כהרגלו בקודש, שבוע האופנה הניו יורקי מספק די הרבה סנסציות, אבל הפעם אפילו הפאשניסטים הנועזים ביותר נשארו נפעמים. 16 נשים אמיצות במיוחד, צעדו על המסלול של חברת הלנז'רי AnaOno, המייצרת בגדים תחתונים לנשים שעברו כריתות שד, ניתוחי שד או שיש להן שיחזורים בעקבות סרטן השד.

"הדוגמניות" היו נשים מכל הגילאים, כשהצעירה מבינהן אובחנה במחלה כבר בגיל 18. לחלק מהן יש שיחזורים מדוייקים, שעם בגדים בכלל אי אפשר להבחין בהם, וחלק מהן  נושאות צלקות משמעותיות - אבל אין ספק שכולן אמיצות בכך שהן לא רק מאפשרות לדבר על הנושא בפתיחות, אלא מעוררות השראה עבור חולות ושורדות נוספות.

אחת מהצועדות היא אריקה הארט, אישה שחורה, גדולה ויפה. ב-2015 היא עברה ניתוח שחזור, בעקבות כריתה. הארט, בת ה-31, כבר דיברה בעבר על העובדה שלפני הניתוח היא לא הצליחה למצוא אף תמונה שתמחיש לה איך נראות הצלקות על אישה שחורה. לכן כעט היה לה חשוב להופיע ללא חזיה, במטרה לשמש דוגמה עבור נשים שחורות שנמצאות במצבה.

כל הרווחים מהתצוגה המרגשת הולכים ל-Cancerland, ארגון ללא מטרות רווח שנועד לתמוך בחולות סרטן השד. הארגון הוקם על ידי שמפיין ג'וי (כן, זה השם שלה ולטענתה זה השם עוד מתעודת הלידה), חולה סופנית שהחליטה להקדיש את מה שנותר מחייה כדי לתמוך בחולות ולעורר מודעות למחלה. ג'וי אף עלתה בסיום התצוגה יחד עם השחקנית מירה סורבינו. 

כל הרווחים מהתצוגה המרגשת הולכים לתרומות. תמונה: רויטרס

מבין כל תצוגות האופנה שניסו לעורר הדים, התצוגה של AnaOno היתה המרגשת והפורצת דרך ביותר, משום שהיא הביאה לקדמת הבמה נשים שבדרך כלל נשארות הרחק מאחור. היא הוכיחה שנשים שעברו כריתה לא צריכות להתבייש, אלא להיפך – להתגאות במאבק שלהן ולאפשר לנו לחגוג יחד איתן את העובדה שהן עדיין כאן.

תמונה: רויטרס