ג'סיקה ווילסון, מייסדת אפליקציית "סטאשד" (STASHD), היא דוגמה מוחשית לכך שיש להתעלם מכל הקולות שאומרים לנו שאנחנו לא יכולים, כדי שנוכל להגשים ולחיות את חלומותינו. על אף שיועצי קריירה אמרו לה שהיא לעולם לא תעבוד בתחום האופנה, היא התעקשה והצליחה ליצור אפליקציה מצליחה בתחום הקניות ברשת.

 

עוד באון לייף: 

 

בגיל 22 הבחינה ווילסון בפער שקיים בין אתרי קניות אונליין המצליחים, לבין תרגום חוויית הקנייה באפליקציות שמתאימות למכשירי סמארטפון. ואולם רק כשפגשה את שותפה, פיט ניל, בחלל עבודה משותף בסידני, נהפך הרעיון ל"סטאשד"- אפליקציה לקניות אופנה בסמארטפון. הרעיון מאחורי האפליקציה היה להפוך את חוויית הקנייה למהנה וקלה, ולחבר אנשים למותגי אופנה ברחבי העולם. וכנראה שזה הצליח להם, שכן כעת משתמשים באפליקציה ב-136 מדינות.

 

 

את הרעיון לאפליקציה קיבלה ווילסון כשעבדה על סידורי ישיבה לתצוגות אופנה באוסטרליה, בפאריס ובניו יורק. "שמתי לב לשינוי רציני בתעשייה. נציגי הרשת והרשתות החברתיות הועברו לשורות הראשונות ואנשי הפרינט הועברו לאחור, יחד עם אנשי החנויות המסורתיות". ווילסון זיהתה את השינוי והגתה קונספט של אפליקציה ייחודית לקניית אופנה.

 

זה לא אוטו, זה חבר

הדר מרקס משתפת ביום מלא בחוויות עם רכב מרצדס

 

 

 

לטור המלא של הדר >>

 

 

 

"'סטאשד' היא אפליקציה לגילוי אופנה", מסבירה ווילסון. "היא מביאה את אפשרות הגלישה והחיפוש למתחם דיגיטלי. המשתמשים רואים מוצר אחד ויכולים להסיט אותו שמאלה ל'אשפה', ולא לראות אותו יותר לעולם, או ימינה למלתחה וירטואלית, ממנה הם יכולים לשתף את המוצר עם חברים (מייל, הודעות או רשתות חברתיות), או לרכוש אותו ישירות מהחנות. מעין טינדר לקניות אונליין".

 

 

"ל'סטאשד' אין מלאי משלה, אבל היא מציעה גישה ל-4,000 מותגים וכ-500 אלף מוצרים למכירה. "המטרה היא לפשט ולמרכז קניות אונליין, ולשים אותן מילולית בכף היד של הלקוח, באמצעות הסמארטפון. מאז תחילת הדרך השתכללנו ואנחנו משתמשים בשיטות ובתהליכים שונים כדי לזהות חנויות ומותגים שמתאימים לנו, כדי שלא נפספס דבר. אבל נשארנו נאמנים לחזון המקורי: להפוך לקניון האופנה הווירטואלי הגדול ביותר בסמארטפון".

 

אמנם "סטאשד" הוקמה רק לפני כשלוש שנים, אבל כבר לפני כן היתה ווילסון יזמית בנשמתה: בגיל 16 היא ייסדה חברה שמארגנת מסיבות פורמליות בחווה שבה גדלה, לאחר שאלה נאסרו בתיכון שבו למדה. "זה לימד אותי לקחת סיכונים, על לוגיסטיקה ויחסי ציבור". ווילסון אירגנה מסיבות שנתיים עד שהלכה לקולג', שם למדה הפקת אירועים. 

 

"התעניינתי במיוחד בתחום האופנה ורציתי לעשות התמחות בהפקת תצוגות אופנה", היא מספרת. "יועץ הקריירה שלי אמר לי שלעולם לא אצליח למצוא התמחות בתחום כי אין לי קשרים, ובאופן כללי, פשוט אין לי את זה. אז פניתי לכל בתי האופנה בסידני. לבסוף, מצאתי התמחות בבית אופנה, שנהפכה לעבודה במשרה מלאה. נשרתי מהלימודים והתחלתי לעבוד כעצמאית בתחום יחד עם מעצבים מניו יורק, מפאריס ומאוסטרליה, בהפקת תצוגות אופנה".

 

אז עלה בראשה לראשונה הרעיון לאפליקציה. בחלל העבודה המשותף הכירה את ניל, מפתח אפליקציות עצמאי. היא שיתפה אותו ברעיון, הוא התלהב, וחצי שנה לאחר מכן נוצרה האפליקציה.

 

 

כשווילסון מונה את האתגרים הגדולים ביותר שעמדו בפניה בתחילת דרכה ודרכו של העסק, היא מדגישה כי רבים מהם היו קשורים בחינוך מחדש של המותגים והקמעונאים. "היינו צריכים לשכנע אותם ליצור חנות וירטואלית ב'סטאשד', ולהסיט את השיווק לכיווננו. זו היתה גם חוויה מלמדת עבורנו, להבין איך ההצעה שלנו מתקבלת אצלם. כך, מלקוח ללקוח שינינו טקטיקות בהתאם לאופן שבו התקבלה ההצעה הקודמת.

 

בנוסף, אני לא מגיע מהתחום הטכנולוגי, אז הייתי צריכה ללמוד כיצד לזהות ולהביא את האנשים הנכונים, שיוכלו לתכנת את האפליקציה עבורי. בהתחלה אפילו לא ידעתי מה אני לא יודעת, אז הייתי צריכה ללמוד מה לשאול לגבי דדליינים, עלויות, מה מציאותי ומה לא, ולהסתמך על יועצים ושותפים. לומדים לסמוך על הניסיון ועל הדעות שלהם".

 

 

כיזמית צעירה ונלהבת, הבינה ווילסון כי אצלה לא קיים איזון בין עבודה לחיים. "המצב הוא יותר בכיוון של הרמוניית עבודה-חיים. אם את מלאת תשוקה לגבי מה שאת עושה, הרעיונות יצוצו בראשך ללא הפסק, אז את אף פעם לא רוצה להפסיק לעבוד – וזה בסדר. אני עושה מדיטציה פעמיים ביום, כחלק מהשגרה שלי, והפסקות המדיטציה הן עוגן, לא משנה היכן אני או מה אני עושה, הן שומרות עלי שפויה ועם רגליים על הקרקע".

 

לווילסון יש כמה טיפים למי שרוצה להצליח בעסקים וביזמות: "הקיפי את עצמך באנשים בעלי מחשבה דומה לשלך. בנוסף, הקפידי על נטוורקינג. אנשים לא מעריכים נכון את החשיבות שלה, אבל יכולים לצאת ממנה דברים נפלאים. חלק נכבד מהקשרים המשמעותיים שלי הכרתי בשירותי הבנות באירועים שהייתי בהם. תהיי פתוחה תמיד להזדמנות, תזרמי עם הכרויות ותהיי טובה לאנשים – כך הם ייהפכו לקשרים לטווח ארוך. "תתמידי ברעיון שלך. הדברים האלה לא קורים בין לילה, נדרש הרבה כוח שכנוע, ואת צריכה להכין את עצמך לרגעי גאות ושפל. אבל הכי חשוב: תסמכי על עצמך ועל הרעיון שלך. תקשיבי לדעות והשקפות שונות, אבל השתמשי בהן כעוד מידע לקבלת ההחלטות שלך".

העתיקו קישור שתפו בפייסבוק שתפו במייל שתפו ב-Whatsapp

חם מרחבי הרשת