חנויות העיצוב ברחבי העולם הן חגיגה של ממש. מדפי התצוגה מלאים במוצרי עיצוב מקוריים, אפילו שימושיים, שינעימו לנו את הסביבה והחיים בשלל צבעים, צורות וגדלים. היום אפשר למצוא ברחבי העולם חנויות עיצוב שכדאי לבקר בהן אפילו בתמורה לכמה מוזיאונים. לא רק שלל מוצרים מקוריים ויפים, אלא חללים גדולים מעוצבים להפליא שהביקור בהם הוא חגיגה עיצובית העומדת בפני עצמה.

באמסטרדם נמצאת ה- Droog Design, חנות- גלריה למוצרי עיצוב, שלפני הכל מתאפיינת בסקאלת צבעים מרהיבה בזכות מעורבותו של האמן  Franck Bragigand בעיצובה. החנות נפתחה בשנת 2004 ומשמשת גם לאירוח אירועים ותערוכות.

 חנות- גלריה  Droog Design באמסטרדם, מתוך: weheart.co.uk

חלל גלריה בחנות Droog, מתוך: weheart.co.uk

חנות העיצוב "נורמן"- Normann בקופנהגן משתרעת על גבי 1700 מ"ר מעוצבים להפליא, ומציעה למבקרים חוויה מעוררת השראה. בחנות תמצאו מגוון רחב של מוצרי עיצוב המיועדים לעיצוב סגנון החיים, כמו עיצוב פנים לבית, עיצוב סגנון הלבוש האישי, מוסיקה, בשמים, רהיטים, אביזרי נוי לבית ועוד ועוד. החנות מתהדרת בנבחרת מעצבים האחראים לחגיגת העיצוב שבמקום. מי שלא מתכוון לטוס לקופנהגן בקרוב, יכול לבצע הזמנות און ליין שייצאו לדרכן מחוץ לדנמרק ולאירופה תוך שישה ימי עבודה.

Normann בקופנהגן, מתוך: norman-copenhagen.com

1700 מ"ר של השראה. חנות Normann בקופנהגן.

מתוך: norman-copenhagen.com

מוצרי עיצוב מקוריים ב- Normann, מתוך: norman-copenhagen.com

החנות "קונטינום"- Continuum הצבעונית נמצאת לא אחרת מאשר באיסטנבול. שם תמצאו המון אביזרי עיצוב צבעוניים לבית ולמטבח, צעצועים ועוד. מזכיר משהו את רשת סוהו שאנחנו מכירים בישראל.

Continuum Design Store- כמו סוהו אבל באיסטנבול, מתוך: continuum.com.tr

"מומה" ? Moma Design Store היא שם דבר בקרב חובבי העיצוב באשר הם. שתי חנויות בניו יורק, האחת בסמוך למוזיאון "מומה" לאומנות מודרנית והשנייה ברובע סוהו. חנויות נוספות נמצאות ביפן ובקוריאה. תמצאו שם פריטי עיצוב רבים ושונים, רהיטים אייקוניים ואף פריטים של המותג MUJI. כל חנות מתאפיינת בסגנון עיצוב ייחודי, כפי שניתן לראות בתמונות הבאות.

MOMA ברובע סוהו בניו יורק. חלל גדול כמו במוזיאון.  מקור: momastore.org

חנות MOMA בסמוך למוזיאון לאומנות מודרנית בניו יורק, מקור: momastore.org

עוד תמונה של חנות מומה בסוהו. מקור: momastore.org

 כך נראית חנות מומה ביפן. מקור: momastore.org

אי אפשר לדבר על חנויות עיצוב בלי להזכיר את "מוג'י"- MUJI  האגדתית, שהוזכרה באייטם הקודם. המקור מגיע מיפן והשתלט על הונג-קונג וסינגפור שבמזרח ומשם גם על שאר העולם הרחב, לא כולל ישראל לעת עתה. מוג'י היא רשת של חנויות עיצוב שניתן למצוא בהן כמעט הכל. מבגדים, רהיטים ואביזרים לבית ועד כלי כתיבה, מחברות וסיכות לנעיצת פתקים על לוח המודעות. כל המוצרים מסודרים יפה בתצוגה ומזמינים שיטוט מהנה בחנות.

חלל בחנות MUJI  בלונדון. מקור: ansorg.com

מוג'י במדריד, מקור: thefashpack.com

סניף של MUJI  מתוך: muji.com

נראה שרכישת מוצרי עיצוב היא כל כך בסיסית במזרח, שנפתחו שם חנויות רחוב של הרשת לרכישה מהירה של פריטים. לא להתקע בבית בלי קופסא, סיכה או עפרון מעוצב לעת מצוא.

השלט מדבר בעד עצמו, MUJI to go  בהונג קונג

לא שאצלנו חסרות חנויות עיצוב יפות ומקוריות, אך טוב לדעת מה אפשר לחדש לנו מעבר לים. גם המחירים, יש להניח יותר שפויים בחלק מאותן "ספינות דגל", כפי שהן מעידות על עצמן, או לפחות בסניפי ה- to go שלהן.

איילת שטיין, עיצוב פנים.