גדולים מדי, קטנים מדי, לא סימטריים, לא מספיק זקופים... במשך עשרות שנים שדיים של נשים עמדו (ועדיין עומדים) בפני ביקורת.

 

עוד באון לייף:

 

ואם לא די לנו בזה, כעת נאלץ להתמודד עם סטנדרט יופי חדש בכל הנוגע לפטמות. כן, מסתבר שיש דבר כזה "פטמה נאה" וזה אומר בהכרח שיש גם "פטמה לא נאה". כמו כן, מסתבר שעיצוב מחודש של הפטמות היא הטרנד הבא בעולם הפלסטיקה.

 

איגוד הכירורגיים הפלסטיים בבריטניה פרסם אתמול את תחזיות המגמות הקוסמטיות שלו עבור 2017 ומתברר שבכל הנוגע לפטמות הגודל דווקא כן קובע: נשים רבות, רבות מדי,  גדול הוא בשום פנים ואופן לא טוב כשמדובר פטמות.

 

"ראינו עלייה של 30% בקרב נשים שמבקשות ניתוח הקטנת פטמות בשנה האחרונה", אמר המנתח הפלסטי, מו אחבאני, "באופן כללי, נותנים כעת הרבה יותר תשומת לב לגודל הפטמות", הוא מספר.

 

"נשים מגיעות לקליניקה לא בשביל לתקן את השד עצמו אלא אך ורק כדי לטפל בפטמות: גדולות מדי, קטנות מדי, פטמות מופנמות או זקורות מדי... יש לנו טכניקות ל"תיקון" כל סוגי פטמות".

 

ניתוח פלסטי לעיצוב פטמות

 

באיגוד הכירורגיים הפלסטיים ערכו מחקר שבו נטלו חלק 131 אנשים. המשתתפים התבקשו לדרג את מידת האטרקטיביות של פטמות בגדלים שונים. במחקר נמצא כי אם הפטמה תופסת כ-25-30% משטח החזה היא נחשבת לנאה. אבל כשהפטמה תופסת כ-50% החזה היא נחשבת לגדולה מדי, כך על פי רוב משתתפי המחקר.

 

"מצאנו כי שדיים עם פטמות קטנות יחסית דורגו גבוה במידת האטרקטיביות מאלה עם פטמות גדולות", הם סיכמו.  

 

גדול, קטן, או איפשהו בין לבין, נראה כי יש כאן מגמה חדשה ומטרידה. אז כן, 2017 הולכת להיות השנה של הפטמה הזעירה. השאלה היחידה שנשארה פתוחה היא מדוע אנחנו עדיין חשים צורך לתקן את הגוף הנשי הטבעי ולהתאים אותו לאיזשהו מודל לא מציאותי שלא ברור מי החליט עליו.