נוזל כחול במקום דם, ריקודים ופעילויות ספורטיביות במאמץ לא קל, שמלות לבנות מתנפנפות וחיוכים מושלמים מאוזן לאוזן – התרגלנו לראות הכל בפרסומות למוצרי היגיינה נשית לתקופת הווסת, הכל חוץ מהאמת. האמת היא שאף אחד מאיתנו לא מרגישה 100% עצמה כשהיא במחזור, שלמרות כל ההגנות רובנו עדיין נפחד ללבוש צבעים בהירים מחשש להתפדח, ובטח ובטח שאף אחת מאיתנו לא מדממת דם כחול. זה עניין אדום, מעיק ומלכלך, והגיע הזמן שנפסיק לייפות את זה.

זה בדיוק מה שחשבה אליסה ברטרם, צעירה בת 26 מטורונטו שמנהלת שירות למוצרי היגיינה נשיים אורגניים בשם "Easy", כשהגתה את הקמפיין הפרסומי לחברתה תחת הכותרת "No Shame". אין בושה במחזור, על כל הצדדים הכואבים והמביכים שבו. ובכלל, למה משהו שקורה לחצי מהאוכלוסייה נחשב למביך?

 

בלי בושה: קמפיין למוצרי היגיינה נשית

בלי בושה: קמפיין למוצרי היגיינה נשית

"אני מאמינה שמחזור הוא עדיין משהו שמסתכלים עליו כטאבו בחברה שלנו", אמרה ברטרם על הקמפיין. "'בלי בושה' אומר שלא צריך להתחבא, לא צריך להרגיש כאילו משהו שהוא טבעי הוא דבר שצריך להחביא. אני מקווה להתחיל שיח שמערב גם גברים וגם נשים, ויוביל להבנה טובה יותר של המחזור".

לחברת "Easy" שנמצאת בתחילת דרכה אין משאבים רבים לקמפיין פרסומי גדול או הכרה ציבורית כמותג, אבל יש לה יתרון גדול אחד על המותגים הגדולים בתחום – ערכים, מודעות חברתית וחיבור למציאות. אלו איפשרו לקמפיין, שמונה 4 תמונות בסך הכל, להפוך לוויראלי ולהפיץ את שם החברה ברחבי אמריקה. שכן אלו אמנם רק 4 תמונות, אך כל אחת מהן מהדהדת אמירה חזקה.

 

בלי בושה: קמפיין למוצרי היגיינה נשית

No Shame מבית Easy

"וסת הוא לא משהו שצריך להתבייש בו. הוא טבעי. ומוצרי מחזור צריכים להיות טבעיים גם כן", נכתב על כל אחת מארבע התמונות בקמפיין, לצד הצגת השירות שנשמע נוח במיוחד: "Easy שולחת טמפונים ותחבושות אורגניים ב-100% ישר אל דלתך. כי ווסתות צריכות להיות קלות יותר".

טמפון שמבצבץ החוצה וניכר לעין, מי אמבט מהולים בדם, בני זוג שמתחבקים עם בקבוק חם על בטנה של הבחורה, גבר ואישה שמחליפים סדין מוכתם בדם. סיטואציות פשוטות ויומיומיות, אבל חסרות בושה. כאלו שמראות עולם בו אנו לא צריכות להתבייש בדברים שאנו עושות כדי להקל על עצמנו במחזור, והדברים שאנו נאלצות לעשות בעקבותיו – לא בפני בני זוג, לא בפני חברות ולא בפני עצמנו. כך ברטרם שואפת לראות נשים וגברים מתייחסים לווסת. אנחנו איתה.

No Shame מבית Easy

No Shame מבית Easy

בלי בושה: קמפיין למוצרי היגיינה נשית

No Shame מבית Easy

העתיקו קישור שתפו בפייסבוק שתפו במייל שתפו ב-Whatsapp