ג'סטין טרודו על מרגרט טרודו

בפגישת הנשים השנתית השמינית בניו יורק, שאלה טינה בראון את ג'סטין טרודו על אמו וכיצד היא השפיעה על הפמיניזם שלו. הנה מה שענה לה הכוכב העולה של הפוליטיקה החדשה בעולם הליברלי:  

 

"במהלך התקופה המוקדמת של הקריירה הפוליטית שלי, אנשים נהגו לומר - והם אומרים את זה פחות עכשיו - 'אה, הוא רק הבן של אמא שלו', כדרך לבטל את דבריי. ובכל פעם מחדש נהגתי לענות 'אה, כן, תודה! אני כל כך גאה בזה".

 

"הכוח שלה, חוש הצדק שלה והחוכמה שלה כאמא זרחו ממנה כל חייה. אני גאה מאוד להיות הבן שלה".

 

צפו בריאיון:

 

 

קניה ווסט על דונדה ווסט

לקניה ווסט היה קשר חזק מאוד עם אמו, ד"ר דונדה ווסט, שהיתה מרצה ויו"ר במחלקה לאנגלית באוניברסיטת שיקאגו, עד שב-2004 פרשה כדי לנהל את הקריירה של בנה. היא מתה ב-2007 כתוצאה מניתוח פלסטי שהסתבך. דמותה מוזכרת בשיריו, הוא קרא לחברה ללא כוונת רווח שלו על שמה אחרי מותה ואף שחרר לשוק משחקי הווידאו משחק המציג את אמו מטיילת בשערי גן עדן.

 

קניה ווסט ואמו

 

לאחר מותה הוא עשה עבורה מחווה על הבמה במהלך הופעה שלו בבריסל, כשסיפר לקהל ש"אין דבר שהיא אהבה יותר מאשר לבוא להופעות, לצעוק חזק יותר מכל מעריץ, כי היא הייתה המעריצה הראשונה שלי, היא זו שצעקה לפני שכל אחד אחר צעק, היא הייתה המנהלת הראשונה שלי, מספר אחת". והוא הוסיף, "אם היא הייתה כאן, היא הייתה אומרת לי 'לעלות על הבמה ולשרוף אותה, לעזאזל!'. היא היתה אומרת לי להמשיך עם סיבוב ההופעות האפל הזה, 'להשתלט על העולם ולהיות מספר אחד כמו שאני לימדתי אותך להיות, מותק'".

 

שנה לאחר מכן, ווסט התראיין אצל אלן דג'נרס והסביר כיצד חייו השתנו מאז מותה. "היא באמת תמכה בי לאורך כל הדרך, והיא תמיד רצתה שאני אהיה הכי טוב שאני יכול להיות ולא אסתפק בקטן. אז עכשיו, כשהיא לא נמצאת כאן כדי לנסות ולדבר איתי ולעודד אותי לעשות דברים, אני פשוט מנסה לעשות את מה שהיא היתה רוצה שאני אעשה".

 

צפו בדואט של קניה ווסט עם אמו, דונדה:

 

 

ברק אובמה על אן דנהם

הנשיא ברק אובמה חולק כבוד עצום לאמו, אן דנהם. הוא מזכיר אותה בהערצה בספרו "חלומות מאבי" ומספר שהיא זו שהניחה את היסודות להישגיו הרבים. את השיעור שהעניקה לו הוא הכניס לספר תחת הכותרת "כוחה של אהבה".

 

אמו ילדה אותו כשהייתה בת 18 בלבד ולאחר מכן עברה לאינדונזיה, והשאירה אותו עם סבו וסבתו בהוואי, שם העביר את רוב ילדותו. את המהלך הזה הוא מתאר כ"אקסצנטרי במובנים רבים", ואת אמו כאישה צעירה שהייתה רעבה להרפתקה ו"הטילה ספק במוסכמות. לעזאזל, היא אהבה את זה יותר מהילדים שלה".

 

"למרות כל העליות והמורדות בחיינו, לא היה רגע בו לא הרגשתי שאני מיוחד, שאני מתנה מרהיבה לעולם", סיפר. "מבחינות מסוימות, כשהייתי בן 12-13, היא תיקשרה איתי יותר כמו חברה שלי ופחות כהורה", הסביר. "לא תמיד התמודדתי עם זה היטב. אני לא בטוח שזה מתכון להורות אידיאלית, אבל מה שלמדתי הוא שאהבה ללא תנאים מפצה על כל היתר ואני בהחלט קיבלתי את זה ממנה".

 

אן דנהם מתה ב-1995, שנה לפני שאובמה זכה בבחירות הראשונות לסנאט של מדינת אילינוי.

 

ברק אובמה ואמו

 

ביל גייטס על מרי גייטס

אמו של ביל גייטס היתה אשת עסקים מרשימה בזכות עצמה. בסיאטל הייתה חברה במועצות מנהלים של חברות בנקאיות כ-First Interstate Bank ו-Pacific Northwest Bell. היא הייתה האישה הראשונה ששימשה כמנהלת הבנק הבין-מדינתי הראשון, הראשונה ששימשה כנשיאת ה-King County’s United Way והאישה הראשונה שהובילה את "הדרך המאוחדת של אמריקה".

 

בלעדיה, ייתכן מאוד שהבן השאפתן שלה מעולם לא היה פותח את חברת המחשבים המהפכנית שלו. אמו סייעה לו לסגור את החוזה שהוביל ליחסים המשתלמים עם IBM, כך דיווח הניו יורק טיימס, כשמיקרוסופט יצאה לדרך. היא גם נתנה השראה לחלק בלתי נפרד מתפיסת העולם הפילנתרופית שלו, כפי שהסביר ביל גייטס בעצמו בעת נאומו בהרווארד ב-2007.

 

"אמא שלי, שהיתה מלאת גאווה על הדרך שעשיתי, מעולם לא הפסיקה ללחוץ עלי לעשות יותר למען אחרים. כמה ימים לפני החתונה שלי, היא אירגנה אירוע מיוחד לכלה ובו קראה בקול רם מכתב ארוך על חיי נישואים שהיא הקדישה למלינדה. אמא שלי הייתה אז חולת סרטן במצב סופני, אבל היא ראתה הזדמנות אחת נוספת להעביר את המסר שלה ולא החמיצה אותה. היא חתמה את המכתב במשפט 'מאלו שניתן להם הכי הרבה, צפוי שייתנו הכי הרבה'". מרי גייטס הלכה לעולמה מספר חודשים אחרי החתונה של ביל ומלינדה, ב-1994.

 

ביל גייטס והוריו

 

דונלד טראמפ על מרי מקלאוד טראמפ

נראה שהנשיא טראמפ הוקף בנשים כל ימיו – התחתן עם שלוש נשים שונות, אב לשתי בנות ועבד עם נשים רבות במהלך השנים, שחלקן אף סיפרו בפומבי איך הוא היה בתור בוס. יחד עם זאת, נשים קיבלו מספר מאוד מצומצם של תפקידים ומשרות בממשל שלו והוא חוקק כמה עקרונות שהם בהחלט לא ידידותיים כלפי נשים. על אמו, מרי מקלאוד טראמפ, האישה המשפיעה ביותר בחייו, דיבר במשך השנים בראיונות, כתב עליה בספריו וכמובן, צייץ תובנות בטוויטר, לא רק על היחסים שלו עם אמו, אלא על נשים בכלל.

 

בספרו מ-1987 "אמנות העסקה", טראמפ העניק לאמו את הקרדיט על החוצפה המוכרת שלו: "במבט לאחור, אני מבין עכשיו שקיבלתי קצת מתחושת הראווה שלי מאמא שלי", כתב טראמפ, "תמיד היה לה כישרון לדרמה ולגרנדיוזיות. היא הייתה עקרת בית פשוטה, אבל היא הרגישה את העולם שמעבר לה".

 

עשר שנים לאחר מכן, בספר הבא, הודה טראמפ כי היו לו קשיים עם נשים בחייו, והעריך כי הקשיים האלה היו תולדה של היחסים עם אמו. "חלק מהבעיה שהייתה לי עם נשים היה הצורך התמידי להשוות אותן לאמי המדהימה, מרי טראמפ", כתב. "אמא שלי הייתה חכמה רצח".

 

דונלד טראמפ ואמו

 

בראיון לניו-יורק טיימס במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות, טראמפ חזר לדבר בנוסטלגיה על תפקידה של אמו במשפחה כמטפלת העיקרית בילדים ועקרת בית, שאיפשרה לאביו להתמקד בבניית הקריירה שלו.

 

"היא הייתה אישה אידיאלית", הכריז טראמפ. המונח "אידיאלי" הדהד לאורך כל הקמפיין כמעין שיר הלל לקציצות הבשר של אמו. "אהבתי את אמא שלי ואהבתי את הבישולים שלה... והיא הייתה יפה אמיתית!" אמר פעם בריאיון. יופייה של אמו הוא מאפיין נוסף שהוא טורח להזכיר בהזדמנויות שונות בטוויטר.