בשעה 17:00 היום (יום שני) פרסמה שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, סטטוס בעמוד הפייסבוק שלה, יחד עם צילום מסך של מייל שקיבלה מנתן אשל עצמו :

"הי זאת שלי,

מטריד, מרשיע, אבל גם משעשע: הנה המייל שנתן אשל שלח בטעות אלי – זה מייל שיועד ליועצת המשפטית שלו (היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה - אונלייף), ובו הוא מספר שנתניהו ביקש ממנו לנהל את המו"מ הקואליציוני, ומבקש את חוות דעתה.

אשל הוא יד ימינו של נתניהו. הוא הטריד עובדת במשרד רה"מ. הסיפור נסגר בעסקה עם נציב שרות המדינה, שבה הוחלט שאשל לא יהיה יותר בשרות המדינה. בדרך גם שילמו אנשים טובים בלשכת רה"מ שחשפו את ההטרדה – מחיר אישי, הודחו ויובשו. ואשל? הוא המשיך לנהל את ענייני המדינה כאילו כלום".
צילום המסך של המייל:
"איך קרה שמייל של נתן אשל מגיע אלי? מאוד פשוט. שמי ושמה של היועצת המשפטית שלו, שלומית ברנע פרגו, מתחיל באותיות sh, וכך הוא שלח את המייל בטעות לשתינו.
איך לאשל יש את כתובת המייל האישי שלי? הוא השיג אותו בשעתו כדי לשגר אלי שורה של מיילים מביכים של נאצה, אחרי שדרשתי שיפסיק לנהל את ענייני המדינה ושלא יפר את העיסקה עם הנציב, וגם אחרי שבקשתי לגונן על חושפי הפרשה מנחת זרועו של נתניהו".

לטענתה של יחימוביץ', המייל נשלח עוד לפני הבחירות (אפשר לראות בתמונה המקורית שהתאריך הוא 1.12), והיא לא פרסמה אותו משום שהיה "בגדר ביצה שלא נולדה. עכשיו, כשנתן אשל חוזר לחיינו, ומנגד גם מכחיש מעורבות במו"מ הקואליציוני, קראו את המיל ושפטו בעצמכם. זה המייל, הטעויות, הצבעים וההדגשות – במקור של "נתקה"".

 

מוקדם יותר הבוקר, פרסמנו כי חברת הכנסת המיועדת, תמר זנדברג (מרצ) קיבלה אתמול מייל מנתן אשל ובו נכתב כי "אין לתמר עדיין חסינות מפני לשון הרע". בהמשך כתב אשל כי "אין לי ועליי טענה של הטרדה ובוודאי לא מינית ואין עליי כל הגבלה לפעילות ציבורית" וכן "חדלי מלשון הרע שלא בתום לב ותקני את המעוות". המייל הגיע בעקבות פנייתה אתמול של זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה למנוע מנתן אשל, יועצו המודח של בנימין נתניהו, לקחת חלק במו"מ הקואליציוני להרכבת הממשלה.

כזכור, אשל נאלץ לפרוש משירות המדינה לאחר שהודה בהתנהגות לא הולמת כלפי עובדת בלשכת ראש הממשלה והתחייב שלא לעבוד יותר בשירות הציבורי.

 

זנדברג בתגובה לאונלייף: "המעשים פורסמו בתקשורת, וכולנו יודעים מה היה. זאת לא הפעם הראשונה שמעשים שאנחנו מזהות בבירור כהטרדה מינית מקבלים כל מיני הגדרות מכובסות, וגם השיטות של רדיפת האמיצים והאמיצות שמרימים קולם היא מוכרת. אשל מעדיף להישאר מאחורי ההגדרות המכובסות וזה בסדר. המכתב שכתבתי ליועץ המשפטי לממשלה מבוסס בדיוק על לשון עסקת הטיעון שנחתמה עם אשל. בסופו של דבר, אנחנו לא רוצות לראות אותו יותר בחיים הציבוריים, כפי שנקבע בהסדר הטיעון שנחתם איתו".

 

לאירוע שנפתח אתמול בפייסבוק ביוזמתה של רוויטל מדר תחת השם "נתן אשל בלשכה - נשים מסרבות לממשלה" הצטרפו ביממה האחרונה כ- 4,300 חברים. יוזמת האירוע קיבלה גם היא הבוקר שיחת טלפון מנתן אשל בו איים יועצו לשעבר של ראש הממשלה בתביעת דיבה, זאת לאחר שהתראיינה בתכניתו של רזי ברקאי.

 

 

"קיבלתי שיחה ממספר לא מוכר, והגבר על הקו הציג את עצמו כנתן אשל", סיפרה מדר לאונלייף. "הוא אמר שהוא לא הואשם בהטרדה מינית, והזהיר אותי שאם לא אתנצל עד 11:00 הוא יגיש נגדי תביעת דיבה". מדר הודיעה לו שאין לה שום כוונה להתנצל, ואשל חתם את השיחה ב"ניפגש בבית המשפט". למדר אין שום כוונה להיכנע. "לא נפסיק עד שננקה את כל אורוות השלטון ממי שמפעיל טרור נגד נשים", אמרה.

 

נתן אשל בתגובה לאונלייף: "אמרתי להן שהן מפיצות לשון הרע ואומרות שקרים. אלה לא העובדות וזה פשוט לא נכון. כעת אשקול את צעדי ואחליט מה לעשות בנידון".

 

יש לציין בנוסף, כי מפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד הודיעה אתמול כי לא ישבו לניהול מו"מ מול נתן אשל.