הנואם הבכיר בהפגנה אמש היה בני גנץ, מי שעומד בראש מפלגת 'כחול-לבן', מי שהצליח להוציא בדיוק אותו מספר מנדטים כמו בנימין נתניהו אבל לא השכיל לייצר את החיבורים כדי שיהיו לו מספיק תומכים להקים ממשלה. בכנות שאפשר לכנותה אופיינית הוא סיפר שזו ההפגנה הראשונה שלו בחיים. זה היה חמוד אבל לא הספיק, אז כדי שיהיה לו את מה שצריך להפגנה הבאה הנה מספר כללים למפגין הסביר בהפגנת מרכז-שמאל:

  1. בוא מוקדם - הסיכוי לראות/לשמוע/להתבטא/לשאוף אוויר פסגות נחסמה בפני כל אלו שחשבו שזה בסדר לצאת להפגנה ב-20:15 כי זה ליד הבית. המשקיעים האמיתים שהגיעו בכלי רכב מחוץ לעיר, הפסידו את ההפגנה כולה והגיעו אולי למחיאות הכפיים של הסוף. 
  2. הכן שלטים מראש - ככל שהשלט יותר גדול, כך תרשים יותר את הסובבים. מי שמשקיע מביא גם אביזרים - חולצות עם סלוגן, תרבוש סטייל ארדואן כדי להזכיר לנו לאן הולכת המדינה, המצטיינים באמת מביאים את הפרופס האולטימטיבי - ילדים. למרות זאת מי שעשה את זה אתמול, הצטער על זה מאוד.
  3. מה שמוביל אותנו לכלל השלישי - תחשוב פתוח, תחשוב גדול, תחשוב אוויר לנשימה - לא הייתה סיבה לא להפגין בכיכר רבין שפתוחה לכל, ההמונים שצבאו על רחבת המוזיאון והרחובות הסמוכים רק פיללו להיות דווקא בכיכר. אל תפחד מקרחות, זה מבחן כוח לא גדול עליכם בכלל, תעיד ההפגנה הענקית הזו שהרמתם. 
  4. אנרגיה! אנרגיה! אנרגיה! הנאום שלך היה טוב, אבל יאיר לפיד התפוצץ מכריזמה. אוהדיו יאהבו את זה, מקטרגיו ישנאו, אבל להלהיב את הקהל הוא יודע. קח ממנו כמה שיעורים, יש לו ניסיון מול מצלמה.
    ח"כ יאיר לפיד משלהב את הקהל

    ח"כ יאיר לפיד משלהב את הקהל

     

  5. כפי שאמר הדובר המצטיין של הערב איימן עודה, דרוש אומץ! דרוש אומץ להתעלם מכל הביקורות שעוד יבואו, מהמבקרים לפני ההפגנה, במהלכה ואחריה - הערבים הם חלק ממדינת ישראל, גם להם אכפת מהדמוקרטיה שנרמסת וגם הם רוצים למחות. הזמן אותם להיות חלק כי חוץ מהדובר שהם שלחו, להפגנה לא הגיעו ערבים אלא בעיקר אשכנזים שבעים מאזור המרכז - להרחיב את השורות לקראת ההפגנה הבאה זו חובה. 
  6. ארגונים אזרחיים זה חלק מהמחאה, וחלק מהכוח המניע של הפגנות כאלה. אל תדיר אותם אלא חבק אותם, הם גם יכולים לנאום בשולי העצרת. לא הם אלה שיפגעו בתמונת הניצחון. 
  7. אמנים זה טוב. יש כאלו למכביר במחנה שלך ושמאלה ממנו, הם נותנים את ההפוגה המתבקשת וגורמים לכך שהפגנה לא מסתיימת שעה אחרי שהחלה, מה שנותן למאחרים עוד סיבה חיובית להיאחז בה. אפשר גם להצטלם איתם, זה תמיד נותן עוד נקודות. 
  8. סגור עם הקולגות שלך על מספר הנוכחים והפץ לכל עבר, ממילא המשטרה הפסיקה לספור באופן רשמי. 100 אלף שזרק לפיד, מוגזמים לכל הדעות, אבל התחושה של מי שנכח הייתה שמדובר בעשרות אלפים. אפשר גם ללכת על 40-50 אלף איש, ולהרגיש שהערת את השטח.           
                                                                           

    הקהל בהפגנה אמש

    הקהל בהפגנה אמש

     

  9.  אל תיפול רוחך אם הסיקור התקשורתי היה מצומצם. גם בתקשורת מפחדים לתת במה למה שהוא אירוע מצומצם. אם תעשה אירוע גדול, תרגיש גדול. 
  10. אחרי הפגנות בדרך כלל יש דאון - האנרגיה הייתה חיובית, ההמונים מחאו כפיים במקומות הנכונים, אבל מה עכשיו? עכשיו כדי לחשוב על הצעד הבא, ההפגנה הבאה, המחאה הבאה. אם תעצור עכשיו, כל האנרגיה הייתה לשווא. יש שלושה ימים להקמת הממשלה- נתניהו עובד יום ולילה לקראת יום רביעי, גם אתה צריך.