גלידה יכולה להיות קינוח בריא, אפילו בריא מאוד. אם רק נשכיל לבחור את חומרי הגלם שלה בתבונה, היא תהפוך ממזון עתיר סוכר, שומן וחלב לכזה שמומלץ לתת לילדים בזכות העושר התזונתי שלה שמגיע מפירות טריים/ וקפואים, אגוזים כמו קשיו, שקדים, שומן בריא כמו שמן קוקוס ותוספות רבות אחרות כמו תמצית וניל, קינמון ועוד. המתכון שלפניכם, נטול חלב ולכן מתאים לסובלים מרגישות למוצרי חלב, המתיקות מגיעה ממקור טבעי ובריא והאינדקס הגליקמי של הגלידה נמוך יחסית בזכות שילוב נכון של רכיבים.

 

רכיבים לתחתית:

חצי כוס שקדים (ללא הקליפה) טחונים 

כף שמן קוקוס מכבישה קרה

כפית קקאו

כף סירופ מייפל אמיתי

קורט מלח הימלאיה

 

אופן ההכנה:
להכניס את כל הרכיבים  למעבד מזון
להוציא את המסה ולשטח בתבנית אישית
לשמור בינתיים במקרר

 

 

רכיבים לקרם הגלידה:

חצי כוס קשיו לא קלוי שהושרה במים לפחות 3 שעות

בננה אחת קפואה

כף או שתיים של מייפל אמיתי (תלוי במידת המתיקות הרצויה)

כפית תמצית וניל מדגסקר

חופן קטן של פקאן לא קלוי

** מי שאוהב קינמון, אפשר בהחלט להוסיף קמצוץ

 

עוגת גלידה ביתית בריאה

 

אופן ההכנה:

להכניס את כל הרכיבים לבלנדר ולבלנדר היטב עד שכל הרכיבים מתמזגים לכדי גלידה קרמית/ ניתן להוסיף לקרם הגלידה כף ניבס קקאו או כף שבבי שוקולד מריר 70% ולערבב פנימה

 

הגשה: כל מה שנותר הוא להניח מהקרם גלידה על התחתית שהוכנה מראש ולפזר מעל פירורי פקאן ועוד כפית של מייפל.

 

** המתכון באדיבות הנטורופת, ההרבליסט הקליני והמטפל האיורוודי יגאל קוטין.

העתיקו קישור שתפו בפייסבוק שתפו במייל שתפו ב-Whatsapp

חם מרחבי הרשת