצם החלוקה בין סוגי המזון השונים. את הגבינות נמצא בפרומז'רי, את השוקולדים בשוקולטרי, את הקינוחים בפטיסרי, את המאפים בבולנז'רי ועוד ועוד. לכל נישה המקום שלה, כל אחד מתמקצע בתחומו וכך יכול לייצר את המוצר הטוב ביותר.

 

כמות החנויות בעיר בתחום הקולינריה, השוות ביקור, היא בלתי נתפסת. אנסה להביא לכם מספר המלצות בקטגוריות שונות, שלדעתי כדאי לבדוק בשהות הבאה בעיר האורות.

 

UN DIMANCHE A PARIS

עבור פייר קלויזל ממשפחת השוקולטיירים המפורסמת, יום ראשון הוא לא יום ככל הימים, לכן החליט להקים מתחם שיקרא "יום ראשון בפריס" ובצרפתית -UN DIMANCHE A PARIS. מדובר במתחם גדול מאוד ביחס לבוטיקי השוקולטרי והפטיסרי בפריס, המכיל שוקולטרי, בר שוקולד, מסעדה, בית קפה, לאונג' של שוקולד וסטודיו, או בלשון השפים, "מעבדה",  להכנת המנות המוגשות במקום והפטיסרי הנמכר בבוטיק.

 

 

 

המתחם ממוקם באחד האזורים התיירותיים ביותר בעיר, בפאסז' היוצא מבולבר סאן ז'רמן. המקום מעוצב בצורה מודרנית ומיוחדת, ממש קומפלקס שמגרה את כל החושים ומעמיד רף גבוה לעמיתים בתחום. הצבעים  דרמטיים מאוד, משרים תחושה מרגיעה ונקייה, ממש הרגשה של המילה האחרונה בתחום עיצוב הפנים.

 

 

 

במקום תוכלו למצוא שוקולדים איכותיים, פטיסרי ברמה הגבוהה ביותר, מקרונים טריים ופריכים להפליא ועוד סוגי קונפיסרי (ממתקים) ייחודיים. טעמתי פניני שוקולד בטעמים מיוחדים של כוסברה ותבלינים אחרים, מיוחד מאוד.

 

 

 

 

 

בין מתחם המכירות לבין המסעדה, מוצבת לה ה"מעבדה", המקום בו נרקחים המוצרים. בתוך מעין אקווריום, שקוף לעיני כל, מכינים השפים את התוצרת שתימכר ותוגש לאחר מכן במתחמים השונים. המקום נקי בצורה מעוררת השתהות והקונספט של חשיפת מקום ההכנה, קוסם לי מאוד. כמי שקרובה לתחום, אני יודעת כמה קשה לעבוד כאשר צופים בך, יש משהו אמיץ בלהפוך את המעבדה למשהו חשוף.

 

 

פרומז'רי LAURENT DUBOIS

בוטיק הגבינות שלLAURENT DUBOIS  הוא אחד ממקדשי הגבינה בפריס. לורן איננו יצרן גבינות רגיל, הוא אדריכל של גבינות, מעצב אותן וממציא שילובים וטעמים חדשים. כך למשל תוכלו למצוא אצלו ברי בשלה בה הוחדרו אגוזים, או ברי משובצת תאנים ואפילו ברי עם פטריות כמהין בעונה. גבינה קשה עםזעפרן, גבינת עזים עם פיסטוקים ועוד ועוד שילובים מפתיעים ומענגים.

 

 

דובוואה נחשב היום לאחד הפרומז'רים (גבנים) המובילים בפריס. שתי החנויות שלו, ברובע ה 15 ובכיכר מובר שבאזור סאן ז'רמן, נחשבות לשם דבר בקרב חובבי הגבינות. דובוואה נושא עמו את תואר הMOF , תואר של כבוד המוענק לבעלי המלאכה הטובים בתחומם, על ידי נשיא הרפובליקה הצרפתית. המבחר העצום בבוטיק, מאפשר לכל אחד למצוא את הגבינה המתאימה לו. מומלצת מאוד גבינת הקונטה משנת 2008. איכות הקונטה נקבעת ממש כמו איכות של יין. ככל שהגבינה מיושנת יותר, היא נחשבת עזה יותר בטעמים ובארומות ולכן גם מחירה גבוה יותר.

 

 

כאשר אני נכנסת לממלכה של דובוואה אני לא מוותרת על הברי עם האגוזים, שלדעתי היא אחת הגבינות הטובות ביותר שטעמתי בפריס. טעם הגבינה עדין והאגוזים מוסיפים ארומה מיוחדת מאוד. באגף הגבינות הקשות אל תוותרו על גבינת תום כבשים או קונטה. לאוהבי הגבינות המיוחדות יותר, מומלץ מאוד לנסות את הגבינה הקשה עם הזעפרן - מעדן.

 

 

למי שמתכנן להביא גבינות לארץ, דובוואה ערוך גם לכך והמוכרנים ישמחו לסייע לכם בבחירת גבינות שיעמדו במסע חזרה לארץ. כמובן שאם תרצו, ניתן לארוז את הגבינות בוואקום, בקשו זאת מהמוכר. אל תוותרו על רכישה של כמה סוגי גבינות, לחם טוב, כמה ירקות טריים מהשוק ופיקניק באחד הגנים המדהימים של עיר האורות.

 

T'ELMA

תלמה היא בולנז'רי שכונתית, כמעט ללא אף תייר שנכנס אליה, עמוסה במאפים איכותיים ביותר שנאפים במקום. כאן כדאי לציין, שלא כל בולנז'רי בעיר אופה את התוצרת שלה במקום, אלה שכן אופות את מאפיהן במקום הן ה"ארטיזניות" ואליהן כדאי להיכנס. החלטתי להיכנס ולבדוק את תלמה, משום שהתור שהשתרך לו מחוץ למקום עורר חשד, חיובי כמובן.

 

 

מקום מיוחד תלמה, מצד אחד בולנז'רי פטיסרי ארטיזנית, עם לוק כפרי וחמים, ומצד שני מהווה הבולנז'רי גם מעין מקום לעצור, לשתות את הקפה של ראשון ולאכול טרטין טרי במיוחד. לא מדובר בבית קפה כמו שאתם מדמיינים, אלא פשוט בבולנז'רי שמיקמו בה כמה שולחנות עץ קטנים, צמודים, המשקיפים על כל מה שקורה באזור המכירה, מה שיוצר תחושה של הצצה אל חיי הרובע, המשתקפים כמובן ברכישות הנעשות בבולנז'רי.

 

 

הטרטין של תלמה מושלם. טרטין -Tartine de Baguette  הוא שם שניתן לצורת הגשה של באגט, החתוך לשניים ופרוס לאורכו. הטרטין מוגש בארוחת הבוקר עם חמאה וריבה לצידו, ומהווה ארוחת בוקר בסיסית. כאשר יושבים בבולנז'רי שמייצרת את הבאגטים במקום, קל וחומר כזו אשר הבאגטים שלה נחשבים לטובים שברובע, הרי שמדובר במעדן אמיתי

 

 

במקום תוכלו למצוא, בנוסף לבאגטים משובחים שנאפים כל הזמן טרי טרי ללא הפסקה, מגוון לחמים ומאפים, עוגות, שוקטים איכותיים ביותר ושירות לבבי ונעים. מעבר לכך, ביום ראשון תוכלו לפגוש אצל תלמה בערך את כל הרובע ה 15. אז צאו קצת מהמעגל התיירותי המצומצם ובואו לרובעים השווים באמת.

 

 

AuxMarveilleux

פטיסרי בולנז'רי מקומית ופחות תיירותית, מיוחדת במינה. בדרך כלל הפטיסרי והבולנז'רי בפריס עמוסות כל טוב, צבעוניות וסוגים שונים של עוגות, מאפים, פטיפורים ועוד. ב  Aux Marveilleux, פגשתי סוג אחר של פטיסרי. במקוםמתמחים בהכנת סוג אחד בלבד של עוגה ובמספר מצומצם של מיני מאפים, אשר בראשםהבריוש בכמה טעמים. בדרך כלל בריוש נחשב למאפה של בוקר, וככזה הרי שהוא נאפה בתחילת היום. במקום הזה, הבריוש הוא ה"ספציאליטה" והוא נאפה טרי טרי במהלך כל שעות היום.

 

 

הבריוש מגיע בכמה טעמים - עם שבבי שוקולד, עם צימוקים או עם גבישי סוכר ובמספר גדלים.העוגה בה מתמחה המקום, נעשית ממש לעיניי הלקוחות. מדובר בתחתית מרנג עדינה מאוד, שמעליה הר של קרם קצפת אוורירית עם שכבת מרנג נוספת בתוכה. העוגה מגיעה בטעם שוקולד, קינמון או קפה ובמספר גדלים, ואת הקצפת עוטפים שבבי שוקולד מעולים. מדובר במעדן ייחודי, שווה ביקור.

 

 

 

לבלוג המתוקים הפריסאיים של שרון היינריך

 

 

 

 

 

לפוסטים נוספים על מקומות בעולם:

 

5 המקומות הכי רומנטיים בניו יורק שאתם לא מכירים

 

5 בתי הקפה הכי שווים בכל טורונטו

 

סוד שמור: החופים הכי יפים בתאילנד