אפשר לומר הרבה על מייגן מרקל, הדוכסית הבאה של הממלכה הבריטית, אך דבר אחד הוא בטוח – היא הולכת להכניס הרבה עניין לארמון המלוכה. היא שחקנית שלא בחלה גם בסצינות מיניות בעברה, בוגרת מבן זוגה בשלוש שנים, פעילה חברתית, אמריקאית ובת להורים מעורבים. ואמנם העניין האמתי הוא שבראש ובראשונה מרקל היא אישה דעתנית ונחרצת, שמעולם לא היתה לה בעיה להשמיע את דעתה בצורה רהוטה ונחרצת. צריכים הוכחה? קבלו הצצה נדירה למרקל הצעירה.

עוד באון לייף:

 

בעקבות ההודעה המיוחלת על אירוסיהם של הנסיך הארי ומייגן מרקל בשבוע שעבר, השחקנית מסוקרת כעת מכל זווית אפשרית בכלי התקשורת העולמיים. אחד הדברים שצפו בעקבות חשיפת היתר הזו הוא סרטון ישן שלה כילדה, בו היא מבהירה יפה מאוד מה היא עמדתה בנוגע לסטריאוטיפים מגדריים, ומה אמא אמורה או לא אמורה לעשות בבית. ממש לא רע בשביל ילדה בת 11:

"אני לא חושבת שזה נכון שילדים יגדלו עם המחשבות האלו, שרק אמא עושה הכל. זה תמיד 'אמא עושה את זה' ו-'אמא עושה את זה'", אומרת מרקל הקטנה בסרטון, אשר צולם לרשת הילדים ניקולודיאון בשנת 1993. בסרטון, מייגן ובני כיתתה בבית הספר היסודי בלוס אנג'לס התבקשו לצפות בכמה פרסומות ולהביע את דעתם על המסר שלהן.

הפרסומת שהפריעה למרקל היתה פרסומת לנוזל כלים של חברת Ivory, שכללה את המילים "נשים נלחמות בסירים ומחבתות שמנוניים". "רגע, איך מישהו יכול להגיד את זה?", הצעירה הפנתה את ביקורתה. "בערך אחת מתוך כל שלוש פרסומות אומרת משהו שייפגע ברגשות של מישהו".

ומה שעוד יותר מרשים בתיעוד הנדיר הזה של הנסיכה לעתיד בנעוריה, זו העובדה שהילדה ישבה וכתבה מכתב לחברת פרוקטר & גמבל בנוגע לפרסומת שהפריעה לה. "תהיתי אם תוכלו לשנות את הפרסומת שלכם ל'אנשים בכל אמריקה'", היא כתבה, ואף נענתה – החברה אכן שינתה את הפרסומת והחליפה את המילה "נשים" ב"אנשים".

זו הייתה רק ההתחלה. אנו אמנם מכירים אותה קודם כל כבחירת ליבו של הנסיך הארי ואולי גם כשחקנית מ"Suits", אבל מאז ועד היום מרקל היטיבה להשתמש בפיה למטרות טובות ועודדה עוד הרבה שינויים חיוביים מאז. כיום, מרקל היא שגרירה של נשות האו"ם, פעילה הומניטרית שמתמקדת בנושאים הנוגעים לנשים, לילדים ובנושאי גזע, וגם מרבה להעלות את הנושאים הללו בראיונות עימה. ולא רק פיה משמש אותה – למרקל יש בלוג בשם The Tig אותו היא כתבה וערכה והקפידה לעדכן בנושאי לייף סטייל שונים, וכן גם בדעותיה המגוונות. אפילו את הארי היא פגשה באירוע צדקה.

אולם כנראה שבאותו מכתב לפרוקטר&גמבל היה משהו מיוחד גם עבורה. כ-20 שנה אחרי אותו רגע טלוויזיוני, מרקל הזכירה את המכתב הזה בנאום שלה באו"ם. "כשהייתי רק בת 11, איכשהו, ללא מודעות ובאיזושהי טעות, הפכתי לדוברת למען נשים", אמרה ב-2015. היא תיארה את האירוע כרגע מכריע שעיצב את מה שנתפס אצלה כאפשרי. "שני בנים מהכיתה שלי אמרו, 'כן, לשם נשים שייכות, למטבח'. אני זוכרת שהרגשתי המומה וכועסת, ופשוט נפגעתי. זה פשוט לא היה נכון, ומשהו היה צריך להיעשות. אז סיפרתי על זה לאבי, והוא עודד אותי לכתוב מכתב. אז כך עשיתי".

מספיק לצפות בשני התיעודים של האישה המרשימה הזו – האחד כילדה ב-1993 והשני כשגרירת האו"ם לנשים ב-2015, כדי להבין שהכניסה של מייגן מרקל לממלכה הולכת להיות מעניינת מאוד, ולא רק בגלל הערך הצהוב של העניין. אם לשפוט לפי 20 השנה האחרונות, מרקל הולכת לנצל את הבמה שלה הכי לטובה שאפשר.