כבר 4 שנים שאני נמצאת על גבול ישראל- לוס אנג'לס. גם אני התחלתי כתיירת שהתלהבה משדרת הכוכבים, מהשלט של הוליווד, מהתיאטרון הסיני ומעוד הרבה מוקדים תיירותיים שעיר המלאכים מציעה.


ההתרגשות אמנם לעולם אינה נגמרת, אבל אם אתם יותר סקרנים מזה ורוצים טיפה יותר להתעמק - יש כאן המלצות שיאפשרו לכם להשתכשך במקומות שאף מדריך תיירים לא יגלה לכם. בהמלצות שבהמשך, אני מציעה לכם להכיר את לוס אנג'לס מזווית קצת אחרת  

 

שוק מלרוז ושוק Cahuenga

שני השווקים הללו מתקיימים מידי יום ראשון בלוס אנג'לס. השוק של מלרוז, שממוקם ב- 7850 Melrose Ave, מזמין אתכם ליהנות מדוכנים מגוונים המציעים פריטי יד שנייה, יצירות אמנות, בגדים, תכשיטים ושלל פריטים שלא תמצאו בשום מקום אחר. הדוכן האהוב עליי נמצא דווקא בסוף השוק (אז אל תתייאשו באמצע). הדוכן שייך לאמן מקומי שמצייר ומעצב תמונות של זמרים מפורסמים על עץ. התמונות מוצעות למכירה במספר גדלים, התמונות הגדולות יותר יקרות ונמכרות בערך ב-250-300  דולר. התמונות הקטנות הן בערך 70 דולר.

 

 

השוק של Cahuenga ממוקם יותר באזור של הוליווד ( Cahuenga1600), והוא מעט שונה. הוא מתפרש על רחוב וחצי כאשר ה"חצי" מוקדש בעיקר לאמנים המציגים את עבודתם, בין אם זה ביגוד, תכשיטים, ציורים, פיסול וכו'. הרחוב עצמו כולל ברובו דוכני מזון מגוונים. אם אתם בעניין, אני ממליצה בחום לבקר בדוכן של סמירה ארמסטרונג ואנני פירס: שתיהן ציירות מוכשרות המציגות עבודות אמנות מקוריות שאותן תוכלו לרכוש גם בהדפסה במחיר זול יותר.

 

אמבה מיוזיק 

אמבה מיוזיק היא ללא ספק חנות המוזיקה הכי גדולה שייצא לכם לבקר בה. אם אתם חובבי מוזיקה, אין סיכוי שאתם מגיעים ללוס אנג'לס ופוסחים על ביקור בגן העדן הזה. החנות קיימת משנת 1990 וממוקמת על שדירת סאנסט (6400 W Sunset Blvd). כבר בכניסה אפשר להבין את הייחודיות שלה. החנות מציעה מגוון אינסופי של תקליטים, דיסקים, סרטים וכו'. חלק גדול מן המוצרים הם פריטים יד שנייה ולכן גם המחירים מאד נוחים. בנוסף, אם יתמזל מזלכם, החנות מציגה הופעות חיות של זמרים שונים. התור אמנם ארוך עד מגוחך, אבל החוויה תישאר לכל החיים. (פרטים על ההופעות ניתן למצוא באתר).

 


 

Crossroads Trading Co

עכשיו נעבור לפיסת מידע לחובבי האופנה שבינינו. את המקום הזה הכירה לי חברה טובה שהיא גם דוגמנית בארה"ב ובמילים שלה "תתפרעו!". החנות היא אמנם חנות יד שנייה, אבל לפני שאתם מרימים גבה, תסמכו עליי- אתם הולכים להיות מופתעים לטובה. מה שמדהים בחנות הזו הוא שחלק גדול מן הפריטים ממש חדש. אתם קונים פריטים שיש עליהם עדיין תג מחיר.

 

 

מעבר לזה, מה אתם חושבים על לקנות נעליים של דולצ'ה וגאבנה ב- 50 דולר, או ג'ינס של ליוויס ב-17 דולר. מפתה אה? אמיתי בהחלט.

 

 

לחנות יש מספר לוקיישנים שונים, המועדף עליי נמצא בשדירת סנטה מוניקה. 
1449 4th Street  Santa Monica, CA 90401

 

 

מוזיאון הוליווד  

אם אתם באמת, אבל באמת רוצים להכיר את הוליווד, אל תדלגו על מוזיאון הוליווד. המוזיאון אמנם לא ממוקם ממש על שדירת הוליווד כמו המוזיאונים המוכרים יותר דוגמת מאדאם טוסו, אבל לדעתי הוא האותנטי מביניהם.

 

 

 

המוזיאון כולל ארבע קומות והוא מציג פיסות היסטוריה משמעותיות של הוליווד. הקומה השנייה והשלישית מוקדשות לתלבושות, אביזרים, תמונות, מזכרות ופוסטרים. כל הפריטים הם פריטים מקוריים וכאלה שלא תוכלו לראות באף מקום אחר, כמו החליפה שלבש צ'רלי צ'אפלין, תמונות נדירות של מרילין מונרו, וגם פריטים יותר חדשים כמו הכלב המגובס בסרט "כולם אוהבים את מרי".

 

Urban Light sculpture   

לוס אנג'לס היא לא בדיוק עיר ללא הפסקה ואולי תתקשו לעיתים למצוא מה לעשות בלילה לאחר שכל החנויות נסגרות, אז אם בא לכם לעשות משהו קצת שונה, Urban Light sculpture  יהיה בחירה מעניינת.

 


 

Urban Light sculpture,  שעוצב ע"י כריס בורדן ממוקם בחזית המוזיאון לאמנות של לוס אנג'לס (LACMA), ואף על פי שהמוזיאון עצמו סגור בלילה, אזור החזית של המוזיאון כולל שורות של מנורות שיוצרות פסל סביבתי יפיפה. הפסל היה גם אחד הלוקיישנים בסרט ההוליוודי "קשר לא מחייב". אפשר כמובן להסתובב בין המנורות ולהצטלם. 

 

5905 Wilshire Boulevard  Los Angeles, CA 90036

 

אוכל

לסיכום, נתבל בכמה מסעדות, ונתחיל ב-Mel?s Drive-In. אם אתם כבר בביקור במוזיאון הוליווד, אתם יכולים להתפנק בארוחת צהריים במסעדה הזו, שממוקמת צמוד אליו. המסעדה מעוצבת בסגנון שנות ה-50: הכורסאות, השולחנות ויש גם תיבת תקליטים ליד כל שולחן בה אתם יכולים לבחור שיר שיתנגן ברקע.

 

 

מסעדה נוספת ששווה ביקור נמצאת ברחוב Las Palmas ונקראת Las Palmas (כמה מפתיע). זו מסעדה איטלקית בסגנון ביתי, האווירה שם מאד מזמינה והמחירים סבירים. מה שמייחד את המסעדה הזו היא התקרה שלה שמכילה כמויות עצומות של בקבוקי יין חתומים ע"י אנשים מכל העולם. גם לכם תהיה את האפשרות לקנות בקבוק יין ולהשאיר חותמת בלוס אנג'לס.

 

Yogurtland- אני יודעת שבשנים האחרונות גלידת היוגורט הפכה לטרנד גם בארץ, אבל גלידת יוגורט כזו לא תוכלו למצוא באף רשת אחרת. מוקדים של הרשת ממוקמים במספר מקומות ברחבי לוס אנג'לס,  והייחודיות של הרשת היא שהשליטה בידיים שלכם. אתם נכנסים לחנות, ניגשים לעמדת הכוסות ובוחרים גודל, אז תמצאו לפניכם מגוון רחב של טעמים (מנטה, קוקוס, שוקולד, בוטנים, תות, אוכמניות, ריבת חלב, עוגיות ועוד), כאשר אתם ממלאים לעצמכם כאוות נפשכם מה שבא לכם. אל תבהלו מהכמות, המחירים ממש לא יקרים ותתפלאו לגלות כמה זה ממכר.

 

ומקום נוסף, שאי אפשר לפספס, הוא ה-Farmers Market.  הפארמרס מרקט ממוקם בסמוך לGrove -, ושם תוכלו למצוא הכל מהכל. אם בא לכם איטלקי, מקסיקני, טבעוני, סיני, יפני, או סתם כוס קפה- ממש ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, והמחירים בהחלט סבירים. בתור חובבת מושבעת של אוכל איטלקי אני ממליצה על Deano's Pizza . גם הפיצות וגם הפסטות שלהם מעולות. ואם בא לכם ממש להמר עליי, תזמינו פיצה לבנה (White Pizza) - מעדן.

 

6333 West 3rd Street  Los Angeles, CA 90036

 

 

 

לפוסטים נוספים על מקומות בעולם:

 

5 המקומות הכי רומנטיים בניו יורק שאתם לא מכירים

 

5 בתי הקפה הכי שווים בכל טורונטו

 

פריז דרך הלשון: הפטיסרי והשוקולטרי הכי טובים בפריז

 

סוד שמור: החופים הכי יפים בתאילנד

 

לבלות בלונדון בחינם: תרבות, אוכל ובילוי עם הילדים

 

חנויות הוינטג' הכי שוות בברלין ? הוט קוטור במחירי זארה

 

המקומות הכי שווים בברצלונה: לא לתיירים בלבד


 

הסודות של אמסטרדם: הבילויים, הקניות והגראס שמותר להביא הביתה