בחודש יוני החולף זואי סמייל זכתה בתואר "מיס בריטניה". כנהוג במסורת, השלב הבא עבור המנצחות המקומיות הוא תחרות היופי הבינלאומית - אך סמייל לא תעשה את דרכה לאקוודור לטקס הסופי. בצעד מחאתי ויוצא דופן, מיס בריטניה החליטה להחזיר את הכתר, לאחר שהתבקשה ממארגני התחרות הבינלאומית להוריד ממשקלה.

סמייל הסבירה מדוע עשתה את הצעד הלא שגרתי של הסרת הכתר והשבתו בפוסט פייסבוק ארוך ומנומק שמעלה שאלות רבות בנוגע לתחרויות האלו. בתור התחלה – איך יתכן שב-2017 עדיין מצפים ממלכות יופי להגיע במידה אחת בלבד?

"מזעזע אותי יותר מכל שיש עדיין תחרויות בעולם בהן רואים רק דוגמניות במידה 0 כמודל לחיקוי", פתחה וכתבה מלכת היופי בפייסבוק שלה. "תנו לי לספר לכם משהו, המשתתפות בתחרויות יופי הן יותר מרק מספר על פתק של בגד. מלכות אמיתיות מעצימות אחרים, הן אינטיליגנטיות ועוזרות לקהילות לחבור יחדיו, וזה רק חלק ממה שהן עושות".

מלכת היופי שוויתרה על הכתר

מתוך עמוד הפייסבוק של סמייל

"אחרי עשר שנים בתעשייה הזו ראיתי הכל, מתחרויות מדהימות למנהלי תחרויות בינלאומיות שמתבריינים על צעירות שאפתניות וגורמים להן להאמין שהדרך היחידה שלהן להצליח היא להיות רזות", המשיכה סמייל. "אני אומרת את זה כמי שלפני 8 שנים היתה צעירה כזו. התחרויות הערמומיות הללו שטוענות שהן 'תחרויות יופי', ועם זאת מתעקשות שתאכלי פחות, תתהלכי בביקיני במשך כמה ימים ותשבי לצד גבר בארוחת ערב בזמן שאת דוחפת זית מסביב לצלחת... מותק, תני לי לומר לך משהו, זו לא תחרות יופי. תייגו אותי כ'שמנה' כי אני מידה 10 (שווה למידה 38 במידות אירופאיות, נ.ב.). באמת האמנתי שאני כל כך מגעילה שאף אחד לא יאהב אותי. כמה עצוב זה?".

סמייל בת ה-28 מספרת שכבר הספיקה לפרוש מתחרויות היופי, אך חזרה לסיבוב אחרון כי התרשמה שהתחרויות עברו שינוי משמעותי. "זכיתי בעוד תואר לאומי אחרי ששבתי מהפרישה לתחרות 'מיס' אחרונה. זו היתה אמורה להיות חוויה חיובית, שכן התחרויות ממש השתנו בעשור החולף. אני אוהבת לראות בפיד שלי מלכות שמקדמות נתינה ועבודת צדקה, שמחנכות עצמן, אוכלות בריא וניהנות מהחיים. הנשים האלו יודעות כמה זה קשה להיות מלכה ולנהל חיים נורמליים לצד כל השאר. מעציב אותי שעדיין יש מנהלי תחרויות שמאמינים שאת צריכה להיות סקיני כדי להיות יפה".

זואי סמייל מלכת היופי שוויתרה על הכתר

מתוך עמוד הפייסבוק של סמייל

"אחרי שביקשו ממני לרדת במשקל ולהיכנס לתוכנית דיאטה לתחרות הבינלאומית, החלטתי לפרוש. חלקכם יחשבו שזה צעד פחדני, אבל אני לא חושבת שזה נכון שהפנים שלי ייצגו תחרות עם אתוס שאני לא מאמינה בו", כתבה סמייל. "אני אוהבת את עצמי ולא אשתנה בשביל אף אחד. הגוף שלי נשא אותי במשך 20+ שנותיי על האדמה הזו, איפשר לי לנהל קריירה שאני מאוד גאה בה, לשאת ילד, ומעל הכל – הגוף שלי מעולם לא ויתר עליי. היו לי כמה חוויות מדהימות בתחרויות יופי, עשיתי בהן חברויות לכל החיים וזכרונות. ועם זאת, אני לא מאמינה שלאף אחד צריכה להיות יכולת לעשות עלייך מניפולציות ולעמעם את הניצוץ שלך".

בראיון על החלטתה ובעקבות הפוסט שכתבה, סמייל העידה שמנהל התחרות הבריטית אמר לה ש"מנהלי התחרות מאקוודור רוצים שהיא תוריד כמה שיותר במשקל". בשנה שעברה מיס איסלנד פרשה מאותה תחרות בדיוק מאותן סיבות.

אם כל הדברים החכמים והנכונים שסמייל אמרה בנוגע להחלטתה לא מספיקות כדי לשכנע אתכם שמדובר בדרישות בלתי הגיוניות בעליל, התמונות שלה בוודאות יעשו את העבודה. אם אישה כזו לא יכולה להיות מלכת יופי, מי כן? אין ספק שמשהו במערכת הזו פשוט דפוק לחלוטין.

זואי סמייל

זואי סמייל

מתוך עמוד הפייסבוק של סמייל