חשבתם שהמצב בבית האח הגדול הישראלי בכי רע? אלימות מילולית הפכה בו לסטנדרט, זלזול בנשים (בבית ובכלל) נשמע בו לעיתים קרובות מדי וגם אלימות פיזית ראינו בו כבר לא פעם. שלא לדבר על האיש שמושך בחוטי הבית, יורם זק – רק אתמול פורסם מייל מטריד קשות שכתב לעובדות זכיינית "קשת" לפני כשבע שנים, בחשיפה של העיתונאית הדס שטייף, וקשה לשכוח את ההשפלה הקשה שהדיירת דנה רון עברה על ידיו. כן, אין ספק שהרבה דברים פסולים ופוגעניים לנשים קורים בבית האח הישראלי. אבל מסתבר שגם מעבר לים לא חסרים כאלה.

שני מתמודדים בעונה הספרדית הנוכחית יצאו אתמול מבית האח הגדול, לאחר שתקרית תקיפה מינית בין כתלי הבית תועדה על ידי מצלמותיו. חוזה מריה לופז פרז נתפס במצלמות בין הסדינים עם בת זוגו, קרלוטה פראדו אלונסו, במה שמסתמן כיחסי מין ללא הסכמה.

חוזה מריה וקרלוטה, בני 24, אמנם יצאו שניהם מהבית, אך יש להבהיר שרק הגבר גורש. נציגי התכנית הדגישו כי בעוד שחוזה מריה נדרש לעזוב על ידי ההנהלה, בגין מה שנחשב מבחינתם כהתנהגות לא מקובלת בבית, קרלוטה נתבקשה לעזוב בעצת צוות הפסיכולוגים המייעצים. "הדלת פתוחה בפניה, היא תוכל לשוב לבית ביום חמישי הקרוב", נמסר מדוברי התוכנית ("Gran Hermano Revolution" בשפתם).

עוד הוסיפו דוברי התוכנית כי התיעוד המצולם של התקרית נמסר מיד למשטרה. המשמר האזרחי במדריד אישר כי התקבלה תלונה רשמית מטעם הנהלת התוכנית, שמאמינים כי התרחשה תקיפה מינית בין שניים ממשתתפיה. קרלוטה עצמה טרם הגישה תלונה רשמית או התבטאה בנוגע למאורעות.

תקיפה מינית בבית האח הגדול ספרד

הדייר גורש בחשד לתקיפה מינית, הדיירת יצאה מהבית בעצת הפסיכולוגים ותוכל לשוב. חוזה מריה וקרלוטה, צילום מסך

התקרית התרחשה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת (4.11), לאחר לילה של שתיה. לפי הצהרה של אחד מבמאי התוכנית, קרלוטה נראתה שיכורה באחד מחדרי הבית, כשחוזה מריה כיסה את שניהם עם סדין כך שיהיה קשה לזהות בדיוק מה קרה מתחתיו, אך התיעוד מעלה חשד, כך לפי הבמאי, כי היו שם יחסי מין ללא הסכמה.

אותו אירוע אמנם נתפס בעיני המצלמות, אך לא הגיע לכדי שידור. חוזה מריה גורש ביום שני, כאשר לדיירי הבית נאמר שהוא עוזב בגלל בעיות משפחתיות. קרלוטה כאמור לקחה את עצת הפסיכולוגים ויצאה מהבית, ונעזרת בטיפול פסיכולוגי כעת, אך טרם נמסר אם החליטה לשוב לבית ביום חמישי. חוזה מריה, עם זאת, יצא עם הודעה מצולמת למעריציו, בה נאמר: "תודה רבה על התמיכה שאני מקבל, ועל הגשמת החלומות שלי ב-40 הימים המשונים בהם הייתי בתוך בית האח הגדול". הדייר המגורש לא התייחס לחקירה או לתקרית עצמה.

בפרופילי המתמודדים של השניים, חוזה מריה תיאר עצמו כאיכר, חובב פוטבול וטניס, מקלל הרבה ועיקש, ואולם קרלוטה העידה על עצמה שהיא אשת יחסי ציבור של מועדון, כנה, מלאת תשוקה ורומנטית, אישה חזקה אך רגישה. השניים הכירו בין כתלי הבית ובמהלך 40 הימים בהם התגוררו יחד בבית הספיקו להתקרב. לאחר שהכריזו על עצמם כזוג, השניים ביקשו שעה ללא מצלמות וקיבלו את מבוקשם.

תקיפה מינית בבית האח הגדול ספרד

הכירו לפני 40 יום עם כניסתם לבית, והפכו לזוג. קרלוטה וחוזה מריה, צילום מסך

זו לא הפעם הראשונה בה יחסים ללא הסכמה התרחשו לעיני המצלמות בבית האח הגדול. בינואר 2012 פורסם כי דייר בבית האח הגדול בברזיל אנס בשידור חי דיירת אחרת – הדוגמן דניאל אשניז גורש מהבית בעקבות התקרית, כמו גם נחקר בעקבותיה במשטרה המקומית. הדיירת, מוניק אמין, לא זכרה את המקרה והכחישה כי נאנסה, אך ככל הנראה ישנה כאשר הדייר נכנס למיטתה ותקף אותה.

מקרה נוסף ארע באפריל 2015 בדרום אפריקה, כאשר הדייר סיידנה נגוויינה הואשם בתקיפת אחת הדיירות כאשר ישנה. התסריט דומה עד זהה – אחרי לילה של מסיבה ושתייה מרובה, הדייר נכנס למיטתה ותקף אותה, מה שלבסוף הוביל לגירושו מהבית. במקרה הזה, הדייר התרברב ששכב עם אותה דיירת, מה שהפתיע אותה והוביל אותה להבהיר כי לא הסכימה ליחסי מין עימו, וכתוצאה מכך להאשים אותו באונס.

המקרה בספרד נשמע כמו שידור חוזר של אותם מקרים, שכולל הרבה אלכוהול ואישה שאינה בשליטה מלאה. קשה להבין מה התרחש שם, למרות שהכל מתועד, אין ספק שגם הפעם הדיירת נוצלה כשהיתה בחולשתה, ושאי אפשר להבטיח שהיתה שם הסכמה. דבר אחד יש לומר לזכות צוות התוכנית, והוא שתגובתם המיידית מראה שבבית האח הגדול הספרדי אין מקום לתחום האפור הזה, בו כל כך הרבה נשים מותקפות ונפגעות. ומזה, גם אנחנו יכולים ללמוד משהו.