המצרך הכי חשוב לשגרת הטיפוח: אבוקדו

האבוקדו, שמאז ומתמיד כיכב על הצלחת, הפך בשנים האחרונות גם למצרך נחשק בעולם הטיפוח. הפרי הטרופי, שיש לו בדרך כלל יחסי ציבור של ירק, התגלה כבר לפני שנים כבעל סגולות טיפוח ייחודיות. שמן האבוקדו שימש נשות שבטים קדומים, ביניהם האצטקים, והיה בין השמנים הצמחיים הראשונים שעשו בהם שימוש למטרות יופי.

"האבוקדו הוא פרי מופלא בעל תכונות מועילות במיוחד, גם בטיפול חיצוני", מגלה רונן שטיינר, מנהל ההדרכה של המותג יובנה."הוא עשיר בוויטמינים רבים, בהם  A, B, D,  Eוכן במינרלים כמו אשלגן, ברזל וסידן. אלו הופכים אותו ליעיל בתהליכים שונים – מסיוע בהצערת עור הפנים, דרך הוספת לחות לגוף ועד לטיפוח השיער".

מה שטוב לשיער – טוב לעור

"במוצרי קוסמטיקה רבים כמו מסכות פנים, קרמים לפנים ולגוף וקונדישינרים ומסכות לשיער, משתמשים כבר מזמן בשמן האבוקדו, שעשיר בלציטין ובחומצות שומן חיוניות", אומר שטיינר. "הוא נספג בעור בקלות רבה יותר מרוב השמנים ותכונתו הבולטת היא שהוא מרכך. השמן מעניק לעור חיוניות ומזרז את התחדשותו. לכן הוא מהווה חלק מטיפול במצבים כגון גירויי ומחלות עור, פצעים  ואף טוב למניעת סימני מתיחה בזמן הריון או דיאטה. בנוסף, הוא אידיאלי עבור בעלי עור בוגר, משום שהוא מועיל לגמישותו ומזין אותו. כמו כן, הוא אידיאלי עבור עור הידיים והרגליים, עור שבדרך כלל יבש או עייף. האבוקדו מצוין גם עבור השיער, בשל היותו מעודד לחות. הוא מגן, מחזק ומטפח את השיער ושורשיו".

שטיינר מוסיף כי בנוסף לכל אלו, תכונותיו הטובות של שמן האבוקדו משמשות להגנה על העור מפני השמש. עם זאת, חשוב לשים לב שבדרך כלל תכשירים עם שמן אבוקדו מכילים גם שמנים איכותיים נוספים, ולכן הם עלולים 'להכביד' על העור ולהפוך אותו לשמנוני. "מינון היא מילת המפתח, ויש להתאים את התכשיר למצב העור, הגיל ואף עונת השנה בכדי שיהיה אפקטיבי, מזין ומטפח" אומר שטיינר.

אז כדי שתוכלו להכניס את האבוקדו לתפריט הטיפוח שלכן, להלן  תכשירים שונים עשירים באבוקדו ובשמן אבוקדו, ממסיר לק, דרך מסכה לשיער ועד קרם הזנה למניעת וטשטוש סימני מתיחה.

מסיר לק של LIFE

מסיר לק באמצעות משאבה של LIFE, מותג הבית של סופר-פארם. מועשר בשמן אבוקדו ובשמן חוחובה לטיפוח הציפורניים והעור שמסביב. אינו מכיל אצטון.

200 מ"ל, מחיר: 24.70 שקל.

שמן לניקוי מטהר של יובנה

שמן לניקוי המסיר ביעילות איפור ולכלוך מעור הפנים ומהעיניים וכן מעניק רכות, גמישות ולחות לעור. מכיל שמן אגוז מקדמיה ושמן אבוקדו.

100 מ"ל, מחיר: 219 שקל.

מסכת הזנה ולחות לשיער של שיק קולור

מסכה ללחות והזנה עמוקה מבית שיק, לשיער רגיל עד יבש. המסכה מועשרת בחומרי ריכוך, כמו אבוקדו, פרו ויטמין B5 וסיליקונים, ומסייעת בשמירה מפני פגעי השמש.

500 מ"ל, מחיר: 30 שקל.

סדרת מוצרים לטיפוח של פינוק

שמפו, מרכך ותחליב רחצה מבית פינוק, מועשרים בשמני הזנה ובשמן אבוקדו ועם ניחוח נהדר.

תכולת כל מוצר: 700 מ"ל, מחיר: שמפו 7.50 שקל, מרכך 8.40 שקל, תחליב רחצה 9.80 שקל.

קרם הזנה של ד"ר פישר – למניעת וטשטוש סימני מתיחה

קרם הזנה מסדרת תשעה חודשים של ד"ר פישר, הקרם מרכך ומזין את העור ומסייע במניעת סימני מתיחה בזמן ההיריון וטשטוש סימני מתיחה קיימים. הקרם מכיל קומפלקס עשיר של שמנים טבעיים המבוסס על צמחים, בין היתר שמן אבוקדו, שמן שקדים, שמן קלנדולה ושמן זרעי ענבים.

200 מ"ל, מחיר: 60.50 שקל.

שמן להזנת עור הפנים של אסתי לאודר

"שמן משי" להזנה, חידוש ושיקום העור. את השמן יש להניח על עור הפנים והצוואר לפני מריחת קרם לחות, קרם יום או קרם לילה. בין הרכיבים ניתן למצוא שמנים טבעיים וצמחיים המופקים מקוקוס, אבוקדו וזיתים – אלו מחזירים לעור את גמישותו, מגנים עליו ומחדירים לחות.

30 מ"ל, מחיר: 415 שקל.