כבר שנים שארגוני בריאות בעולם טוענים כי מניעת מחלות יעילה יותר בריאותית וגם כלכלית מטיפול במחלות. טיפול בשלבים הראשונים של המחלה הוא הרבה פעמים קריטי להחלמה מלאה. מחלות לב וכלי דם, סוכרת, סוגים שונים של סרטן ועוד יכולים להימנע בזכות גילוי מוקדם. בארץ ניתן לעשות בדיקות סקר תקופתיות למניעה מוקדמת.

 

עוד ב- Onlife

 

כל קופות החולים בארץ מאפשרות למבוטחים שלהם מעל גיל 18, לעבור את הבדיקות ללא צורך בהפניה מרופא, כל קופה והמכונים אליהם היא מפנה.

 

חבילת הבסיס תכלול בדרך כלל בדיקת רופא שבמהלכה יבדקו גורמי סיכון ספציפיים כמו גנטיקה, אורח חיים, גיל, מין ועוד. בנוסף מבוצעות בדיקות מעבדה, לחץ דם, דם סמוי בצואה, בדיקה רקטאלית לאבחון סרטן המעי הגס, בדיקת שמיעה וראיה כולל לחץ תוך עיני, בדיקת תפקודי ריאות, צילום חזה, א.ק.ג, וארגומטריה.

 

תוצאות הבדיקה נשלחות ישירות לנבדק עם המלצות להמשך בירור וטיפול.

הבדיקות הכי מומלצות

בדיקת BMI: או בדיקת מסת הגוף שמעריכה אם הנבדק סובל מעודף משקל או לחילופין מתת תזונה. מעל גיל 40 מומלץ לבדוק אחת לכמה שנים.

 

לחץ דם: לנבדקים עם גורמי סיכון למחלות לב ולמבוגרים, מומלץ לעבור את הבדיקה אחת לשנה.

 

פרופיל שומנים בדם: קבוצת בדיקות שנערכות על דגימת דם כדי לקבוע את הסיכון להתקף לב או שבץ כתוצאה מחסימת כלי דם או התקשות העורקים. מומלץ לגברים מעל גיל 35 ולנשים מעל גיל 45.

 

דם סמוי בצואה: בדיקה לגילוי דימום במערכת העיכול שיכול להוות אינדיקציה לכמה בעיות בריאותיות וביניהן סרטן המעי הגס. מומלץ לבצע מעל גיל 50 אחת לשנה.

 

בדיקת המוגלובין: לגילוי אנמיה ומידת חומרתה. מומלצת לנשים לאחר הריון.

 

צפיפות עצם: בדיקה המעריכה את הסיכוי לשברים בעצמות אצל אנשים הסובלים מאוסטיאופורוזיס. מומלצת לגברים מעל גיל 55 ולנשים מעל גיל 50.

 

קולונוסקופיה: בדיקה המאפשרת לראות את פנים המעי הגס ופי הטבעת כדי לזהות דלקות, כיבים וגידולים. מומלץ לאנשים מגיל 40 ומעלה עם גורמי סיכון.

 

משטח צוואר הרחם: בדיקה מומלצת לנשים אחת לשנה לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם.

 

ממוגרפיה – בדיקה לגילוי גידולים בשד, ציסטות ועוד. לנשים עם גורמי סיכון אחת לשנה מעל גיל 40. מעל גיל 50 אחת לשנתיים. 

איפה נבדקים?

בארץ ניתן לעשות את הבדיקות בקופות החולים עצמן ובמכונים חיצוניים. מומלץ לברר עם הקופה אליה משתייכים עם איזה מהם יש הסדר תשלומים. יש גם ביטוחי בריאות פרטיים שמאפשרים פנייה למכונים הללו. בדיקות במסגרת חבילת הבסיס אורכות כ- 4 שעות, ורוב המכונים מציעים ארוחת בוקר, תאי אחסון וחניה חופשית במתחם.  

מכון שיב"ת בבית החולים שיבא

חבילת הבסיס. בדיקת דם כללית, ספירת דם כולל ומבדלת, פרופיל שומנים, בדיקת PSA מעל גיל 40 לגילוי סרטן הערמונית, נוגדני HIV לגילוי איידס באישור הנבדק.

 

כמו כן, בדיקת רופא פנימי הכוללת בדיקה רקטאלית, גובה ומשקל, בדיקת כף הרגל, בדיקת לחץ דם וסקירה באמצעות שאלון לגבי היסטוריה רפואית של הנבדק. וגם בדיקת קרדיולוג הכוללת א.ק.ג וארגומטריה בדיקת עיניים מקיפה, תפקודי ריאות, בדיקת שמיעה וצילום חזה.

 

לנשים: בדיקת גניקולוג הכוללת בדיקת שד ידנית ובדיקת משטח צוואר הרחם. יעוץ על ידי דיאטנית לנבדקים בעלי פרופיל שומנים חריג ולסוכרתיים.

 

בסיום הבדיקות מתקיימת שיחה מסכמת עם הרופא הפנימי. לנבדקים נשלח מכתב מסכם עם תוצאות הבדיקה כולל המלצות לרופא המטפל.

 

עלות  הבדיקות: 800 שקלים.

 

בדיקות נוספות בתוספת תשלום. ייעוץ גסטרואנטרולוגי מקיף כולל קולונוסקופיה, ייעוץ אורולוגי והדמיית מערכת השתן, ייעוץ קרדיולוגי ועוד.

 

עמיתי כללית מושלם זכאים לבדיקות הסקר התקופתיות אחת ל- 24 חודשים בהשתתפות עצמית בסך 240 שקלים.

 

הבדיקות כוללות בדיקות דם, בדיקת שתן כללית, בדיקת רופא, לחץ דם, תפקודי ריאות, בדיקת עיניים ושמיעה ואחת מהבדיקות הבאות לפי בחירה : ארגומטריה, ממוגרפיה, גניקולוגית וצפיפות עצם.

 

במכון יש גם מרפאת ספורט לביצוע בדיקות ומתן אישורים לעסוק בספורט תחרותי ואישור למכון כושר.

 

המכון לבדיקות תקופתיות בבית החולים רמב"ם

חבילת הבסיס. בדיקה על ידי רופא פנימי, מדידת משקל וגובה, שתן כללית, ספירת דם שלמה ומבדלת, ביוכימיה,אישור למכון כושר לפי דרישה, ייעוץ עם תזונאית קלינית, שיחת סיכום עם רופא פנימי מומחה.

 

לנשים: בדיקת שד על ידי כירורג ובדיקה גניקולוגית כולל משטח מצוואר הרחם.

 

הנבדקים מקבלים מגבת אישית ואפשרות שימוש במקלחת.

 

עלות הבדיקות: 825 שקלים.

 

בדיקות נוספות בתוספת תשלום: בדיקה לנטייה לקרישת יתר. ממוגרפיה, בדיקת PSA לאבחון מוקדם של סרטן הערמונית, בדיקת טסטוסטרון, בדיקה לניבוי מחלות לב וכלי דם, CT ריאות, צפיפות עצם, בדיקת כלי דם צווארים, בדיקת כלי דם מוחיים, בדיקת IMT לגילוי מוקדם של טרשת עורקים, בדיקת  TSH לתפקוד בלוטת התריס, בדיקה רמת המוגלובין מסוכר. 

 

מכון מור בבני ברק

חבילת הבסיס. שיחה עם רופא ובדיקה גופנית מקיפה, בדיקות דם כימיות והמטולוגיות, פרופיל שומנים בדם, שתן, דם סמוי בצואה, מדידות לחץ דם, דופק, משקל וגובה, בדיקות ראייה ובדיקת לחץ תוך עיני, בדיקת שמיעה, א.ק.ג, צילום חזה ובדיקת תפקודי ריאה.

 

עלות הבדיקות: 1200 שקלים.

 

למבוטחי כללית מושלם 240  שקלים (בסיס + בדיקה לבחירה ארגומטריה/ממוגרפיה/צפיפות עצם/בדיקה גניקולוגית).

 

בדיקות בתוספת תשלום: קולונוסקופיה וירטואלית (למבוטחי "כללית מושלם" השתתפות עצמית 500 שקלים), סי.טי ריאה (350 שקלים ל"כללית מושלם"), אולטרה סאונד של הבטן, ארגומטריה ( 14 שקלים ל"כללית מושלם"), בדיקת דם הומוציסטאין לגילוי מוקדם ומניעה של מחלות לב, בדיקת PSA  לגילוי סרטן הערמונית, CT תלת מימדי של עורקי הלב.

מכון ברזילי לבדיקות תקופתיות במרכז הרפואי ע"ש ברזילי באשקלון

חבילת הבסיס. בדיקת רופא הכוללת מדידת לחץ דם, משקל, גובה ושיחה אישית, בדיקות דם מקיפות: ספירה, סוכר, תפקודי כבד, כליות, פרופיל שומנים ובדיקת PSA לגברים.

 

בדיקת שתן, צואה לדם סמוי, א.ק.ג וארגומטריה, בדיקת תפקודי ריאה, בדיקת עיניים כולל לחץ תוך עיני, בדיקת שמיעה, צילום חזה, מדידת שומנים בגוף ויעוץ תזונתי על ידי דיאטנית.

 

לנשים: בדיקה גניקולוגית כולל משטח מצוואר הרחם, בדיקת שד ידנית ובדיקת ממוגרפיה.

 

למכון יש הסכמים עם גופים שונים כמו משרדי ממשלה, מפעלי תעשייה, עובדים בשירות המדינה ועוד.

 

מבוטחי כללית מושלם ישלמו 240 שקלים.

 

מדיטון – רשת מרכזים רפואיים

חבילת הבסיס. בדיקות מעבדה מורחבות, בדיקת רופא מקיפה, בדיקה רקטאלית (גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס), דם סמוי בצואה, בדיקת בלוטת הפרוסטאטה (גילוי מוקדם של סרטן הערמונית), בדיקת שמיעה.

 

בנוסף, גם בדיקת ראייה ולחץ תוך עיני, בדיקת תפקודי ריאות, צילום חזה, הערכת תפקוד הלב ופענוח על ידי קרדיולוג מומחה כולל: בדיקת א.ק.ג. במנוחה, ארגומטריה במאמץ, שיחת סיכום עם רופא, קבלת דו"ח מודפס וממוחשב עם תוצאות הבדיקות.

 

מחירים ובדיקות נוספות

  • כללית מושלם. ניתנת אפשרות בחירה בין ארגומטריה (בדיקת לב במאמץ), לבין סל גניקולוגי (בדיקת שד ידנית ולקיחת משטח ציטולוגי מצוואר הרחם- PAP), או בדיקת צפיפות עצם  או ממוגרפיה. עלות השתתפות העצמית למבוטח 240 שקלים כולל מע"מ.
  • לאומית זהב. נוספת בדיקת דם לגילוי מוקדם של סרטן הערמונית. עלות השתתפות עצמית למבוטח מעל 3 שנים 263 שקלים כולל מע"מ, פחות משלוש שנים השתתפות עצמית של 478 שקלים כולל מע"מ .
  • מאוחדת שיא. לנשים נוספת בדיקה גניקולוגית (בדיקת שד ידנית ולקיחת משטח ציטולוגי מצוואר הרחם PAP).עלות השתתפות העצמית למבוטח 239 שקלים כולל מע"מ.

 

הרשת מפעילה ארבעה מרכזים רפואיים בתל אביב (מלון הילטון), חיפה (מלון מרידיאן חוף הכרמל), ירושלים (מלון מצודת דוד) ובאר שבע (קניון הנגב).

ומה מציעות קופות החולים?

  • קופת חולים מכבי

בנוסף לחבילת הבסיס מציעה הקופה גם את הבדיקות הבאות ללא תשלום:

בדיקת ממוגרפיה לאיתור מוקדם של סרטן השד. נשים בגילאי 50-74 מקבלות הזמנה מדוורת אחת לשנתיים הקוראת להן לבצע את הבדיקה. כמו גם בדיקה ידנית של השד לאיתור מוקדם של סרטן השד המתבצעת ע"י רופא מוסמך לביצוע בדיקות אלו.

 

גילוי מוקדם של סרטן המעי הגס. בדיקת דם סמוי בצואה, מומלצת למבוטחים בגילאי 50-74 שאינם בסיכון גבוה פעם בשנה.

 

בדיקת משטח צוואר הרחם לאיתור מוקדם של סרטן צוואר הרחם. נשים שיבצעו את הבדיקה לא ישלמו עבורה במקרים בהן יש אינדיקציה רפואית וכן במקרים בהם האישה מבצעת את הבדיקה אחת לשלוש שנים בגילאי 35-45.

 

מומלץ לברר על הסדרים עם מכונים חיצוניים.

 

  • קופת חולים לאומית

עמית שגילו מעל 18 שנה  זכאי לעבור את הבדיקה אחת לשנתיים ממועד הבדיקה האחרונה. הבדיקה כוללת: 35 בדיקות מעבדה מקיפות, ארוחת בוקר קלה להפסקת הצום, בדיקת רופא מקיפה, בדיקת לחץ דם, בדיקת גובה ומשקל, בדיקה רקטאלית לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס,  בדיקת דם סמוי בצואה, בדיקת בלוטת הפרוסטטה.

 

בנוסף גם בדיקת שמיעה, בדיקות ראיה מקיפות, בדיקת לחץ תוך עיני, בדיקת תפקודי ריאות, צילום חזה, בדיקת א.ק.ג., ארגומטריה, שיחת  סיכום עם רופא מומחה, קבלת דו"ח ממוחשב ומודפס של ממצאי הבדיקות.

עלויות:

 מבוטח"לאומית זהב"- בין 478 שקלים לעמית שחבר פחות מ שלוש שנים ל 263 שקלים לזה שמלאו שלוש שנים לחברותו.

מבוטח  "לאומית כסף"-  בין 836 שקלים לחבר פחות משלוש שנים ל- 537 שקלים לחבר ותיק.

מומלץ לעמיתים לברר על הסדרים עם מכונים נוספים.

 

  • קופת חולים מאוחדת

מבוטח במאוחדת שגילו מעל גיל 18 שנה זכאי לבצע אחת לשנתיים סדרת בדיקות סקר תקופתיות.

 

סדרת הבדיקות למבוטחי מאוחדת כוללת:בדיקת רופא, בדיקת שתן כללית, בדיקות דם (המטולוגיה + כימיה), תפקודי ריאות ובדיקה ארגומטרית.

ביצוע הבדיקות במרפאות מאוחדת מותנה בהשתתפות עצמית של המבוטח בגובה 242 שקלים לכל סדרת הבדיקות.

במידה והופנה המבוטח למכון הקשור עם מאוחדת, הוא יוכל לקבל החזר של עד 484 שקלים לכל הבדיקות. 

   

המכונים שלמאוחדת הסכם עימם: ·   

  • מדיטסט בדיקות (2007) בע"מ - גבעתיים).        
  • מ.ב.ת (מכון לבדיקות תקופתיות )- צריפין.      
  • בית חולים רמב"ם  -חיפה.        
  • מלר"ם – בית חולים איכילוב - ת"א.       
  • מדיטון - סניפים: באר שבע, חיפה ותל אביב. 

 

  • קופת חולים כללית

לקופה יש הסכמים עם מכונים רבים לביצוע הבדיקות. מומלץ לברר את התנאים.