חושבים שחלל גדול זה תמיד יתרון? תופתעו לשמוע שלעתים חלל גדול ובעיקר גבוה הוא חיסרון אם לא יודעים איך להתמודד איתו. מעצבת הפנים הדר דור מעניקה הצצה לפרויקט שבו הפך חלל "תקוע" לחלל מזמין ומלא אור.

 

האתגר:

בני זוג רכשו דירת דופלקס בכפר סבא מקבלן, עבורם ועבור שלושת ילדיהם המתבגרים. הם קנו את הדירה מוגמרת, כך שלא הייתה להם כל נגיעה במהלך הבנייה. אולם כשנכנסו לדירה, הם גילו שבבית מחכה להם חלל מרכזי עצום שאמור לשמש כסלון ופינת אוכל -  וגולת הכותרת היא תקרה בגובה של 5.80 מטרים.

 

הזוג הרגיש שהם הולכים לאיבוד בחלל ולא ידעו איך למקם את הרהיטים בדירה, אילו רהיטים לבחור ואיך להתמודד עם החלל העצום והמואר שרכשו במיטב כספם.

 

התכנון:

מעצבת הפנים הדר דור התבקשה להקטין עבורם את החלל על ידי יצירת גלריה, דהיינו חלוקת החלל הגבוה לשניים. דור שללה מכל וכל את רעיון קטיעת החלל והחליטה לתת דגש לחלל הגבוה ודווקא להעצים את הגובה במקום להסתיר אותו. "רציתי להדגיש את הוואו שיש לחלל כל כך אצילי, מואר ומרשים", מספרת דור, "כשנכנסים רואים מיד את החלונות הגדולים והנהדרים של קליל המכניסים המון אור בעיקר בזכות גובהם הכפול. ראיתי שעל ידי העמדה נכונה אני יכולה לממש את הפוטנציאל האדיר שיש לדירת הדופלקס ולהפוך אותה מדירת קבלן שגרתית לבית עם חלל מרכזי מדהים".

 

 

החלל הגדול אחרי השיפוץ (צילום: נדב פקט)

 

ככה זה נראה לפני העיצוב

צילום: נדב פקט

 

מבט מהמדרגות אל החלל הגדול

 החלל הגבוה שבו מוקם הסלון. הטלוויזיה משובצת בתוך קיר הלבנים. צילום: נדב פקט

 

ולפני

צילום: נדב פקט

 

הפתרון:

בלי שבירת קירות או שינויים משמעותיים אחרים, הפכה דור את החלל שאיתו "נתקעו" הרוכשים לחלל משותף נעים ונכון. "הסוד הוא במיקום נכון ובשימוש מדויק בעיצוב", מסבירה דור.

 

גוף התאורה הגדול שממלא את החלל

 

 

לשלוט על החלונות הגבוהים

גם במבנים בעלי תקרה גבוהה וחלונות מאורכים, הצורך לויסות התאורה הטבעית הוא הכרחי. קליל קונטרול הוא הפתרון האידיאלי לחלונות הבית שלך

 

 

צפו במגוון החלונות המעוצבים מבית קליל

 

 

הדברים שעובדים:

1.  קיר בריקים בהירים נבנה לכל אורך החלל על קיר שלם.

2. קיר גבס עבור הטלוויזיה מסייע לחלק את האורך בצורה נכונה.

3. פינת אוכל בצורת ריבוע ולא מלבנית (כמקובל), מסיעת להתמודד נכון יותר עם החלק הגבוה ולאזן אותו.

4. גופי התאורה - ריבוי המנורות באורכים שונים שמשתלשלים מהתקרה מעל פינת האוכל יוצרים מסגרת נכונה ופרופורציות טובות לחלל.

5. בחירת ריהוט לסלון – בחירה בספות דומיננטיות עם נוכחות מהוות מוקד למרכז הסלון, הוספת המזנון האופקי על קיר הטלוויזיה מסייע "לשבור" את האורך, התאמת הצבעים בהתחשב באור הרב שבו בורך החלל ועוד.

 

 

 

 

 

מעט על המעצבת:

הדר דור: בעלת ניסיון של יותר מעשור בתכנון ובליווי פרויקטים בעיצוב פנים באזור השרון. בעלת משרד ברעננה. בעלת ניסיון רב בעיצוב דירות, פנטהאוזים, בתים פרטיים, חנויות ומשרדים. מעצבת בסגנון המשלב מודרני וקלאסי, עם קווים נקיים ותוך יצירתיות, חדשנות ומציאת פתרונות.

לאתר של הדר דור: www.dordesign.co.il