יש אנשים שעדיין משתעשעים ביכולת לקחת מגוגל תמונה, לרקום סביבה פרופיל סקסי ולגרום לנשים להאמין שזה באמת הם. למרות שרובנו מודעות לאפשרות שייתכן שמי שפונה אלינו ברשת לא באמת נראה במציאות כמו בתמונה, אנו עדיין נופלות בפח. אולי נעים לנו להאמין שמישהו שנראה כל כך טוב מתחיל איתנו ברשת.

 

 

עוד ב-Onlife:

 

 

כך תגלי מי הוא לא

ניקח לדוגמא את היוזר החביב "יריב**" מ"קפה דה מרקר".

יריב פנה אלי בהצעה להכירו. לכאורה, מדובר בבחור שעובד יפה בחדר כושר. אך השם חסר היצירתיות והתמונה הבודדה שמציגה גוף של אל מיד העלו אצלי את החשד. כיצד ידעתי בוודאות שיריב הוא לא מי שהוא טוען ונראה שהוא?

 

יריב מזויף שפגשתי ב"קפה דה מרקר"

 

להלן הפתרון:

1. הולכים לגוגל תמונות.

2. מקליקים על אייקון המצלמה "חפש לפי תמונה" המצוי בצד חלונית החיפוש.

3. מעלים את התמונה עצמה או את הלינק (במקרה זה - העליתי את התמונה, אותה הורדתי ושמרתי).

4. התמונה שנלקחה מגוגל לפרופיל נחשפת ואתר המקור מוצג.

 

זה לא שלא יכולתן לחשוד שהפרופיל הוא פיקטיבי, אבל עכשיו אתן יודעות לגלות בדיוק את מקור התמונה. אז הנה, יריב שלי, שמסתבר שהוא בכלל מיגל, הוא דוגמן מאתר MACHOS, ויוה יריבה!

 

מי צריך את יריב כשיש את מיגל?

 

רון הוא בכלל ניקיטה

כוכב נוסף בשמי ה"דה מרקר" הוא מר "רון בלייכמן". כשרון פנה אלי בהתחלה והציג את היוזר האטרקטיבי שלו, השתעשעתי ושאלתי שוב ושוב אם אכן מדובר בו. הוא נשבע לי שכן, מה שגרם ליתר הנאה בשעה שהראיתי לו מהיכן הוא לקח את התמונה. זה עבד לזמן מסוים, הפרופיל המסוקס הוסר, עד שלאחרונה הוא הגיח בגוף חדש, כי מטומטמות רק מתחלפות ורון תמיד נשאר.

 

בדיקה קצרה מעלה שמדובר בתמונות הלקוחות מאתר הצלם "אנדריי וישנייקוב" בו מככב דוגמן בשם ניקיטה.

 

 

רון הישראלי

 

 

ניקיטה באתר המקור

 

יוזרים פיקטיביים - למה הם עושים את זה

האנונימיות ברשת מאפשרת לנו לצאת מהאפרוריות של חיי היום יום, להגשים חלום ולהיות מישהו שלעולם לא נהיה. ניתנת לנו האפשרות לפעול בחופשיות זהותית. יוזרים פיקטיביים מונעים מאינטרסים מגוונים. רון ויריב מוכרים אשליה שמדובר במישהו אחר על מנת שנאמין להם, ניקשר אליהם ואולי יצא להם מזה סקס.

 

אך ישנם מקרים של יוזרים פיקטיביים ברשת שכבר חוטאים בפעילות בלתי מקובלת לחלוטין. השבוע געשו הרוחות בקהילת "מאמאזון" בפייסבוק, עת אחת ה"אמהות" נחשפה על ידי הנשים כפיקטיבית. בקהילה בה אותנטיות ואמינות הן נר לרגליה הרי שנטע זר כזה המונע מאינטרסים כלכליים נחשף מיד ובאכזריות.

 

יוזרים פיקטיביים – הפליליים

רמאי רשתנוספים הם אלה המנצלים את תמימותם של מארגני תחרויות פייסבוק למיניהן. הם מתחפשים בזריזות ראויה לפרופיל שזכה בפרס, כותבים למפעיל התחרות ומקבלים את המתנה בשם היוזר האמיתי. מיותר לציין שמיד אחר כך היוזר שלהם מתאייד.

 

פעילות עבריינית נוספת היא גניבת זהות. נבלות רשת מהסוג הזה עושים שימוש בתמונות ובחומרים של יוזרים אחרים, וגורמים לבעל הזהות האמיתית כאב ראש רציני. חשבו על תסריט האימה כאשר מישהו בדמותכם מדבר בשמכם באתרי סקס. לא משהו שניתן לעבור עליו לסדר היום.

 

הסימנים שהוא פיקטיבי

האם ניתן לחשוף את זהותו של כל יוזר חשוד? לא. שיטת תמונת הגוגל לא עובדת על פיקטיביים מתוחכמים. מה שנוכל לעשות הוא לעבוד לפי צ'ק ליסט בסיסי שמאפיין את  מרבית היוזרים הפיקטיביים:

1.      תמונת פרופיל יפה מדי או איכותית מאוד, עד גבול המבוימת.

2.      מיעוט תמונות באלבומים או ללא תמונות אלבום בכלל.

3.      תיבת דוא"ל בנאלית (כמו למשל: avi555@walla.com).

4.      מיעוט אינטראקציות עם יוזרים אחרים והיסטוריית פעילות דלה.

 

והעצה הטובה ביותר: אם זה מרגיש כמו מזויף, ומתנהג כמו מזויף, זה ודאי יוזר מזויף.