אפילו הגירושים הכי קשים שאנחנו מכירים לא מתחרים באלו של מדונה וגאי ריצ'י. זה אמנם לא נראה כך בהתחלה, אך בחודשים האחרונים הקרב בין השניים הידרדר לשפל חדש, וכעת אפילו בית המשפט נאלץ להתערב. בשימוע שנערך היום לשניים, השופט הבהיר לריצ'י ומדונה שהם חייבים להגיע לפיתרון מיושב שמקובל על כולם, שכן המצב הקיים פוגע בשלום בנם המשותף רוקו. "שני הצדדים בחרו לחיות חיים מאוד פומביים פתוחים לציבור, אך הילד לא בחר בזה", השופט אמר, והפציר בהם להניח את האגו בצד ולחשוב על שלום בנם.

מדונה והבן רוקו

מתוך האינסטגרם של מדונה

כשריצ'י ומדונה התגרשו ב-2008 אחרי שמונה שנות נישואין, הם נאלצו לחלק את ההון האסטרונומי ביניהם ולשלם פיצויים של עשרות מיליוני ליש"ט שגורמות לדמי המזונות של כל זוג אחר להיראות כמו דמי כיס, ועשו את כל זה בצורה נקייה, מבלי להוציא מילה רעה. אבל מתברר שהקרב האמיתי בין השניים, שנשאר מתחת לפני השטח במשך שנים, הוא הקרב על המשמורת על הבן הביולוגי המשותף היחיד – רוקו.

רוקו ריצ'י הוא נער בן 15, וכמו שאפשר לצפות מטינאייג'ר, היחסים שלו עם אמא ואבא הם לא תותים וקצפת. לדברי המקורבים אליו ואל אביו, מרד הנעורים של רוקו הותסס על ידי החינוך הקפדני של אמו מצד אחד, ומצד שני גם על ידי תמונות מביכות שאמא מדונה העלתה לאינסטגרם שלה להנאת 6.3 מיליון העוקבים שלה. רוקו החליט לנתק קשר עם אימו, להתעלם מהוראת בית המשפט ומהסכם הגירושין לפיהם הוא אמור לגור איתה, ולעלות על מטוס ללונדון כדי לעבור לגור עם אבא.

מדונה והבן רוקו

התמונה שחצתה את כל הגבולות של רוקו. מתוך האינסטגרם של מדונה

מדונה ניסתה להחזיר את הבן אליה במגוון האמצעים שעומדים לרשותה של אמא שהיא גם מלכת פופ. היא השתמשה באותו חשבון אינסטגרם שהרחיק מעליה את הטינאייג'ר כדי לפנות אל ליבו, שם קראה לו "קרן השמש של חיי". כשזה לא עבד, ורוקו בחר להישאר עם משפחת אביו גם בחג המולד, מדונה פנתה אל בית המשפט שהוציא צו שמחייב את בנה לשוב אליה לערב השנה החדשה בניו יורק. ומה שאפילו יותר גרוע זה שרוקו הפר את הוראת בית המשפט ונשאר בלונדון.

כעת, הדיון על המשמורת על רוקו עומד להגיע להכרעה. הוא עצמו לא מביע שום רצון לשוב לגור עם אימו וכבר הסתגל לחייו החדשים מעבר לאוקיינוס, ומסתמן שגם השופט חושב שהישארותו בלונדון תיטיב עימו, אך מצביע על כך שהבעיה האמיתית היא חוסר המסוגלות של הוריו להגיע לפיתרון.

מדונה עם הילדים שלה

"אפשרי להיות בעסקי הבידור וגם להיות אמא טובה". מתוך האינסטגרם של מדונה

לא מעט מפורסמים כבר דאגו ללמד אותנו את הלקח הזה, שלא משנה כמה כסף, תהילה או הישגים מסחררים יש באמתחתך, גירושים הם דבר כואב וטראומטי שמסוגל להוציא גם את האציליים ביותר מדעתם. רבים מהזוגות מנסים ליישר את ההדורים בכבוד וחלקם אף מצליחים – כפי שעשו ריצ'י ומדונה בתחילה, אך ההתרסקות הזו במערכת היחסים של השניים רק הופכת אותם לנורמטיבים. וגם בסיפור הזה, הנפגעים העיקריים הם הילדים. זה לא מפתיע שכשמוסיפים אל מרד הנעורים הטבעי של רוקו את חשיפת היתר שמלווה אותו ואת אמו מהרגע שנולד מקבלים מתכון לצרה כפולה ומכופלת, והבריחה שלו מהחיים האלו בניו יורק אל המשפחה בלונדון, אם כן, היא טבעית לא פחות. אולי עכשיו כשבית המשפט הזכיר למדונה ולריצ'י שהם המבוגרים בסיפור, הם יצליחו להתעלות על עצמם וליישב את העניינים לטובת בנם.