אני רואה ומבינה היטב את הקושי הרב מצד ידידיו וחברותיו של נתן זהבי להכיל את העדויות על הטרדות מיניות לכאורה מצדו ורוצה להגיד להןם שזו אכן חוויה איומה ומטלטלת שלא בהכרח נתפשת או מתקבלת על הדעת.

מנסיון אני יודעת ובכן, לפני עשרים שנה הייתי בקשר עם אדם מקסים, חכם, מצחיק ונהדר שהפך לחבר. אחרי למעלה משנה של הכרות נודע לי שמישהי שעבדה איתו התלוננה שתקף אותה מינית במהלך דייט. אין לתאר את השבר ומפח הנפש שבגילוי כזה, על חבר קרוב שאת מחבבת מאוד, נהנית במחיצתו ומכבדת כאדם מכל הבחינות.

בחרתי להקשיב לה, לאשה הצעירה שהתלוננה והיא דיברה על כך בגילוי לב, בכאב. כמובן שמאותו רגע תמו יחסיי עמו, עם כל הצער שהיה כרוך בניתוק הזה. הוא פוטר מיד ממקום עבודתם המשותף (זה היה אמנם צעד מתבקש אך מרחיק לכת ביחס לאותן שנים).

צר לי מאוד עליכןם, נשים וגברים שבוחרות ובוחרים להגן על טוהר מידותיו של חבר מתוך מסקנה עקומה ומגוחכת שאם נהג כלפיכןם בטוּב ונקיון כפיים אזי לא קיימת אפשרות שחטא כלפי אחרות. הרי במו עיניכןם צפיתןם בסרטון היוטיוב שבו מושפלת אשה צעירה שיושבת עם זהבי באותו שולחן. מושפלת מילולית באופן מחפיר.

הדס שטייף. צילום מסך מתוך הפרומו לתכנית ״אנשים״ של דרור גלוברמן ב״קשת״

הדס שטייף. צילום מסך מתוך הפרומו לתכנית ״אנשים״ של דרור גלוברמן ב״קשת״

זהבי לא הטריד אותי, קצב לא אנס אותי, נתן אשל לא הציץ לי מתחת לחצאית, אלכס גלעדי לא אמר לי ״דברי אליו״, לא נסעתי בפותמוביל של אייל גולן קורא לך, לא לוטפתי ״בלבביות אבהית״ על ידי ניסן סלומיינסקי, גבי גזית לא כפה עליי נשיקה רטובה על השפתיים, חיים יבין לא השליך אותי על המיטה ונשכב עליי, לואי סי.קיי לא חשף את עצמו בפניי וטראמפ לא תפס לי את הפוסי.

אז? זה לא קרה לנשים אחרות? למה? כי אתןם מכירות ומכירים אותו? או את ההוא? או את סבתא שלו? זו טענה שלא מחזיקה מים, אז טלו קורה כי אין לכןם מושג קלוש לגבי כלל מעשיו של החבר שלכןם בכל רגע נתון והפוסטים החבריים והתומכים שלכןם לכאורה הם לא יותר מנסיון השתקה מכוער של נפגעות.

אתןם קצת מזכירות ומזכירים לי את החבר של משה קצב, יצחק סלוקי שטען ש״קצב הוא הדרייפוס הישראלי״.

מעל עשר נשים העידו בפני הדס שטייף שנתן זהבי הטריד אותן. מי אתןם שקוראות וקוראים להן שקרניות? בושה על ראשכןם וטוב שהן סיפרו לה ולא לכןם.