בשבועות האחרונים העברתי הרצאות להורים וצוותים חינוכיים ברחבי הארץ שעסקו בחינוך למיניות בריאה ובשאלה איך לדבר עם המתבגרים והמתבגרות שלנו על מין ומיניות. הלחץ גדול. החרדה גבוהה. אין ספק שהנוער של היום מודע למיניות שלו, מוקף במסרים מיניים 24/7 ורואה ביטויים היפר סקסואליים בכל מקום אליו הם פונים.

זה התפקיד שלנו כמבוגרים ומבוגרות לתווך להם ולהן את הדימויים הללו. לעדן את המסרים, לפתח חשיבה ביקורתית ליחסי מגדר בהקשר של מיניות ויחסים, ולבחון את הסביבה שלהם ושלהן בצורה שקולה ובוגרת, מותאמת גילאית. מעבר לכך שאני מאמינה שזה תפקידנו, אני מאמינה שחינוך מיני היא חלק מזכויות האדם של מתבגרים ומתבגרות. הזכות לחינוך מיני היא זכות בפני עצמה אך היא גם חלק מהזכות לבריאות, הזכות לחינוך, הזכות לבטחון ושלמות הגוף והזכות להגדרה עצמית. עלינו האחריות.

 

10 מיתוסים על מין

תמיד יורד דם בפעם הראשונה, בנים הם לעולם חרמנים יותר מבנות, כדאי להוריד שערות מאיבר המין כי זה אסתטי ואם הוא לא דאג לקונדומים - הוא לא עשה את העבודה שלו. 10 מיתוסים על מין שמדגימים: ככה נראה חינוך מיני גרוע במיוחד

לכתבה המלאה

 

אלימות מינית, הריון לא מתוכנן, הידבקות במחלות המועברות במגע מיני, הפצת תמונות וסרטונים מיניים, השפלה מינית, ועוד, הם רק חלק מההיבטים השליליים של היעדר חינוך מיני ושל ההתחמקות שלנו ממתן מיומנויות וכישורי חיים מיניים למתבגרים ולמתבגרות. לצד ההיבטים השליליים קיימים כמובן גם ההיבטים החיוביים: עונג, אוננות, התאהבות ראשונה ועוצמתית, החלטה משותפת, בטחון ובריאות הגוף. אבל בשביל להגיע להיבטים החיוביים של מיניות בגיל ההתבגרות, אנחנו, כהורים וכנשות מקצוע, חייבות וחייבים לדבר איתם על מין ומיניות.

הנה כמה נקודות חשובות לשיחה כהורים שחשוב שנתייחס אליהן בשיחה על מין ומיניות עם הבת שלנו:

1. להפוך לפעילה מינית יכול להיות מאוד מבלבל. אבל בתוך כל הבלבול הזה חשוב שתחשבי מה את רוצה. מה מתאים לך. כי על הסכמה ורצון הדדי אסור להתפשר. זה הדבר הכי חשוב בכל מגע מיני שתעשי. הסכמה מתלהבת היא צורת הסכמה בו אנחנו מראות שאנחנו מעוניינות ורוצות במגע מיני, וכך גם נחפש לראות הסכמה מתלהבת בבן/בת הזוג שלנו.

2. אין דבר כזה "שרמוטה", "נותנת", "זורמת". כולן תיוגים חברתיים שנועדו לבייש אותך ואת המיניות שלך ולגרום לך להרגיש רע עם עצמך.

3. אין נכון או לא נכון לגבי "הגיל המתאים" בו כדאי להתחיל לקיים יחסי מין. פרט לגיל ההסכמה החוקי, ההחלטה לקיים מגע מיני היא החלטה סובייקטיבית ואישית לחלוטין. את לא צריכה לעמוד בציפיות של אף אחד. את יכולה לאבד את בתולייך (במובן של חדירה ואגינלית) כשמתאים לך, גם אם את מתגייסת לצבא בתולה או מגיעה לשנות העשרים של חייך בתולה.

4. אורגזמה היא דבר מורכב, מאתגר ומענג. היא הדרך שלנו להגיע לשיא בעונג המיני שלנו, לבד או עם פרטנר/ית. מיתוס ישן נושן קיים בעולמנו הסקסיסטי והוא "זיוף אורגזמה". אל תזייפי אורגזמה. את לא צריכה לספק את האגו שלו. תתענגו יחד כדי למצוא את הדרך הטובה ביותר לגרום לשניכם עונג. אתם לא חייבים להגיע לאורגזמה בכל פעם שאתם יחד. את/ה יכול/ה לגמור פעם אחת ואת/ה יכול/ה בפעם הבאה. תהיי כנה במיטה. כשאת מזייפת אורגזמה את משדרת לפרטנר/ית שלך שמה שהיא /הוא עושה הוא נכון כשבעצם את רוצה מגע אחר לגמרי.

5. הגני על הבריאות המינית שלך על ידי שימוש באמצעי מניעה קבוע, שמגן עלייך גם מפני מחלות המועברות במגע מיני וגם מפני הריון לא מתוכנן. מין מוגן הוא שלב ראשון למין מהנה ובטוח.

6. כבדי את עצמך. תקבלי החלטות לבד. יחסי מין יכולים להיות מאוד מלחיצים ואין שום סיבה שמישהו יפעיל עלייך לחץ לקיים איתו מגע מיני. תהיי שלמה עם ההחלטות שלך. הערכה עצמית ודימוי עצמי גבוה קשור קשר ישיר למיניות בריאה ומספקת. תאהבי את עצמך, תעריכי את עצמך, תקפידו על שיחה פתוחה ומכבדת בסביבה בטוחה ומוגנת.