התכנסנו בננוצ'קה שהפכה לטבעונית בשנה האחרונה ,כמה מתאים להשיק שם מיץ טבעי של ארוניה ברי שמוכר בעולם הסופר פוד ובכלל בעולם וכעת עשה עלייה לכאן בזכות חברת שיווק "מרום משה בע"מ" , חברה שמייבאת הנה מוצרים משובחים כמו; סירופ מייפל איכותי, חומץ בלסמי, רכז רימונים, חרדל דיז'ון והרשימה ארוכה.

זהו פרי סגול כהה מקבוצת האוכמניות שיש בו המון רכיבים תזונתיים שתורמים לגופנו המון טוב, ערך קלורי וגליקמי נמוך מאוד, המיץ מגיע בצורת תרכיז, ללא חומרים משמרים, ללא סוכר. ללא דילול וגם כשר בהשגחת הרבנות.

האינדיאנים משתמשים בו מזה כאלפי שנים ובעולם המערבי, זה לא מכבר התגלה וראו כי טוב.

הוא גדל באיזורים הגבוהים וכבר אז לפני אלפי שנים ראו בו האינדיאנים פרי מעורר תשוקה ובעל סגולות מיוחדות.

הארוניה תורם להורדת שומנים בדם, להורדת הכולסטרול וטוב לאנשים בריאים ופחות גם יחד.

המיץ מיוצר בבולגריה. מתאים לכל הגילאים ,אפשר לשתות עם תוספת של מיץ תפוזים, להשתמש כתוספת לקינוחים כמו כדורי שוקלד ועוד, למרקים, לשייקים. יש בו צבע מאכל טבעי שמוסיף המון צבע וטעם לאוכל שאנו מכינים.

בקבוק מספיק ל- 5 ימים בערך ומחירו לעת עתה 45 ש"ח. כעת נמכר בעדן טבע מרקט, ובעוד בתי טבע ימכר בהמשך.

הגר שפר , ד"ר לנטורופטיה ממליצה על משקה של ארוניה ברי עם קצת לימון המון מייפל וקרח. היא גם נותנת לנו מתכונים שאוסיף בהמשך.

כמו כן ממליצה לנו הגר , כשיש לנו דלקת כדאי לצרוך את הארוניה ברי. זה מסייע בהפחתת שיעור הדלקת.

 

האכסניה ננוצ'קה הייתה נהדרת ,שתינו מיץ תפוזים עם ארוניה, אכלנו קינוח בדמות כדורי שוקולד עם ארוניה-ברי ועוד ועוד.

אז באמת למי שחשובה התזונה הנכונה לבריאות ואושר ומקפיד/ה על אורח חיים בריא ונכון, תוכל לשלב בכיף את הארוניה-ברי במזונה ובתפריט שלה/ו.

 

                           

תכירו:   ארוניה-ברי ? aronia berry ? מזון-על  

מלכת האוכמניות לשמירה על הבריאות, לסיוע בדיאטה ולהגנה ממחלות העולם המודרני.

"ארוניה-ברי" - עכשיו בישראל כמיץ טבעי מרוכז בכבישה קרה.

עשירה בנוגדי חמצון ופלבנואידים להקלה על  דלקות ותופעות סכרת, כולסטרול,

מחלות לב וכלי דם ועוד.

 

בעבר כבר נחתמו בכותרות כאוכמניות על, החמוציות, האסאי מהאמזונס, או הג'וג'י ברי ועוד רבות וטובות. אך אוכמנייה צפון אמריקאית מלאה בתכונות תזונתיות פורצת למודעות העולמית ומתחילה לבסס את מעמדה ולהתמקם באור הזרקורים כמלכת האוכמניות: הארוניה-ברי.

עם תכונות של פי 10 ריכוז גבוה של נוגדי חמצון מאשר בחמוציות, פי 5 ריכוז גבוה של אנטי אוקסידנטים וביו-פלבנואידים מאשר בענבים או באשכוליות, אין זה מפתיע שהארוניה-ברי הוכתרה על ידי החוקר כריס קילהאם במאמרו בפוקס ניוז, ביוני 2013, כ"סופר אוכמנייה בעלת סגולות בריאותיות, ביניהן תכונות אנטי סרטניות".

כתב ה"דיילי מייל" כתב כי הארוניה היא מזון על, עשיר יותר בתכונות אנטי סרטניות יותר מאשר מזונות-על טרנדיים כמו הפטל המסורתי או חדשים יותר כמו ג'וגי ברי ואסאי .

 

מקור הארוניה הוא באזורים הקרים והלחים בצפון אמריקה, שם התנאים מיטיבים עם הצמח ועם הפרי שלו- הצ'וקברי (שנקרא כך בגלל טעמו העפיץ). השימוש הראשוני בצמח היה של האינדיאנים האמריקאים שהשתמשו בארוניה-ברי כמעורר חשק מיני במשך שנים רבות. פרי הארוניה הוא אוכמנייה שחורה (אך מגיעה בשלושה צבעים עיקריים כרוב פירות היער: אדום, סגול, ושחור סגלגל) הדומה במראה החיצוני שלה לשאר משפחת פירות היער ואף מזכירה אותם בטעמה. אך ההבדל בינה ובין כל היתר הוא הפער בסגולות הבריאותיות העולות ממחקרים שנעשו ברחבי העולם.

 

בעולמם של האוכמניות ופירות היער, כמות נוגדי החמצון הם פקטור מרכזי בהתגוששות ארוכת הטווח עבור ההכתרה לזו שתהא מלכת האוכמניות. הארוניה-ברי מכילה יותר נוגדי חמצון מאשר חמוציות (קרנבריס), אוכמניות (בלובריס), תותים, דובדבנים, גוג'י ברי ומנגוסטין. ניתן להקביל את הארוניה ברי כ"גרסת העתיד" של האוכמניות בעלות נוגדי החמצון .

אמט לוני, מומחה לצמח הארוניה, מתגאה בפני כתב הדיילי מייל ואומר: "אנחנו גאים להביא את אחד ממוצרי האוכמניות הבריאות ביותר למדפי החנויות כך שהצרכנים יוכלו ליהנות ממנו".

הכמות העצומה של הרכיבים בעלי סגולות בריאותיות, הופכות את המיץ המרוכז מפרי הארוניה-ברי לבשורה החדשה של הטבע בסיוע בהתמודדות עם מחלות העולם המודרני, בסיוע בדיאטה ובשמירה על בריאות כללית. 

 

 

אחת החוקרות הבולטות בעולם בתחום מחקר הארוניה, היא פרופסור מרגרט בוצ'בה, מבולגריה.

משמשת כיום כמנהלת המעבדה בביה"ח סופיה בבולגריה ויו"ר המחלקה לרפואה כללית ומעבדה קלינית. פרופ' בוצ'בה מרבה במחקרי השפעות הצ'וקברי כאשר הוא מרוכז בכבישת מיץ או יין על קבוצות חולים שונות.

בוצ'בה ממליצה לציבור לצרוך את מיץ הארוניה-ברי כחלק משמירה על אורח חיים בריא, שלוש פעמים ביום (סה"כ 50 מ"ל ליום), בכל הגילאים ולכל המשפחה. עוד הוסיפה כי "מעבר לעובדה שמיץ הארוניה הוא מזון על המכיל עשרות ויטמינים, מינרלים, סיבים חומצות אמינו ועוד- הוא גם בעל תמיכה יעילה מאוד בהתמודדות עם בעיות גופניות ומחלות החל בסכרת עד כולסטרול, לב ואלרגיות".

 

השפעת הארוניה-ברי על תופעות העולם המודרני: סכרת וכולסטרול: 

מדענים מצאו  מספר תרכובות ספציפיות במיץ הארוניה, כמו: חומצה קפאית, כלוריד קיאנידין-3-גלקטוסיד, דלפינידין, מלדבידין ורבים וטובים אחרים. הימצאות תרכובות אלו בכמות גדולה בארוניה הם אכן בשורה מרשימה בתחום. הארוניה ידועה כמכילה המון פלבנואידים והשילוב של תרכובות ספציפיות אלו בארוניה גורמות לאפקטים אנטי באקטריאלים, אנטי ויראלים ואנטי סוכרתיים. התרכובות גם לוחמות בהיווצרות חסימות עורקים ומורידות כולסטרול רע בדם. בנוסף, הם גם מגינות על הכבד מרעלים ומזרזות את יכולת הכבד להיפטר מהם. בחברה הסוכרתית, יותר מתמיד, של ימינו התרכובות הללו עוזרות להוריד את רמות הסוכר בדם ולהביא לשיפור משמעותי ביכולת הגוף לייצר אינסולין טבעי.

תוצאות מחקר של ארוניה על סכרת:

מחקר  שנעשה במחלקה האנדוקרינית של האונ' הרפואית בפלובדיב- בולגריה, בדק האם משקה הארוניה יכול להוות כחלק מטיפול משולב לחולי סכרת מסוג 2.  נבדקו קבוצת מחקר שמורכבת מ-16 נושאי סכרת תלוית אינסולין ומ-25 נושאי סכרת שאינם תלויי אינסולין. לאחר שמדדו באופן סדרתי את מידת הגלוקוז בדם של כל אחד מהנבדקים, ביקשו מהם לצרוך מיץ ארוניה מרוכז תחת תנאי צום (על מנת למנוע השפעה זרה על רמות הסוכר). ממצאי המחקר  מראים באופן מובהק כי בתהליך של שלושה חודשים ישנה ירידה משמעותית של רמות הגלוקוז בדם תוך נטרול השפעות אחרות. 

 

ארוניה לשמירה על משקל בריא ונכון :

חלק ניכר מתכונות הצמח הבא לידי ביטוי במחקרים הוא העובדה שהוא מסייע במניעת אגירת השומנים בגוף ובכך נוצרת הקלה על שמירה של המשקל הרצוי. מהמחקר הוסק כי ייבוא סדיר של פלבנואידים אל הגוף יעניק פעילות מטבוליזם נגד פחמימות ושומנים באופן מוסדר וכן ייצב את לחץ הדם. לאחר צריכת המיץ במשך 60 יום רמת הורמון הרסיסטין שונתה לטובה (הורמון היורד כאשר אדם רעב ועולה כאשר הוא סובל מהשמנת יתר) השתנה לטובה. במשקה המרוכז אין תוספי סוכר או חומרים משמרים המעכבים את המטבוליזם. 

 

 

 

http://prezi.com/rcww1g9i2mdr/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share[video:http://prezi.com/rcww1g9i2mdr/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share]