ימים לא קלים עוברים על נטפליקס. בעקבות שערוריית הארווי ויינשטיין וקמפיין METOO#, הרשת מוצאת את עצמה גם כן בעיצומו של ניקוי אורוות. אחרי שלל האשמות כלפי קווין ספייסי, כוכב "בית הקלפים", התפרסמה אתמול ידיעה על פיטוריו של השחקן דני מסטרסון ("מופע שנות ה-70" וכעת "החווה"), זאת לאחר ש- 4 נשים התלוננו שאנס אותן בתחילת שנות האלפיים. אז אולי כדי להרגיע את ההמון הזועם, הם שחררו אתמול ידיעה נוספת, והרבה יותר משמחת. במקום לבטל את "בית הקלפים" לגמרי, הם יחזירו את הסדרה לעונתה השישית והאחרונה ללא ספייסי ועם רובין רייט בתפקיד הראשי.

לאחר שהופיעו האשמות נגד ספייסי, הן מצד השחקן אנתוני ראפ, שטען כי ספייסי ניסה לפתות אותו כשהיה בן 14 בלבד, והן מצד 8 עובדים נוספים על סט "בית הקלפים", נטפליקס מהרו להודיע על השהייתו של ספייסי. מיד גם התחילו הכרזות על כך שהסדרה התבטלה – חדשות שהיו קשות גם עבור הצוות וגם עבור העיר בולטימור שבה מצטלמת הסדרה, משום שהסדרה מספקת עבודה לכ-2,000 תושבים.

אתמול הודיע מנכ"ל נטפליקס שהסדרה תחזור לעונה שישית ומקוצרת (8 פרקים בלבד) ללא ספייסי, ועם רייט בתפקיד הראשי. עוד אמר שהוא "מתרגש לספק למעריצים 'קלוז'ר'".

זהירות, ספויילר לכל מי שעוד לא צפה בסוף העונה החמישית:

בפרק האחרון בעונה, דמותה של רייט, קלייר, זוכה לרשת את תפקיד נשיאת ארה"ב אחרי שבעלה, אותו מגלם ספייסי, פורש מהתפקיד. באופן אירוני זה יצא ככה גם במציאות – ורייט זוכה להוביל את הסדרה על כתפיה בלבד, לאחר שספייסי הושעה.

רובין רייט, עכשיו תורה. תמונה: Shutterstock

רובין רייט, עכשיו תורה. תמונה: Shutterstock

ספק אם זו הדרך שרייט – או כל שחקנית אחרת - איחלה לעצמה לקבל תפקיד ראשי בסדרה מצליחה. מעטות הן סדרות הפריים טיים שבהן מככבות נשים, במיוחד כאלו שלא מתרכזות רק בסקס ובזוגיות. רייט אמנם רק זוכה מההפקר – מילולית – אבל יאמר לזכותה שאם מפיקי הסדרה והרשת לא היו חושבים שהיא מסוגלת לשאת את התפקיד על כתפיה, זה לא היה קורה.

זה צעד משמעותי ומאוד משמח בקריירה של רייט, מי שפרצה לעולמנו באמצע שנות ה-80 כבאטרקאפ בסרט המיתולוגי "הנסיכה הקסומה". ההצלחה של הסרט, כידוע, לא ממש הצליחה למנף את הקריירות של אף אחד מהגיבורים, ורק שבע שנים מאוחר יותר ראינו שוב את פניה היפות של רייט, הפעם בסרט "פורסט גאמפ". למרות שהיתה מועמדת לפרס "גלובוס הזהב" על תפקידה, רייט שוב נעלמה מהמסך (היא אמנם השתתפה בלא מעט הפקות, אבל אף אחת מהן לא זיכתה אותה בהכרה יוצאת דופן) ובמשך שנים היתה ידועה בעיקר כאשתו של השחקן שון פן ומאוחר יותר כגרושתו.

שנת 2012, השנה בה עלתה "בית הקלפים", מסמנת את הקאמבק הגדול שלה, או אולי אפילו את הפריצה האמתית שלה, כשסוף סוף התחילו לסמן את רייט כשחקנית מובילה ולא רק כסייד קיק יפה. הדמות הקרה והמחושבת הצליחה להלהיב את הצופים, בעיקר את הנשים שבהן, וכהמשך טבעי היא גם לוהקה ל"וונדר וומן", כמנטורית המיתולוגית של גל גדות.

סביר להניח שהמסע הזה שעברה הקריירה של רייט לא בא לה בקלות, אבל הוא מביא איתו בשורה מאוד מעודדת: אולי הוליווד סוף סוף מוכנה לשחקניות שעברו את גיל 30 (ואפילו את גיל 40, רחמנא ליצלן). אולי יש מוכנות לכך שנשים מבוגרות יגלמו עוד דברים מלבד ה"אמא של", ואולי בכלל נשים יכולות לגלם תפקידים נוספים, מלבד בת הזוג של הדמות הראשית. ואם הוליווד מוכנה לכך שנשים יהיו בחזית – אז אולי גם העולם כולו?

העתיקו קישור שתפו בפייסבוק שתפו במייל שתפו ב-Whatsapp