אחרי שהסרט "סוד פתוח" חשף את ההתעללות המיניות והפדופיליות שעוברים ילדים-שחקנים בהוליווד, כנראה שגם קבוצה מוחלשת אחרת – הנשים כמובן – מתחילה לאזור אומץ להגיד את האמת על התעשייה הנוצצת.

 

עוד באון לייף: 

 

בסדרת ציוצים כנים ואמיצים שעלו בימים האחרונים, חשפה השחקנית רוז מק'גוון (הסדרה "מכושפות" והסרט "פלאנט טרור") ואת מה שלדבריה היה אחד מהסודות הכי פחות כמוסים בהוליווד. הכל התחיל לפני ארבעה ימים, אז צייצה מק'גוון משפט די מעורפל "כשאף אחד בהוליווד הקשיב, את שמעת. כשאף אחד אחר בהוליווד לא עשה כלום, את פעלת".

שעה לאחר מכן, התמונה העגומה החלה להתבהר, עם הציוץ "עורכת דין פלילית אמרה שבגלל ששיחקתי בסצנת סקס בסרט, אין לי סיכוי לזכות בתביעה נגד מנהל הסטודיו". את הציוץ הזה היא חתמה בהאשטאג #WhyWomenDontReport (למה נשים לא מתלוננות).

 

אחר כך המשיכה עם עוד מספר ציוצים תחת אותו ההאשטאג: "בגלל שזה היה סוד פתוח בהוליווד/בתקשורת הם ביישו אותי בזמן שהם האדירו את האנס שלי" ו"בגלל שהאקס שלי מכר את הסרט שצילמנו לאנס שלי כדי שיפיץ אותו", ולבסוף סיימה ב"הגיע הזמן לקצת כנות בעולם הזה".

 

תמונה: Shutterstock

 

אבל לא פה הסתיימה סגירת החשבונות של מק'גוון, למעשה נדמה שהיא רק התחילה. אתמול היא כבר פרסמה מכתב פתוח, בו היא קוראת להוליווד להפסיק לעבוד עם האנשים שידועים כמתעללים ומטרידים מינית. "לגברים ולנשים בתעשיית הבידור שיודעים בדיוק על מי ועל מה אני מדברת, אני אומרת – תהיו אמיצים. תפסיקו לעבוד עם כאלו שידועים כמטרידים, אחרת אתם לא יותר טובים מהם". עוד ביקשה מק'גוון "תפסיקו לתגמל סוציופתים...כמה עוד סיפורים אתם צריכים לשמוע עד שתתחילו לעשות את המעשה הנכון ותפסיקו להאדיר גברים שהם חיות טרף? למה אתם כל כך פוחדים עד שאתם לוקחים את הדרך הקלה והבטוחה החוצה? אני יכולה להגיד לכם שאם אתם עושים את זה, הנשמה שלכם נהרסת".

 

את המכתב הלא קל הזה, סיימה מק'גוון בבקשה: "אני יודעת שיש בכם את הכח להשתחרר מכבלי החברה, אז תעשו את זה".

 

עם אחד מהאקסים, מרלין מנסון. תמונה: Shutterstock

 

אמנם מק'גוון כבר מזמן לא נחשבת לשחקנית עסוקה במיוחד, למעשה רק לאחרונה שחררה קליפ די הזוי, אבל אין ספק שהשם שלה עדיין מצליח לייצר כותרות, וציוצים כמו אלו מפנים את הזרקור לאחת התופעות הידועות והמושתקות ביותר, שממש לא צריך להיות מאנשי התעשייה על מנת לדעת שהן קיימות – ודווקא בסביבה שנחשבת ללוחמנית, דמוקרטית, נלחמת בעוולות ומעניקה אוסקרים לכל סרט בעל אמירה חברתית נוקבת.

 

ההטרדות המיניות חושפות את הצביעות הרבה שקיימת שם, בסביבה בה דונלד טרמפ נחשב לסהרורי ומסוכן, אך עם זאת לא מעט מהגברים בעמדות המפתח נוהגים בדיוק כפי שהוא תיאר בהקלטה המדוברת שהתפרסמה בהשבוע האחרון, בה הוא נשמע אומר "כשאתה כוכב אתה יכול לעשות לנשים הכל". מעניין יהיה לראות עם קולגות נוספות של מק'גוון יחליטו לשבור את קשר השתיקה וסוף סוף להוציא את האמת העגומה שמאחורי הקלעים.