שיאה אלן, כתבת תחקירים של רשת ABC בהאנטסוויל, אלבמה, פוטרה אתמול לאחר שהתוודתה - בבלוג האישי שלה - כי לפעמים (וליתר דיוק, יותר מפעם אחת) הגישה את השידור ללא חזייה, ובלי שאף אחד שם לב.

 

אלן, שכותבת בלוג ששמו "שיאה אלן אומרת", פרסמה פוסט תחת הכותרת "וידויים של מגישה ג'ינג'ית" ובו כתבה רשימה של 10 דברים מצחיקים ומפתיעים שהצופים לא יודעים עליה.

 

המעסיקים של אלן פחות נהנו מהפוסט ההומוריסטי, והיא הורידה אותו, ככל הנראה בגלל לחץ שהופעל עליה מצידם. היום מסתבר כי אלן לא סתם ננזפה על ידי המעסיקים שלה ברשת ABC, אלא פוטרה בעקבות הפוסט המדובר, וליתר דיוק בעיקר בגלל הסעיף הראשון:

 

"זה הקול שלי, מקווה שיגרום לכם לצחוק:

 

1. הלכתי ללא חזייה בשידור חי ואף אחד לא ידע מזה.

2. המקורות הכי טובים שלי הם אלו שקצת מאוהבים בי בחשאי.

3. אני הרבה יותר טובה באילתור מאשר כשיש לי תסריט.

4. הצלחתי לאמץ לעצמי פוזיציה בה אני נראית רזה יותר מכפי שאני באמת.

5. אני שונאת את צד ימין של הפנים שלי.

6. אני מפחדת מאנשים מבוגרים ולא מוכנה לעשות עליהם כתבות.

7. סיפורים שמחים, על קשת בענן, הופכים אותי למדוכאת.

8. אני לוקחת תנומות קצרות ברכב החדשות.

9. אם מרואיין מלהג שטויות לא נחוצות לסיפור שלי, אני עוצרת את ההקלטה בלי לעדכן אותו.

10. גנבתי דואר ואז שמתי אותו בחזרה (אולי)."

 

שיאה אלן - המגישה שפוטרה בגלל שלא לבשה חזיה לשידור

 

אלן כאמור הורידה את הפוסט מהבלוג שלה, אך זמן קצר לאחר מכן פרסמה אותו שוב, עם הקדמה קצרה בה היא מסבירה כי זו האמת שלה, והיא לא מתנצלת בפני אף אחד. להיפך, היא עומדת מאחורי כל מה שכתבה: "מעולם לא התכופפתי רק בגלל שזה פופולארי, ואני לא מתכוונת להתכופף עכשיו".  

 

כתגובה, היא נקראה לשיחה עם הבוסים שלה, שהבהירו לה, כי הפוסט מציג את הרשת בצורה לא חיובית, וגורם לצופים שלהם לתהות "איזה סוג אנשים עובדים בתחנה הזו". השיחה הסתיימה בפיטוריה המיידיים.

 

הסעיף בפוסט שעורר הכי הרבה תגובות וגם היה הטריגר לפיטורין, הוא הסעיף בו היא מתוודה כי הגישה בעבר שידור בלי חזייה, וללא ידיעתו של אף אחד.

 

לא ברור למה דווקא הסעיף הזה עורר תגובות קשות בקרב קוראי הבלוג ומנהלי הרשת. בסופו של יום, היא לא עלתה לשידור עם גופייה ומכנסיים קצרים, וביזתה את הרשת. קרוב לוודאי, שכמו בכל מהדורות החדשות בארץ ובחו"ל, היא עלתה לשידור עם חליפה מחוייטת או לכל הפחות עם ז'קט, ומתחתיו, ככל הנראה, היתה ללא חזייה.

 

עד לאותו וידוי, שיאה אלן היתה מגישה מבטיחה ואף זכתה למועמדות לפרסים שונים על עבודתה. כל אלו התגמדו ברגע אחד, בעקבות תלונות של טוקבקיסטים שנפגעו כשגילו, בדיעבד, שאלן ויתרה על החזייה (עובדה שקשה להבחין בה כשאת לובשת ג'קט) באחד השידורים.

 

בסרטון מספר קטעים שהגישה שיאה אלן, ועליהם היתה מועמדת לפרס כתבת השנה:

 

 

האם זו עילה לפטר כתבת? האם מישהו התייחס לעובדה שכתבת שטח נאלצת לבלות ימים ושעות בשטח, כדי להביא לידיעת הציבור סיפור חשוב, מה שמאלץ אותה פעמים רבות לעלות לשידור מבלי להחליף בגדים קודם לכן? האם מישהו לקח בחשבון שללבוש חזייה יותר מכמה שעות רצוף זה לא נוח במקרה הטוב, ועלול להכאיב במקרה הרע?

 

כשמגישי חדשות בכירים מודים שלפעמים הם מגישים את המהדורה עם מכנסיים קצרים מתחת לשולחן הרחב, אף אחד לא זועק לשמיים על הפגיעה האנושה, להיפך. היום התפרסמה תמונה של גיא זוהר מגיש מהדורה עם מכנסיים קצרים מתחת לשולחן הרחב, ואנחנו מתייחסים לסיטואציה כאל קוריוז משעשע. שיאה אלן פוטרה על פחות מזה.