כמה פעמים בחייכם כבר שמעתם מישהו מדבר בהערצה על גופה של ריהאנה? מיד עם פריצתה של הזמרת לתודעה היא הפכה לאייקון – לא רק לסמל פופ, אלא גם לסמל של הגוף המושלם (בעיני רבים ורבות לפחות). חטובה, חזקה, מגניבה לאללה, יפה, רזה. עם כל כך הרבה מעריצים ועוקבים שאובססיביים לגוף שלה, לא פלא שכל תנודה קלה במשקל שלה מכה גלים בתקשורת וברשתות החברתיות – אבל לא בהכרח כפי שהייתם מצפים.

בשבועות האחרונים נדמה שריהאנה העלתה מעט במשקל. או שאולי קצת יותר מ'מעט' – צהובונים מסוימים טוענים שמדובר ב-11.3 קילו, מאז שלקחה הפסקה מרוטינת הדיאטה הנוקשה, הכושר האינטנסיבי והעבודה הבלתי פוסקת שמילאו את השנה שחלפה עליה. המקורות הנ"ל טוענים כי כעת היא ב"גיהנום של דיאטה". אחרים, איך לא, החלו לתהות האם ריהאנה בכלל בהריון.

אולם מעריצי הזמרת לא ממהרים להיכנס לספקולציות, נהפוך הוא. רבים מהמעריצים מקבלים את ה"משקל החדש" של רירי בתשואות רמות. "אני מתפללת שזה לא פוטושופ, כי אני מתה על 'רירי העבה'", כתבה מעריצה בטוויטר. אחרת כתבה, "ריהאנה נהייתה מקומרת שוב, מה שאומר שאני צריכה להיות מקומרת שוב... למען התרבות" – דבר שכמובן נאמר בהלצה, אך ללא ספק יש בו גרעין של אמת. (במאמר מוסגר: צעירות רבות שמסתכלות על גופה של ריהאנה ככליל השלמות ורואות אותה עולה במשקל מבלי להיצלב בביקורות, יוכלו להפיק מכל הסאגה הפעוטה הזו כמה מסקנות בריאות על דימוי הגוף האישי שלהן).

ריהאנה מעלה במשקל

"ריהאנה עבה. אני מת על זה". צילום מסך מטוויטר

כן, אין ספק שיש משהו מאוד מרענן בגישה הזו. מיותר לציין שהמקרה הזה יוצא דופן אל מול המוני הסיפורים שממלאים מדי יום את הרשתות החברתיות והצהובונים על סלבית זו או אחרת שנראית פתאום טיפה יותר מלאה, ושבאמת ריהאנה זוכה ליחס מיוחד מאוד הפעם.

ובכל זאת, יש כאן טעם לפגם. גם אם ריהאנה באמת עלתה מעל ל-10 קילו, גם אם היא מבסוטה עליהם, גם היא בדיאטת כסאח עכשיו וגם אם היא בכלל בהריון. כרגיל, הדיון על גופה של אישה מפקיע אותו מידיה. אף אחת לא נהנית מעיסוק ציבורי אובססיבי במשקל שלה ובעליות ובמורדות שהוא יודע. בטח שלא כשהיא זוכה לביקורות ולתגובות דוחות, שאלוהים יודע כמה האינטרנט מיטיב תמיד לספק (ולא נופתע אם גם הפעם יימצאו יחידי סגולה שכאלה) – אבל גם לא כשהיא זוכה לפרגונים ולתוויות שמעולם לא ייחלה אליהן.

ריהאנה בקאן

דבר אחד בטוח לא השתנה - כמה שהיא מגניבה. ריהאנה בפסטיבל קאן, צילום: Shutterstock

המילה החוזרת בפוסטים המפרגנים סביב המשקל של ריהאנה היא "Thick" – עבה, פשוטו כמשמעו, ולמעשה מילה שצברה בשנים האחרונות (מאז עלייתן לגדולה של משפחת קרדשיאן, ניקי מינאז' וכוכבות 'עבות' נוספות) קונוטציות חיוביות וסקסיות בנוגע לקימורי גוף. אולם ריהאנה, שעד היום הזדהתה עם מבנה גוף אתלטי וקלאסי יותר, מעולם לא בחרה להיות 'עבה'. בניגוד לקים קרדשיאן ולדומותיה, היא מעולם לא ניכסה לעצמה את העובי ותלתה אותו בריש גליי. תחשבו על תקופה בה העליתן במשקל, ואתן לא ממש שלמות איתו, אבל מקבלות מחמאות מחברות שאומרות שזה "דווקא ממש יפה לך". יש בזה משהו עקום, לא? תחושה חמוצה כזו שמצד אחד כן מחמיאה אבל מצד שני צועקת בשקט מבפנים "אבל - אני - לא אוהבת את זה. זה לא מה שאני רוצה".

בשורה התחתונה, בואו ניתן לנשים להחליט בשביל עצמן מה יפה להן ואיך הן אוהבות את הגוף שלהן, ואת עצמן בכלל. הרי לא חסרות נשים בכלל, וכוכבות בפרט, שסובלות ומתמודדות עם הפרעות אכילה קשות בגלל התגובות האובססיביות של מעריצים למשקלן (ע"ע ליידי גאגא, קאשה ומי לא). האובססיה הזו לא בריאה לאף אחד מהצדדים. ואם ריהאנה תחליט שמהיום היא עבה ואוהבת את זה, הרי זה מבורך.