בתקופה בה לא רק ארגוני נשים, אלה החברה כולה נלחמת מלחמת חורמה בעברייני מין, ובמה שאני נוהגת לכנות עכבישי רשת, מגיעה אחת מתכניות הראליטי הגדולות בישראל, האח הגדול, ומציגה לעיני כל עברות מין. מדובר בהטרדות מיניות, כן הטרדות מיניות ואין לזה פרשנות אחרת המתבצעות לעיני המצלמה, בלי שום אח גדול או אח קטן שיבהיר לגיבורים שמה שהם עושים לעיני כל היא עבירת מין שדינה העמדה לדין.

אני בטוחה שהגיבורים המדוברים, ובראשם אינדל קבדה, הצעיר האתיופי הנבון אינם מודעים למעשיהם. בבואו לפלרטט לכאורה עם מעיין אשכנזי, אחת מדיירות הבית, הוא מטריד אותה מפורשות בשלל הצעות בעלות גוון מיני, שואל אותה אם אינה מפחדת לשהות עמו ביחידות, ומעיר "חמש דקות זה שבע דקות בגן עדן"?, רוכן לעברה עד שהיא נאלצת להתכופף כדי להימנע ממגעו, שואל "היית זורמת איתי?" ולא מרפה עד שמשתתפת אחרת דורשת שיוריד ממנה את הידיים. במקרים אחרים הוא נשמע מצהיר בלי להתבלבל "אני רוצה מהשפתיים שלך", מציע שתוריד את החולצה, שואל אם תרצה "להשתין לי על היד" ותוהה האם להסיר את המגבת שלו ולחשוף את איבר מינו מולה. מעיין מצדה דוחה אותו שוב ושוב. באף אחד מהמקרים הנ"ל, לא נשמעת תגובה או גינוי של הפקת התכנית.

ואני שואלת - היכן העין הפקוחה של "האח הגדול" (העורך הראשי של התוכנית- יורם זק)? נעצמה? הוא נרדם? זקוק לרייטינג? ככל הנראה זה כל הסיפור וזה סיפור עם טעם רע. במקום לקרוא לדיירים ולתת להם ולכל עם ישראל שיעור על מה זאת הטרדה מינית ומה אומר החוק, כולם מעדיפים להעלים עין כי יש לזה קהל צמא. יורם זק, אם כל כך קשה לך לקחת אחריות, אני מוכנה לעשות את זה בשבילך. אני מוכנה להגיע להעביר הרצאה לדיירים בביתך.

לתכנית הזאת יש רייטינג מכובד וצופים בה כל יום, כל היום, גם ילדים ובני נוער. המסר שיוצא מההתנהלות הזאת מחפיר ומתסכל. עם כל הכבוד לרייטינג, הוא לא אמור לתפוס את המקום של ערכים בסיסיים. שמישהו יעצור את התופעה הזאת ומיד. אח גדול, פקח עיניים. אינדל והאחרים אולי אשמים אבל אתה אשם יותר מכולם.