לו מרי אנטואנט הייתה מהלכת בינינו כיום, יש סיכוי טוב שהיא ואשלי גרהאם היו מייסדות לעצמן גירל סקוואד על טהרת הפחמימות הריקות והנפלאות. בכל זאת, המוטו של האישה היה לאכול עוגות, ואין ספק שלפחות במסיבות התה שלהן, בניגוד נאמר לאלו של טיילור סוויפט וחבורת המלאכיות הגבעוליות שלה, היה מה לנשנש חוץ מאגו. כי כמו שאמר נפוליאון בונפרטה, "הצבא צועד על קיבתו", וצבא של מלאכיות ויקטוריה'ס סיקרט, יפות ככל שיהיו, הוא קצת מדכא למראה כשנדמה שהדבר היחיד שהן מנשנשות הוא אבק כוכבים.

אשלי גרהאם, לעומת זאת, יכולה להיות הרמטכ"ל של צבא הנשים האמיתיות. אלו שלא מפחדות להעלות לאינסטגרם תמונה שלהן עם הכיתוב "אני והפחמימות שלי", ואשכרה להיראות כאילו גם טעמו מהן ולא רק הסניפו איזו קלוריה סוררת מהריח שלהן.

אשלי גרהאם

הרמטכ"ל של הנשים האמיתיות. גרהאם בטקס האוסקר האחרון, צילום: Shutterstock

 

מהפך בספורטס אילוסטרייטד

אשלי גרהאם עושה היסטוריה - דוגמנית הפלאס סייז הראשונה שמככבת על שער המגזין שידוע כסמל סטטוס לכל דוגמנית מצליחה

אשלי גרהאם ספורטס אילוסטרייטד

לכתבה המלאה

בגיל 29, גרהאם היא ללא ספק אחת מדוגמניות הפלאס סייז (ובכלל) המצליחות, המדוברות ובעיקר הכריזמטיות והכיפיות שמהלכות בינינו, מידה דו ספרתית בבגדים והכל. מבחינתה, הרווח היחיד שהיא חפצה לראות הוא אולי זה בשיניים של מדונה בהופעה – אז תעשו לה טובה ותפסיקו לחפש אותו בין ירכיה, כי לא תמצאו. יש לה ירכיים שנוגעות, בטן שאפשר לתפוס וחזה שאפשר להסתיר בו סניף שלם של דנקן דונאטס ועוד להגניב לשם קינוח. וזה נפלא.

זה נפלא לא כי גרהאם מנסה לעודד נשים להיות מעל למה שמוגדר כ-BMI תקין או מתעקשת לנפנף בדגל הנשים השמנות. זה נפלא כי היא מאושרת ושלמה עם עצמה ועם קימורי הגוף שלה ואין לה רבע חרטה עליהם. זה נפלא כי בתמונות היא מחייכת מבפנים, ולא כי היא קיבלה הוראה לחייך מהצלם שמתקתק מולה את הפלאשים ויעביר אותה אחרי כן דיאטת פוטושופ רצחנית. זה נפלא כי היא שבעה מלעכל אנשים מרירים וקטנים שעסוקים כל היום בהתעסקות ב"ידיות האהבה" שלה (מה שמכונה 'צדדים' בעברית), בבטן הלא שטוחה, בעובדה שרחמנא ליצלן, היא מעזה להצטלם בעירום שחושף קפלים וצלוליטיס ועוד לחייך, מי ישמע. החיים שלה דבש. היא יכולה לאכול את העוגה, ללקק את הקצפת ולנשנש את הדובדבן – ואם יש לכם בעיה עם זה שהיא גם נהנית מזה, אתם יכולים ואף מוזמנים לנשק את הישבן העסיסי שלה.

ברור שהיו פעמים שחשבתי 'הלוואי שהייתי רזה יותר'
אבל אל תחשבו שבדרך לעשות היסטוריה כדוגמנית הפלאס סייז הראשונה שכיכבה על שער הספורטס אילוסטרייטד והמהדורות הבריטיות והאמריקאיות של ווג, גרהאם לא עברה ויה דלורוזה משל עצמה. "במשך שנים הטיחו בי שכל מה שאוכל אי פעם להיות זו דוגמנית קטלוגים ולא נערת שער", סיפרה בראיונות. "זה לא מספיק שהדלתות נפתחות בפנייך. את צריכה לדעת גם איך לגרום לזה שיזמינו אותך לחזור".

על אף שכיום גרהאם היא הוונדר וומן של הפחמימות ואין לה שום בעיה לחבק את עצמה בעירום או להצטלם בשובבות עם בייגלה כתחליף לחזייה, גם לה יש את הימים האלה בהם היא קמה ומנהלת עם הגוף שלה שיחת יחסינו לאן. "האם היו לי פעמים בהם קמתי בבוקר וחשבתי לעצמי 'הלוואי והייתי רזה יותר'? ברור שכן", סיפרה. "זה היה ככה בעיקר פעם. היום אני מרגישה שלרדת במשקל פשוט יגרום לי לא להיות נאמנה לעצמי. חלק גדול ממי שאני קשור באופן ישיר למידה שלי, ואני שמחה עם מי שאני".

אשלי גרהאם בייגלה

לא מפחדת מפחמימות. צילום מסך מתוך אינסטגרם

לגרהאם יש לפחות אלף סיבות להיות מאושרת, ולא רק משום שהיא מסוגלת לראות את המספר הגבוה על חבילה של סופגניות ולא לפחד לתת בהן ביס. חוץ מהעובדה שהיא לגמרי מצליחה לגרום לתעשיית האופנה לפתוח לפחות קצת את הפה ולתת ביס גם בדוגמניות שהעובי שלהן הוא לא כזה של קיסם, ומזה שהיא כבר זכתה לככב על מסלולי תצוגה, קמפיינים ושערים נחשבים והקריירה שלה רק ממשיכה לנסוק, גרהאם גם יודעת למנף את השם וההצלחה שלה כפרסונת רשת אהובה למזומנים, והרבה מהם.

על שמה של אשלי גרהאם ישנם שלושה ליינים של אופנה, כולל כזה של הלבשה תחתונה ובגדי ים. היא שימשה כשופטת ב"טופ מודל הבאה של אמריקה", זכתה לברבי בדמותה (עליה סיפרה כי התעקשה שיעצבו אותה כשירכיה נוגעות האחת בשנייה), נשאה נאום מוצלח מאד ב-TED וכתבה מניפסט עצבני לניוזלטר הפמיניסטי של לינה דנהאם לני, שהכניס בוקס בבטן הרכה של כל מי שיצא נגד המשקל שלה.

היא דוברת נלהבת בכל הקשור לקבלת הגוף הנשי בכל גדליו ודואגת להוות קול נשי עוצמתי, בטוח ומלא אהבה והשראה לנערות ונשים בכל צורה וגיל. יחד עם ארבע דוגמניות פלאס סייז מצליחות נוספות גרהאם ייסדה את ALDA– ארגון המאגד דוגמניות, מקדם דימוי גוף ויופי בריא מעבר לגבולות של מידה ודואג להפיץ את משנת ה"את הכי יפה כשנוח לך, ולא משנה מה הגודל שלך".

"אני לא חושבת שנשים צריכות להסתובב עם תווית מכל סוג", גרהאם מעידה בראיונות. "זה לגמרי מפלג. יש סיבה כנראה שדווקא לי ניתנה האפשרות להיות הקול בנושא הזה, ואני לא מתייחסת לזה בקלות ראש. להיות הפנים והקול של כל כך הרבה נשים שלא היו מיוצגות עד היום באופנה, בסרטים ובטלוויזיה, זה מעודד".

אשלי גרהאם ספורטס אילוסטרייטד

אשלי גרהאם לספורטס אילוסטרייטד

"את אמיצה, את מדהימה, את מהממת" - זהו המוטו שאשלי מאמינה בו, ונראה כי היא לגמרי מאמצת את העצה של ג'סטין ביבר לאהוב את עצמך: "את צריכה לדבר לאיברים שלך", אמרה בעבר. "החלקים שאת הכי שונאת – צריכים לקבל קדימות. תתייצבי מול המראה ותגידי 'צלוליטיס, אתה כל כך סקסי. ירכיים עבות, אתן כל כך סקסיות שאתן לא יכולות להפסיק לחבק אחת את השנייה'".

ולמרות, או אולי בעיקר בזכות זה שאשלי גרהאם היא הרובין הוד של הקלוריות והפחמימות ששמחה להיות השגרירה המחייכת והגאה של הנשים שעד היום התעקשו לסתום להן את הפה מילולית וגם פיזית, המסר שהכי חשוב לה שתבינו הוא: אשלי גרהאם היא אשלי גרהאם. ללא קשר למידה שלה.

"מידות הגוף שלי לא מייצגות את מי שאני. אני הרבה יותר מההיקפים שלי. אני לא אשלי גרהאם רק בגלל שיש לי קימורים". ועל זה נאמר: לאכול אותה.

אשלי גרהאם ובלה חדיד

מגרש המידות הגדולות כבר קטן עליה - גרהאם עומדת בשורה אחת עם דוגמניות העל של זמננו. צילום: מתוך האינסטגרם של גרהאם

בעוד שבוע אשלי גרהאם תנחת בישראל, לכבוד כנס של מגזין פורבס בירושלים בין ה-2 ל-6 באפריל. הכנס מתמקד בצעירים המצליחים בעולם מתחת גיל 30, וגרהאם, שטרם סיכמה את שנות העשרים שלה, כמובן לא תסתפק בו בתקן הדוגמנית היפה והשותקת. היא תנאם במהלך הטקס על הצלחתה בשבירת ההגדרות הנוקשות והנושנות של עולם האופנה, ותספק גם לנו כאן בישראל את כל הסיבות הרבות להתאהב בה.