הצצה בפייסבוק חושפת את האמא הממוצעת לאינספור קבוצות, שכולן חוגגות את האימהות. עשרות תמונות ביום של אימהות והזאטוטים בסשן חיבוקים, ציטוטים נבחרים ומתוקים של הילדים ונשים שמרגישות צורך לשתף עם חוויות האימהות שלהן. שלא תבינו לא נכון, הכל חמוד ומרגש, אבל לפעמים בא לנו לראות שיש גם נשים שחושבות כמונו, ומה זה כמונו? שהיצורים המהממים והמדהימים שהבאנו לעולם הם לפעמים מניאקים קטנים שהורסים לנו את היום ולא נותנים לנו שנייה לנשום, שאין לנו כוח לבעל אבל אנחנו מוכנות למצוץ לו אם זה יוריד אותנו מאתנו וגם יגרום לו לשטוף כלים, שיש לנו טחורים בגודל של שפתיים של כושי ושהאמא מהגן שחלתה בסרטן הרוויחה שתלים מדהימים ושיער שצומח הרבה יותר בריא. מה קרה? נבהלתן? או שאולי גם אתן קצת מזדהות?

עוד באון לייף: 

התמונה שממחישה את האמת מאחורי הלידה

כל מה שמעניין זה התינוק, את רק כלי שמחזיק אותו

אמא כתבה מכתב תודה לחברה של האקס שלה

כל המשפטים הללו אולי עומדים בניגוד גמור לתדמית האמא-אדמה המכילה והכל-מקבלת שאמרו לנו שאנחנו צריכות להיות, אבל הם לגמרי האמת. לפעמים היא קשה, לפעמים היא מכוערת, אבל אם יודעים לשים אותה במקום הנכון, אז היא ממש ממש מצחיקה. ואת זה בדיוק אפשר לראות בסדרת הסרטונים החדשה של היוצרות יעל צפריר, מיכל ברנשטיין ומיכל זילברמן, שעלתה לרשת תחת השם motherland.

 

הסרטונים, כרגע 8 במספר, עלו לפני כמה ימים וכבר הפכו ללהיט בקרב אימהות, שמעבירות אחת לשנייה כאילו היה מדובר בעותק היחיד ביקום של "הלוחשת לתינוקות". עם טונות של בוטות וציניות, אבל גם הרבה אלגנטיות וכנות, השחקניות מבטאות בדיוק בדיוק את מה שעובר על הנשים עירוניות, שמנסות לשרוד את האמהות ובאותה נשימה לא לאבד את עצמן.

צפייה בסרטונים היא קצת כמו שיחה עם חברה טובה שלה את יכולה להגיד באמת את הכל, ואחרי זה את יכולה ללבוש שוב את החיוך האוהב והסבלני ולהמשיך עם היום, בדיוק כמו שעושה השחקנית מיכל ברנשטיין בסרטון מספר ארבע, שבו היא נשארת בשירותים הרבה אחרי שסיימה, סתם כדי להתחבא מהעולם.

במקביל לאימהות, הסרטונים עוסקים – בדרכם הבוטה והמצחיקה – גם במחלת הסרטן, אחרי שצפריר הובחנה במחלה בחיים האמתיים. צפריר, שאולי זכורה לחלק כמשתתפת בעונה הראשונה של "הישרדות", העלתה בספטמבר פוסט חושפני, שבו היא סיפרה שגילו לה סרטן השד בבדיקה שגרתית. היא כתבה שהיא החליטה לחשוף את המחלה בפייסבוק, בין השאר בגלל שהיא חשבה "שאולי מישהי כאן במרחבי הפייסבוק כבר אומרת לעצמה הרבה זמן 'אני צריכה להיבדק' ואולי אני השעון המעורר שלה". עוד הוסיפה ש"המחלה הזאת מלמדת כמה משפחה וחברים וקהילה- לא וירטואלית, אלא כזאת שעוזרת להקפיץ את הבת שלי לגן ביום של טיפול מוקדם בבוקר. כזאת שמלווה לכל מיני ביקורי רופא וטיפולים וכזאת שעוזרת להכין אוכל שיהיה במקרר, כי לפעמים אני עייפה ולפעמים זה עושה בחילה לטגן שניצל ולפעמים זה פשוט נעים ומחמם את הלב שיש על מי לסמוך. לא מזלזלת לרגע במילים תומכות פה בעולם הוירטואלי, אבל אין תחליף לחיבוק ועזרה בעולם הפיסי/החומרי".

למרות ההתמודדות של צפריר עם המחלה, יש שמועות שסדרת סרטונים נוספת נמצאת בדרך, ובתור אמא שכבר התמכרה וגרמה לכל החברות שלה להתמכר גם כן, אני לא יכולה לחכות.