רגע אחרי של"ג בעומר מאחורינו ועונת החתונות נפתחת בסערה, חיפשנו את מעצבות שמלות הכלה החדשות והמבטיחות ביותר, שמכניסות טעם חדש ורענן לשוק הוותיק שמגלגל מיליונים מדי שנה. בדקנו למה דווקא הן מתכוונות להישאר פה לטווח הארוך. אלו חמש המעצבות שכדאי להכיר:

 

עוד ב-Onlife:

 

 

חגית ויטמן למותג פישנדג

חגית ויטמן (44, נשואה+3), הקימה את מותג fishndag בשנת 2001. במקור התרכז המותג באופנת קז'ואל, אך בשנים האחרונות החל להתמקד בשמלות כלה וערב. בערב הפתיחה בשבוע האופנה של גינדי שהתקיים בתחילת השנה, ויטמן הייתה הנציגה היחידה של ז'אנר מעצבות שמלות כלה. שילובן של שמלות הכלה והערב, בין נציגות אופנת העילית המקומית, מרמזת על שאיפותיה המקצועיות של המעצבת ושל תפיסת הקולקציה שלה: מעיצוב מסחרי ופומפוזי לתפיסה ייחודית ששמה את הקוטור במרכז.

 

חגית ויטמן סיימה בשנת 2000 את לימודיה בשנקר בהצטיינות, ולאחר שהתמחתה בטוקיו בעיצוב אביזרים ואופנה, פנתה לעיצוב אופנה תחת המותג fishndag .

 

במקביל לעיצוב שמלות ערב, לקחה חלק גם בהפקות במה ותיאטרון ובקורות החיים שלה ניתן גם לאתר עיצוב תלבושות למופעי מחול ורוק ועיצוב צעצועים.

 

 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

מה מיוחד בה

ויטמן לפישנדג לא מפחדת להכניס הומור לפריטים שהיא מעצבת. השמלות שלה לא קובנציונאליות - במובן הטוב של המילה - והיא לא מפחדת להשתולל עם חומרים לא שגרתיים שמעלים את סף הריגוש. ההתמחות שעשתה ביפן בזמן הלימודים באה לידי ביטוי ביצירות מינימליסטיות ורגישות גבוהה לאסתטיקה. היא מקפידה על בדים רכים, נשפכים ונושמים, גזרות מחמיאות ובבסיס עומדת המחשבה כי שמלת הכלה איננה תחפושת חד פעמית, אלא פריט נוח ואופנתי.

 

למה היא הדבר הבא

המרדף האין-סופי אחרי טרנדים וחידושים באופנה המקומית מקבע את ויטמן במקום מעולה למעלה. היא לא מפחדת לחדש ולבחון את גבולות ההגדרה הקלאסית של "שמלת הכלה" ומציעה אופציות נוחות ומיוחדות שיקרצו לכלה האורבנית שאוהבת את הוינטג' אבל מעוניינת להיראות רלוונטית.

 

לקוחות מפורסמות

מירי מסיקה, שרית חדד, דנה ברגר ועיצוב השמלה של שירי הדר מאיזבו לאירוויזיון.

 

טווח מחירים:

קולקציית כלות: 3500 - 6500 שקל

קולקציית קפסולה: 8000 - 15,000 שקל

 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

 

הילה גאון

הילה גאון (41 + ילד), ילידת פריז המתגוררת כיום ביהוד, למדה עיצוב בשנקר והיא מעצבת אופנה ב-12 השנים האחרונות. גאון עיצבה בעבר ל"רנואר" ולפני כשבע שנים החלה להתמקד בשמלות כלה ולעשות חיל.

 

הסגנון הרומנטי, הנשי והענוג (תחשבו על חצאיות טול אווריריות) הפך להיות הסגנון המזוהה עמה. כתב היד הברור של המעצבת הפך אותה ליעד חיקוי מועדף אצל מעצבים אחרים בעיר – מה שהוביל בקולקציה הנוכחית להשקעה מעוררת השראה בפרטים הקטנים.

 

כשמחפשים בגוגל "הילה גאון", הצירוף שעולה הוא "הילה גאון, מעצבת שמלות הכלה ששינתה את פני התחום בארץ". והיא מסבירה: "כשאני התחלתי לעצב שמלות כלה, לא היו שמלות אלטרנטיביות. היו כמה מעצבי נישה קטנים שלא ממש עשו קולקציה שלמה ולא היה ממש מספיק מהם. יותר מזה, כשאני התחלתי, עיצוב שמלות כלה נחשב לתחום "נחות". בקרב יוצאי שנקר, זו הייתה בושה להגיד שאני מעצבת שמלות כלה, כיוון שמה שהיה עד אז בארץ לא היה באמת מעורר השראה. אני אמרתי שאני אעשה משהו אחר".

 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

מה מיוחד בה

הילה גאון נחשבת לסוד שמור בברנז'ה שאליו מגיעות רק יודעות דבר (שמסוגלות לעמוד בתו המחיר הגבוה) ולמרות שהיא כבר שבע שנים בעסקי הכלות היא עדיין לא נהפכה למסחרית ומשומשת. היא עושה זאת בזכות שימוש בחומרים שאינם בשימוש אצל רוב המעצבות המקומיות ופריטים שמחמיאים בלי להתאמץ. בנוסף, הבחירה המאוד מודעת שלה לא להתמקם ברחוב דיזינגוף בת"א ולא להשקיע בפירסום, נובעת מהרצון שלה שהלקוחות שיגיעו אליה, יודעות מה הן מחפשות ומה יש לה להציע.

 

לקוחות מפורסמות

אילנה ברקוביץ', טלי שרון, ליאת הר לב, דאנה איבגי.

טווחי מחירים: 10,500-15,000 שקל.

 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

צילום: גיא כושי ויריב פיין

 

 

אלינור רבי

על אלינור רבי (31) אנחנו אוהבות לחשוב בתור תגלית אישית. היא נשואה +1 , בוגרת לימודי החוץ של שנקר שפתחה את הסטודיו שלה לפני כחמש שנים ברמת גן. רבי פועלת בצנעה ובשקט ומקבלת כרגע תשומת לב חיובית במספר הפקות אופנה, שנייה לפני הפריצה הגדולה באמת. הקולקציה שלה מגובשת ונקייה מאד וגם בשוק רווי נצנצים ופייטים, היא מצליחה להציג פריטים שחורגים מהסטנדרט העיצובי של שמלות הכלה.

 

לאלינור קהל לקוחות נוטף שיק, שיודע לזהות איכות של תפירה עילית עם נוחות בלתי מתפשרת. לא תמצאי כאן מחוכים כבדים מעוטרי אבנים וחצאיות קצפת, אבל כן שמלות כלה אדג'יות שמצליחות לשלב רוך ורוק, וינטאג' וחדשנות. אם את מחפשת להיות אחרת, אם את מחפשת שמלות כלה מגניבות, אלטרנטיביות, בסגנון וינטאג' או שמלות מיוחדות במחירים שפויים. אם את לא רודפת אחרי טרנדים אלא הם רודפים אחרייך – כנראה שהגעת למקום הנכון.

 

 

מה מיוחד בה

השקט שבפנים. כלות שרוצות לדפוק שואו מטורף ידלגו עליה, אבל פאשניסטיות אדוקות יזהו את מקורות ההשראה ויעריכו את מפתח המחשוף נטול הקשקושים או את חצאית הקומות שמוסיפה עוד כמה סנטימטרים לגובה. אצל רבי יש כמה שמלות שהיינו שמחות לקבל גם בגרסא צבעוניות וקצרה יותר – גם למי שאיננה כלה

 

למה היא הדבר הבא

לרבי יש קהל לקוחות שגדל כל הזמן, עם פלח שוק עיקרי של כלות בהריון. היא מקפידה על בדים גמישים, נוחים, נעימים ושאינם כבדים מדי, שיתאימו לנשים בהריון. ובעיקר על עבודה קפדנית במדידות מאחר ומימדי גופה של הלקוחה משתנה משבוע לשבוע.

 

טווחי מחירים: 4900-8500 שקל להשכרה, בתפירה אישית.

 

 

 

 

אייזן שטיין

בשנת 2010 חברו להן יעל אייזנברג (30, נשואה+1) וחלי קלקשטיין (30, גרושה +1) להקמת בית אופנה לכלות על שמן. השתיים הכירו בלימודים במרכז האקדמי לעיצוב ויצ"ו בחיפה ודיברו על להקים מותג משלהן דקה אחרי טקס הסיום. הן החלו לתפור מהבית כדי להשתפשף במקצוע וכעבור שנתיים הקימו את המותג על שמן.

 

מה מיוחד בהן

אייזנברג את קלקשטיין מאמינות ב"כלה אחרת". הן מקפידות לפתח גזרות שחורגות מהשטנץ הקבוע ולהשתמש בצבעים שחורגים מלבן-שמנת-פנינה מה שמעיד על אומץ וחזון (ובחו"ל כבר מדובר בסטנדרט).

 

העיצובים של אייזן שטיין יוצאים מהקופסא והן מנסות לעשות דברים לא מאוסים מבחינת בדים וצבעים. הן עושות המון עבודות יד ויוצרות בדים וטקסטורות שלא היו קיימים לפני כן. כמו גם שימוש בצבעי זהב, אפרסק, בדים עם הדפסים, שזוכים להיענות בקרב נשים שמחפשות חתונה קצת אחרת.

 

הסטודיו של זוג המעצבות נראה כמו סלון ביתי מגניב ופחות סטודיו לכלות, מה שמבדיל את החוויה ממקומות אחרים. בנוסף, הן מגדירות את השירות שלהן, כ"קצת אחרת". מדובר בשירות חם ואישי שמתחיל מהנוכחות של שתי המעצבות בכל אחת מהמדידות ועד עזרה וייעוץ בטוטאל לוק והסטיילינג של השמלה.

 

 

למה הן הדבר הבא

אייזן - שטיין מודעות לשינוי שמחלחל בשנים האחרונות לעולם החתונות ומתאימות את עצמן למודרניזציה החדשה. כלות שמחפשות חתונות צהריים, חתונות קטנות ואינטימיות, אווירה מסיבתית ולא אירוע פומפוזי, ימצאו את עצמן באייזן שטיין.

 

אהבנו את שיתוף הפעולה בין השתיים שמעצבות את השמלות ביחד וגם מבססות את הקשר העסקי שלהן על חברות הדדית ותומכת.

 

לקוחות מפורסמות

מורן מזוז לקדם אירוויזיון ואת ג'ניפר סנוקל (המעושרת החדשה) לכל אורך צילומי העונה השנייה של הסדרה.

 

טווחי מחירים: קולקציה חדשה - 9000-13,000 שקל, ומקולקציות קודמות החל מ-7000 שקל.

 

 

 

 

ליהי הוד

ליהי הוד (32), אחותו הצעירה של האמן ניר הוד, נולדה וגדלה בצפון תל אביב. בזמן לימודיה בשנקר נסעה להתמחות בניו יורק אצל המעצב אלי טהרי וכשסיימה הוזמנה להתמחות בסטודיו של ג'ון גליאנו בפריז. כשחזרה לארץ עבדה בקסטרו ובסאקס ולפני שלוש שנים פתחה סטודיו לעיצוב שמלות כלה בדרום ת"א, משם היא משגרת יצירות מדוקדקות שנתפרות בתפירה אישית על פי בקשת הלקוחה. העובדה שהוד מרושתת היטב בברנז'ה התל אביבית (לירון ויצמן לדוגמא, היא חברה טובה) סייעה לה לקפוץ לליגה של הגדולים.

 

צילום: דודי חסון

 

מה מיוחד בה

הוד לא מפחדת להיות מקומית וזה מוצא חן בעינינו. בראיון עיתונאי הצהירה הוד על רצונה לשאוב השראות מהתרבות המקומית "הייתי רוצה לחזור לגלאביות ולפשטות ולחומרים האפריקאיים שהתרגלנו לראות במגזינים של פעם כאופנה ישראלי" והוסיפה: "זה גם פתטי בעיני לנסות ליצור כאן קוטור כשאין מי שיעצב אותו, מזג האוויר לא מתאים ואין מורשת". ההתבטאות הזו, שמעידה על מחשבה מקורית ואומץ ללכת נגד הזרם באה לידי ביטוי גם בקולקציה הנוכחית שלה: תחרות לבנות ובדים זורמים שמזכירים בנוסטלגיה בגדי כלה משנות השישים והשבעים בישראל.

 

לקוחות מפורסמות

לירון ויצמן, תמי טסקר.

 

טווח מחירים: 10,000-18,000 שקל.

 

צילום: דודי חסון

 

צילום: דודי חסון

העתיקו קישור שתפו בפייסבוק שתפו במייל שתפו ב-Whatsapp