המשפט של קאשה נגד המפיק שלה, ד"ר לוק, אליו היא כבולה בחוזה אימתני של חברת סוני, נמשך כבר קרוב לשנתיים וחצי. הפרשה המורכבת התנהלה בשני בתי משפט שונים, עם תביעות ותביעות נגדיות שונות, כשלבסוף מטרתו היא אחת – לשחרר את קאשה מהחוזה שמאלץ אותה לעבוד עם לוק, האיש שאנס אותה והתעלל בה מילולית, מינית ורגשית, ולקח ממנה את הזכות הגדולה ביותר שיש לאמן – ליצור ולשחרר את המוזיקה שלה בעצמה.

 

קאשה מפסידה אל מול תעשיית המוזיקה הגברית

המלחמה של קאשה ספגה מכה כואבת במיוחד: הזמרת ביטלה את האשמותיה כנגד ד"ר לוק, ולו רק כדי שתוכל לחזור וליצור מוזיקה. הבחירה הקשה מנשוא שצריכה לצרום לכולנו

קאשה נגד ד"ר לוק

לכתבה המלאה

קשה לעקוב אחר ההתפתחויות של המשפט המורכב הזה. גם מיטיבי הלכת לא יידעו לומר האם קאשה קרובה לניצחון או להפסד. באוקטובר 2014, קאשה תבעה את לוק על התעללות מינית ורגשית, והוא השיב מיד בתביעה נגדית על סחיטה. לפני שנה הסתמן כי הזמרת תאלץ להמשיך ולעבוד עם המפיק המתעלל לאחר ששופט פסק כי אין עילה מוצדקת לסיים את החוזה הבלעדי שלה מול סוני וד"ר לוק, ובאוגוסט האחרון הוכרז כי ביטלה את אחת מהתביעות ותחזור לעבוד איתו ולו רק כדי ליצור שוב מוזיקה. בשבוע שעבר לוק פרסם טענות כי קאשה חייבת לו 1.3$ מיליון דולר בתמלוגים שלא הועברו לידיו. אולם לפני כמה שבועות, לעומת זאת, התפרסם כי הזמרת עתידה לנצח במשפט, ולאורך כל הדרך קולגות מעולם הפופ כמו ליידי גאגא וטיילור סוויפט נעמדו לצידה.

כעת, בניסיון למשוך את החבל לכיוונה, קאשה ונציגיה חשפו התכתבויות מייל בין המנהלת שלה, מוניקה קורניה, והמפיק ד"ר לוק, בהן השניים התעמתו. עוד בעבר קאשה אמרה כי המפיק כינה אותה "מקרר שמן מזדיין" ("A Fat Fucking refrigerator"), בהקשר להפרעות האכילה מהן סבלה ושהחמירו בעקבות התעללותו של לוק. ההתכתבויות שנחשפו היום מספקות הוכחות נוספות לכך שהמפיק היה אובססיבי למשקלה.

קאשה

קאשה, שמנה כמו מקרר? באיזה עולם? צילום: Shutterstock

"אף אחד לא מפנה אצבע מאשימה כלפי אף אחד", לוק כתב לקורניה ב-28 ביוני 2012. "ניהלנו דיון על איך היא יכולה להיות יותר ממושמעת לדיאטה שלה. היו הרבה פעמים בהן חזינו בה שוברת את הדיאטה. הפעם זה היה במקרה דיאט קולה ותרנגול הודו במהלך צום מיצים", טען המפיק.

המנהלת, בתגובה, ביקשה ממנו להיות יותר תומך, כי היא "בן אדם ולא מכונה". לבקשה זו הוא ענה, "אם היא היתה מכונה זה היה הרבה יותר מגניב, היינו יכולים לעשות מה שאנחנו רוצים". עוד טען המפיק כי "רשימה של כותבי שירים ומפיקים מהססים לתת לקאשה את השירים שלהם בגלל המשקל שלה".

בהתכתבות אחרת, המפיק והמנהלת דנו בשיר "We R Who We R" ובשורה אחת ספציפית מתוכו. לוק רצה שהזמרת תשיר "תראו אותנו במועדון שותים שמפניה", אך היא העדיפה לשיר "תראו אותנו ברחובות אנחנו הפריקים", כיוון שהיא לא הולכת למועדונים. "אני לא שם זין על מה שאת רוצה", לוק ענה על בקשתה לשנות את מילות השיר. "אם היית חכמה היית נכנסת (לאולפן – נ.ב) ושרה את זה".

קאשה עברה התעללות

התעללות מתמשכת מכל זווית אפשרית. צילום: Shutterstock

עם כמות כזו של עדויות על כל כך הרבה סוגים שונים של התעללות והיטפלות לחייה של הזמרת, לא ברור איך בית המשפט עדיין עוצם עיניים מהמתבקש – שהוא, לכל הפחות, לחלץ את קאשה מהחוזה שכובל אותה לעבודה מול ד"ר לוק. עוד לפני חצי שנה העידו מקורבים לזמרת שהיא אספה מעל ל-28 שירים אותם היתה רוצה להקליט ולשחרר לעולם, אך מנועה מכך בגלל אותו חוזה מול סוני, שמשום מה עדיין מסרבים בכל תוקף להיעתר בבקשה היותר מהגיונית שלה, בלי כל קשר לנסיבות.

בינתיים, אנו לא נחשפים ולו לציוץ מקולה של הזמרת ונחשפים רק ליותר ויותר ממסכת ההתעללות המקיפה שעברה כדי להיות כוכבת פופ. הרי אם מישהו מסוגל לכנות בחורה כמו קאשה "שמנה כמו מקרר", אין ספק שהוא מסוגל להשתמש במילים חריפות ופוגעניות בהרבה.