בתקופה האחרונה שמתי לב שהסיכוי למצוא בפיד האינטסגרם תמונה של סלבריטאית אקראית בחליפת יום היוולדה (בעירום כמובן) דומה לסיכוי לראות בפיד את מה שהחברה הכי טובה אכלה לארוחת צהריים. תמונות העירום הפכו להיות כל-כך שכיחות, עד שבמקרים רבים הן ילהיבו אותנו בערך כמו עוד סטטוס על גשם ביום סוער, או עוד תמונה של ארוחת צהריים פוטוגנית שלא אנחנו אכלנו.

אולם בעוד שרבות מתמונות העירום המדוברות עולות לרשת פשוט לשם הבאזז התקשורתי, לא ניתן להתעלם מהעובדה שלא מעט כוכבות משתמשות בתשומת הלב שמושכות תמונות העירום שלהן כדי לקדם מטרות חשובות. בין אם זה כדי לשבור את קשר השתיקה לגבי הפוליטיזציה של הגוף הנשי, ובין אם זה כדי להוכיח את תעשיית האופנה בשימוש המוגזם שלה בפוטושופ - אין ספק שתמונה פרובוקטיבית בהחלט עשויה לעזור להעלות את העניין לדיון ציבורי. הנה כמה מהסלבריטאיות שעשו זאת בצורות הכי לא שגרתיות, מהסיבות הכי מוצדקות.

 

סיה

סיה ידועה כמי שאינה חובבת את אור הזרקורים, עד כדי כך שכדי להתמודד עם מחיר התהילה היא מקפידה לחבוש פאות גדולות ואביזרים אחרים שמסתירים את פניה כמעט בכל פעם שהיא יוצאת מהבית. כשהזמרת האוסטרלית גילתה לאחרונה שתמונות עירום שלה נמכרות ברשת, היא בחרה לנקוט בצעד שהפתיע את מעריציה, וגם אותנו. בניסיון לשלוט על הסיטואציה המבאסת ולצאת ממנה עם ידה על העליונה, פרסמה הזמרת את תמונת העירום שלה בפרופיל האינסטגרם שלה וקראה למעריצים שלה לחסוך את הכסף שלהם. כשהיא פונה לשלושת מיליוני העוקבים שלה ברשת החברתית, היא כתבה "מסתבר שמישהו מסה למכור תמונות עירום שלי למעריצים שלי. תחסכו את הכסף, הנה היא בחינם. כל יום הוא חג המולד!".

 

צ'לסי הנדלר

הקומיקאית ומנחת הטלוויזיה צ'לסי הנדלר היא מבין האקטיביסטיות הפמיניסטיות הראשונות שפעלו כנגד האיסור של הרשת החברתית מבוססת התמונות, אינסטגרם, להעלות תמונות שמציגות בצורה ברורה פטמות של נשים. הנדלר העלתה מספר רב של תמונות שכאלו לפרופיל האינסטגרם שלה, זאת למרות שתמונות אלו נמחקו על ידי גורמים מטעם האפליקציה בזו אחר זו. לאחר שעוד תמונת סלפי בעירום שלה נמחקה, היא הפגינה בצורה פומבית את כעסה על ההתנהגות הסקסיסטית של הרשת החברתית. במקום התמונה שנמחקה, העלתה הקומיקאית צילום מסך עם ההסבר של אינסטגרם כי התמונה שלה נמחקה שכן היא לא מתאימה ל"הנחיות הקהילה" שלהם, ביחד עם הכיתוב "אם גבר מעלה תמונה של הפטמות שלו זה בסדר, אבל לאישה אסור? אנחנו בשנת 1825?"

 

If a man posts a photo of his nipples, it's ok, but not a woman? Are we in 1825?

A post shared by Chelsea Handler (@chelseahandler) on

 

קים קרדשיאן ואמילי רטאייקאוסקי

אחרי הסלאט-שיימינג (כלומר שטף האשמות וכינויי 'פרוצה', 'זונה' ומה שתרצו) שנעשה לקים קארדשיאן לאחר שהעלתה תמונה שלה בעירום יחד עם הכיתוב "אין לי מה ללבוש", הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי הייתה הכוכבת הראשונה לעמוד להגנתה. זמן לא רב לאחר מכן השתיים העלו תמונת סלפי משותפת בה הופיעו חשופות חזה כשהן מרימות אצבע משולשת למצלמה. בכיתוב שנוסף מתחת לתמונה נכתב: "אנחנו יותר מאשר רק הגוף שלנו, אבל זה לא אומר שאנחנו צריכות להרגיש בושה בגללו או בגלל המיניות שלנו", בצירוף ההאשטג #משוחררות.

מאז ועד היום רטאייקאוסקי נודעת כמי שמפרסמת תמונות עירום שלה מתוך האג'נדה שגם בתור דוגמנית, הגוף שלה שייך לה ולא לאף אחד אחר. "לא משנה עד כמה הגוף שלנו הוא מיני, אנחנו צריכות שתהיה לנו החירות בתור נשים לבחור מתי ואיך לבטא את המיניות שלנו", היא סיכמה בציוץ בטוויטר.

 

דמי לובאטו

בסוף שנת 2015, בניסיון להראות צד פחות מלוטש ויותר טבעי של עצמה, דמי לובאטו העלתה תמונה שלה מתוך סשן צילומים שערכה עבור מגזין וניטי פייר, ומתחת לתמונה כתבה כך: "שלושה חוקים: ללא איפור, ללא בגדים, ללא ריטוש". מאוחר יותר היא הסבירה שביקשה מפורשות ממערכת המגזין לא לרטש את התמונות שלה. התמונה, שמציגה את גבה של הזמרת כשהיא רטובה ועירומה לגמרי על מה שנראה כמו אמבטיה, זכתה לקרוב ל-750 אלף לייקים עד כה.

 

"Three rules: no makeup, no clothes, no retouching." #vanityfair #CONFIDENT

A post shared by Demi Lovato (@ddlovato) on

 

נעמי קמפבל

כתגובה לאיסור של אינסטגרם להעלות תמונות הכוללות פטמות של נשים (אותו איסור עליו מחאה צ'לסי הנדלר), דוגמנית העל נעמי קמפבל העלתה צילום עירום שלה ממגזין Garage שבו השדיים והפטמות שלה נראים בבירור, עם ההאשטאג #freethenipple. באופן לא מפתיע, הצילום נמחק מהפרופיל שלה על ידי גורמים מטעם אינסטגרם, אך המסר עבר וממשיך להדהד - האיסור להעלות תמונות של פטמות נשיות הוא משטור של הגוף הנשי שאינו עולה בקנה אחד עם השאיפה לשיוויון בין המינים, ופשוט אינו מקובל על הדעת בשנת 2017.

 

See an exclusive preview of @TaschenBooks spectacular two-volume @iamnaomicampbell book in #GARAGENo9 ??

A post shared by GARAGE Magazine (@garage_magazine) on

 

מיילי סיירוס

שמה של הזמרת מיילי סיירוס כבר נקשר עם כמה פרשיות שערורייתיות, בין היתר בעקבות הלבוש הפרובוקטיבי שלה על הבמה ומחוצה לה. אי שם בשנת 2013 החליטה הזמרת להשתמש בכוחה כזמרת שמושכת עניין רב והתפשטה עבור קמפיין שנועד להעלות מודעות לסרטן העור. היא חברה למעצב מארק ג'ייקובס והצטלמה בעירום מלא לקמפיין, תחת הסלוגן "Protect the Skin You're In". הצילום הודפס מאוחר יותר על חולצות טישירט שהרווחים ממכירתן נועדו לעזור בהעלאת המודעות למחלת המלנומה ובחקירתה.

מיילי סיירוס מתפשטת לקמפיין למאבק במלנומה

מיילי סיירוס מתפשטת למען המאבק במלנומה

 

קייטי פרי

על מנת לעודד את האזרחים האמריקאים להצביע בחירות לנשיאות של שנת 2016, קייטי פרי שיתפה פעולה עם האתר "Funny or Die" כדי ליצור סרטון קומי בכיכובה והפקתה. יום לפי עלייתו של הסרטון לאוויר, העלתה פרי לפרופיל האינסגרם תמונת פרומו מתוך הסרטון ביחד עם הכיתוב "מחר, אני משתמשת בגוף שלי בתור קליק בייט כדי לעזור לשנות את העולם". מהכיתוב המשעשע של פרי עולה שהזמרת הצעירה מבינה היטב את השפעת העירום על האינטרנט וכיצד הוא עשוי להשפיע על מעריציה לטובה (לפחות אלו שכבר יכולים להצביע).

TOMORROW, I USE MY BODY AS CLICK BAIT TO HELP CHANGE THE WORLD ??

A post shared by KATY PERRY (@katyperry) on

 

אלישיה קיז

על מנת להאיר זרקור על תנועת "אנחנו כאן" (We Are Here), קואליציה של ארגונים הפועלים למען צדק חברתי, שינוי סביבתי ושוויון בין המינים, העלתה אלישיה קיז תמונה שלה בעירום כשעל הבטן ההרה שלה צויר סמל השלום. "זה אתה ואני בשליחות כדי ליצור עולם טוב יותר ושקט יותר. פעילות תנועת #WeAreHere מתחילה היום", היא כתבה יחד עם התמונה.