יש לא מעט רגעים בהם אנחנו משייכים את תחושת הצימאון למשהו אחר שמטריד את הילדים שלנו- אי שקט לא מוסבר, עייפות, רעב ועוד. אז כשהילד נראה לכם חסר שקט, אם יש לו ריח פה לא טוב או שהוא סתם חסר מנוחה- לפני הכול הציעו לו כוס מים. הנה כמה סיבות טובות , לעודד את ילדכם לשתות יותר מים: 

 

 

1. שיפור בקואורדינציה. הילדים שלנו רוב הזמן עסוקים במה שחשוב באמת- האם סמי הכבאי יצליח גם הפעם לכבות את השריפה המשתוללת בפונדי פנדי? הקטנטנים האלה עד כדי כך עסוקים בעולמם הפנימי, ולפעמים פשוט לא שמים לב לאותות הצמא שהגוף משדר להם. מחקרים מראים כי הקואורדינציה המוטורית היא הראשונה להיפגע, ועלולה להשתבש כבר ברמות התייבשות קלות מאוד (פחות מ 1% ממשקל בגוף ). מומלץ להרגיל את הילדים מגיל צעיר לשתות מים בשעות קבועות, ולא רק על פי תחושת הצמא.

 

עוד באון לייף:

 

2. שיפור בקשב ובריכוז. הילד מבקש עזרה בשיעורים, ואתם קולטים שהוא פשוט לא אתכם? נסו לשחזר איתו מה עשה טרם התיישב להכין שעורים - האם יכול להיות שעברו כמה שעות טובות מאז ששתה כוס מים? מחסור במים בגוף משפיע ישירות על התפקוד המוחי. כאשר יש ירידה בכמות המים בגוף, תפקודים כגון זיכרון לטווח קצר, זמן תגובה, יכולת חשיבה מתמאטית ומהירות תפיסה פוחתים בצורה משמעותית.

 

3. שיפור דרמטי בבריאות הפה. ממש כך! עששת היא מחלת שיניים המתפתחת באופן הדרגתי על ידי חיידקים יוצרי חומצה המצויים בפה. שתייה מספקת של מים מעודדת הפרשת רוק בכמות תקינה, החיונית לשמירה על בריאות השיניים. העדיפו שתיית מים מינרליים המכילים פלורואיד (יש דבר כזה!), היות שהפלואוריד חיוני לבנייה ולחיזוק השיניים, ולנטרול החומצה המיוצרת על ידי חיידקים מחוללי עששת.

 

4. זירוז החלמת פצעוני אקנה. העור שלנו מכיל הרבה מים, למעשה כעשירית מכלל המים שיש בגופנו אגורים בתוך שכבה העור. שתייה בכמות נאותה מזרזת זרימת דם טובה ובכך מספקת לתאי העור הזנה טובה יותר ואפשרות להתנקות ביעילות מרעלים ומתוצרי לוואי לא נחוצים. מומלץ לילדים ולבני נוער הסובלים מאקנה להרבות בשתיית מים על מנת לזרז את הקצב החלמת הפצעונים.

 

5. שמירה על משקל תקין. ילדים, כמונו המבוגרים, נוטים לבלבל לעיתים בין תחושת הצמא ולתחושת הרעב. גם להם לפעמים פשוט "מתחשק משהו" וגם הם ,כמונו, פונים לחפש לעצמם נשנושים למיניהם. הרגילו את ילדכם שבכל פעם ש"בא להם משהו" קודם לשתות כוס מים ולחכות כמה דקות. ברוב המקרים, החשק יעבור, והקלוריות המיותרות יחסכו. 

 

חושבים שאתם יודעים הכל? בואו נראה אתכם: