אוהבות להתאפר? מבלות שעות מול המראה עם מוצרי קוסמטיקה מובחרים עד ששכחתן כיצד הפנים שלכן נראות ללא איפור? יש לנו חדשות טובות בשבילך! אפליקציה חדשה המראה כיצד נשים נראות ללא איפור בלחיצת כפתור הגיעה לשוק. לאפליקציה קוראים "MakeApp" והיא נוצרה - ניחשתם נכון - על ידי גבר . מה נעשה בלעדיהם? אולי נחזור לימים הנהדרים ההם בהם תוכנות פולשניות מוזר לא התיימרו לפשוט מעלינו את המסקרה שלנו ולהוכיח לכל מי שיש לו דולר אחד מיותר שהריסים שלנו לא באמת ארוכים כמו שהוא חשב!

אז מה המטרה של האפליקציה הזו מלבד להעניש נשים "ערמומיות" שמעמידות פנים שהן נראות הרבה יותר טוב ממה שהן נראות באמת? לדברי היוצר והמפתח, אשוט גברליינוב, הוא בכלל המציא את השטות הזו כדי... לעזור לנשים! לטענתו, הוא מקווה שניתן יהיה להשתמש באפליקציה כדי לזהות קורבנות סחר בנשים והנה ההסבר המופרך שהוא מספק: "כששירותי הביטחון מציגים תמונה להורים שהבת שלהם נעלמה ושואלים 'האם זו הבת שלך?' האיפור ששמים להן על הפנים בקביעות הופך לעתים קרובות את תהליך הזיהוי לקשה למדי. אנחנו מקווים שהטכנולוגיה שלנו תסייע למשפחות ולרשויות לזהות קורבנות שזקוקים להצלה".

לא ברור מה הבחור הזה חשב לעצמו עם התירוץ הזה. יקום האבא שלא מזהה תמונה של הבת שלו בגלל שהיא קברה את הפצעון שיש לה בסנטר במייק אפ ושמה אודם. ונניח שהאפליקציה באמת נועדה לסייע לנשים שנחטפו מדוע הוא מקדם אותה באמצעות תמונת לפני ואחרי של אנג'לינה ג'ולי? בפעם האחרונה שבדקנו, את אנג'לינה אף אחד לא חטף. וגם - אם היא פותחה עבור רשויות החוק, מדוע היא זמינה להורדה על ידי כל זב חוטם עבור 99 סנט? אם אישה הולכת ברחוב עם איפור, זה בגלל שכך בדיוק היא בחרה להציג את עצמה, ולאף אחד אין את הזכות לשנות דיגיטלית את המראה שלה כדי להתאים אותו לגחמות שלו. מה השלב הבא? אפליקציה שתוריד מעלינו את הבגדים כי "יש לנו זכות לדעת איך באמת נראה הגוף מתחת לבגדים של מי שעובד איתנו?

"MakeApp" משתמשת ברשת עצבית כדי להסיר את קסם האיפור מעל פניהן של נשים, אבל בפועל, זה נראה כאילו כל מה שהוא עושה זה לתת לנשים עור עם כתמים וגבות דלילות, בין אם הן באמת נראות ככה מתחת לאיפור ובין אם לא. מספר נשים ניסו להעלות לאפליקציה תמונה שלהן ללא איפור והאפליקציה בכל זאת סיפקה להן תמונה חלופית בה הן פשוט נראות הרבה פחות טוב. מה שגם שכבר ראינו בעבר מפורסמות ללא איפור. קחו לדוגמא את הסלפי ללא איפור של סרינה וויליאמס שפורסם בהמון כלי תקשורת וניסו להעביר אותו באפליקציה. התוצאה מגוחכת.

בטוויטר, מייקאפ נמצאת בשימוש בעיקר על ידי טרולים שמפרסמים תמונות של פוליטיקאיות דוגמת הילרי קלינטון וסלבס הוליוודיים.  רבים מהם גם מעבירים ביקורת נוסח "נשים אמיתיות אינן זקוקות לאיפור". כך שגם אם היישום לא נועד להיות סקסיסטי, הוא נמצא בשימוש בעיקר על ידי גברים בניסיון להשפיל נשים.

למקרה שתהיתם, גברליינוב בכלל לא מבין מה הבעיה, דוחה מעליו את הביקורת ולא רואה מה הקשר בין האפליקציה שלו לסקסיזם: "עד כה, לא קיבלנו ביקורת על סקסיזם מצד המשתמשים שלנו. התלונה הזו מגיעה רק מכמה עיתונאים אמריקאים  שכל אחד מהם מיחזר את תוכן המאמר המקורי. האפליקציה שלנו הפכה לוויראלית באסיה ובאירופה והעיתונאים והמשתמשים שם קידמו בברכה את הטכנולוגיה שלנו באופן חיובי".