בשנה שעברה המונים עקבו בדאגה רבה אחר שאנון דוהרטי, לאחר שחשפה באומץ רב שהיא סובלת מסרטן שד מתקדם שהתפשט ברחבי גופה. "אמות תוך חמש שנים", כתבה אז. לפני כחצי שנה הודיעה השחקנית בת ה-46 שטיפולי הכימותרפיה שעברה הצליחו לעצור את התקדמות המחלה ושכעת הסרטן שלה בנסיגה, אך לרגל חודש המודעות לסרטן השד (שחל מדי שנה באוקטובר), דוהרטי חזרה אל אחד הרגעים הקשים ביותר שלה בהתמודדות עם המחלה וחשפה באינסטגרם תמונה שקשה להישאר מולה אדישים.

"התמונה הזו היא כל כך אישית עבורי", כתבה דוהרטי. "התחלתי כימותרפיה. השתמשתי בכיסוי ראש מקרר בתקווה שלא לאבד את שיערי ("Cold Cap", מעין כובע שמקרר את הגולגולת ועשוי לעזור למי שעובר כימותרפיה לאבד פחות משיער הראש – נ.ב.). התוצאה הסופית הייתה קבוצות שערות עבות בידיי", תיארה, כפי שניתן לראות שהראתה גם בתמונה עצמה. "הייתי חולה, הרגשתי שאני מאבדת את עצמי".

"הרווחתי אנשים ואיבדתי אנשים", המשיכה. "נחלשתי והתחזקתי. הרגשתי מכוערת ועם זאת יותר יפה מבפנים משאי פעם הרגשתי לפני כן".

שאנון דוהרטי חושפת את הרגעים הקשים בהתמודדות עם סרטן השד

"הסרטן נשאר איתך לנצח". מתוך עמוד האינסטגרם של דוהרטי

"אני זוכרת זאת כאילו זה היה אתמול, כאילו שזה היה לפני דקה", מספרת דוהרטי. "לסרטן יש כל כך הרבה שלבים. הלם, הכחשה, קבלה, כעס, מורת רוח, מרד, פחד, הערכה, יופי. נסיגה. אפילו אז, השלבים ממשיכים להגיע. הסרטן נשאר איתך לנצח".

"אלו שחוו את זה יודעות שאפילו אחרי שכיסחת לו את הצורה, הוא עדיין משפיע עליך, בדרכים טובות ורעות", מסכמת השחקנית בפוסט האינסטגרם. "את עדיין עוברת רכבת הרים רגשית. את עדיין זקוקה לתמיכה ולאהבה. ואת עדיין יכולה לתפוס את החיים בידיים ולחיות, לחיות, לחיות".

מדהים לראות את דוהרטי חוזרת לעצמה. לפני כחודשיים חשפה שהיא חוזרת לסט הצילומים, ובימים אלו עובדת על גרסה מחודשת לסרט "מלכות הכיתה" ("Heathers") מ-1988 בו כיכבה כשהיתה בת 17 לצד ווינונה ריידר וכריסטיאן סלייטר. אך הנה היא מוכיחה שגם עכשיו כשהקרב על חייה מאחוריה, היא לא לוקחת דבר כמובן מאליו, וממשיכה לחשוף את הצדדים הקשים והכואבים ביותר בצורה אמיתית ונוגעת ללב. היא מזכירה לכולנו שגם הנשים הזוהרות ביותר, אלו שהערצנו כשהתבגרנו מול "בוורלי הילס 90210", לא בורחות מהסיכון ללקות במחלה הארורה הזו. והיא מראה לכולנו שגם כשהכל נראה שחור וסופי, יש סיכוי לנצח, ושיש בשביל מה להילחם.