איך לנטרל ברק מיותר מעור הפנים

למרות שהתואר "מבריק" לרוב מקבל אצלנו משמעות חיובית, בכל מה שקשור לעור מדובר בעניין די מעצבן. כשהעור מבריק – תופעה שבאה לידי ביטוי בעיקר באזור ה-T, כלומר, המצח, האף והסנטר – העור נראה מנצנץ כאילו זה עתה שבנו מריצת מרתון, האיפור מאיים לטפטף והפנים עוטות מראה מיוזע ולא מחמיא. למרות שהברק תלוי בסוג עור הפנים שיש לנו, עדיין אפשר לנטרל אותו בכמה צעדים פשוטים.

רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסופר-פארם בסניף דיזנגוף סנטר, מסבירה ש"הסיבה העיקרית לעור מבריק היא הפרשת שומן (סבום) של העור, אשר נובעת מפעילות יתר של בלוטת החלב, שמאפיינת עור שומני ולרוב צעיר". כמובן שגם למזג האוויר יש השפעה ובקיץ, כשאחוזי הלחות עולים, העור שלנו נראה מבריק יותר.

פתרונות מבריקים

את סוג העור איננו יכולות לשנות, וגם מן הלחות לא תמיד ניתן להימנע, אבל בכל זאת יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי למנוע את תופעת העור המבריק או לפחות להקל על התסמינים. "הדבר החשוב ביותר הוא לנקות את העור, אבל חשוב להקפיד לא לייבש אותו יתר על המידה, כי אז הוא מפריש עוד יותר שומן", מציינת גילר, ומוסיפה שישנם היום תכשירים שמווסתים את הפרשת השומן מבלי לייבש את העור. לבעלות עור שומני מומלץ לנקות את הפנים בסבון פנים ולאחר מכן במי פנים, ולעשות את זה פעמיים ביום, בבוקר ובערב. פעם-פעמיים בשבוע ניתן לעשות ניקוי עמוק יותר, במסכה שמיועדת לעור שומני. אחרי שהעור נקי יש למרוח עליו קרם לחות נטול שומן.

ומה בנוגע לאיפור? "לבעלות עור מבריק לא כדאי להפריז בנושא האיפור, מאחר ועור מבריק ופנים המאופרות בכבדות יוצרים יחד מראה רע שאינו רענן ונקי", אומרת גילר. מייק אפ דווקא מומלץ למרוח, "ישנו מייק אפ שהוא נטול שומן, והוא נותן לעור מראה אחיד ויפה", אומרת גילר. בנוסף, גילר ממליצה לבעלות העור המבריק לפדר מעט את הפנים, שכן הפודרה מעניקה לפנים מראה מט.

גילר מציעה גם פתרונות מהירים למצבי חירום, כשאתן מחוץ לבית והצצה קטנה במראה מגלה שהאף שוב מנצנץ. "ראשית, תמיד כדאי לקחת בתיק מייק אפ ופודרה כדי לבצע תיקונים. בנוסף, ישנם היום דפי נייר שסופגים את השומן מהעור ומנטרלים את הברק, וניתן להניח אותם על הפנים גם כשהן כבר מאופרות".

מעבר לפתרונות הקוסמטיים, כמו לכל בעיה כמעט, גם לעור הרגיש יש תרופות סבתא פשוטות, יעילות וזולות. גילר ממליצה לשטוף את הפנים במים קרים או פושרים, אך לא במים חמים שמגרים את העור להפריש עוד שומן. בנוסף, מומלץ למרוח על הפנים אלוורה, שמהווה פתרון קסם למגוון רחב של בעיות עור.

הכל מתחיל בקיבה

גם לתזונה יש מה להציע למי שסובלת מעור מבריק או שומני. אסנת בוברוב, דיאטנית לייף מבית סופר-פארם, מסבירה שבניגוד למה שחשבו בעבר, אין הכרח להימנע ממאכלים שומניים, ודווקא המאכלים שמכילים סוכר לבן משפיעים יותר על מראה העור. "שומנים יכולים להיות טובים כל עוד נמנעים משומן טראנס ומקפידים על צריכה נמוכה של שומן רווי (שהוא שומן צמיגי בטמפרטורה של החדר, כמו שומן מהבשר והחי, חמאות, או שמנים שיותר עשירים בשומן רווי כמו שמן דקל ושמן קוקוס). לעומת זאת, שומנים ממקור טבעי, כמו אגוזים, גרעינים ושמנים בכבישה קרה, חוזרים להיות מקור טוב בהיבט התזונתי ויש להם איכויות רבות אשר עשויות להיטיב עם העור", אומרת בוברוב.

בנוסף, מומלץ להימנע מסוכר, משקאות ממותקים, חטיפים, מוצרי מזון מלוחים מאוד וכן ממזון מטוגן. ומה מומלץ לאכול, בנוסף לאגוזים ולגרעינים שהוזכרו פה? כרגיל, הרבה ירקות ופירות שתמיד טובים לבריאות שלנו. "יש מחקרים כי ויטמין A, שנמצא גם בירקות כתומים, מועיל למי שסובל מעור אדמומי ומבריק", אומרת בוברוב. "בנוסף, מזונות עשירים בוויטמין C או בנוגדי חמצון אחרים עושים טוב לעור הפנים, כי הם מורידים את כמות הרדיקלים החופשיים", מוסיפה בוברוב וממליצה על כמה מהפירות שניתן ליהנות מהם ממש עכשיו, כמו רימונים, גויאבות והדרים, שכולם עשירים בוויטמין C.

אספנו כמה מהמוצרים המומלצים לעור מבריק שאפשר למצוא על המדפים:

Alpha Milk Skin של ד"ר עור

קרם לחות מאזן במרקם קליל ונטול שומן שמיועד לעור מעורב עד שמן. הוא מכיל חומצה לקטנית שמטהרת את עור הפנים והוא פועל לנטרול ברק מוגבר, לסגירת נקבוביות מורחבות ולהעלמת פצעונים.כמו כן הוא מותאם גם לעור רגיש.

VISIONNAIRE 1 MINUTE BLUR של לנקום

אל תטעו, אמנם מדובר במוצר ששמים לפני המייקאפ אבל לא מדובר בפריימר וגם לא בקרם לחות, אלא בסוג של הכלאה – מצד אחד הוא מעניק מראה אחיד לעור מיד עם המריחה, אבל גם פועל באופן ארוך טווח לגימור מאט של העור ולצמצום מראה הנקבוביות המורחבות.

מייק אפ SuperStay 24H של מייבלין

המייק אפ שנחשב לאחד הנמכרים בעולם, מכיל נוסחה מיוחדת שאמורה להשאיר אותו עמיד לאורך זמן ממושך במיוחד, גם בתנאים של זיעה ולחות המוכרים לנו היטב. הוא נספג מהר ומותיר את העור קטיפתי למגע ובעל גוון אחיד.

תרחיץ פנים נטול שומן של לייף

תרחיץ פנים נטול שומן שמתאים לעור בעייתי ושומני. הוא מכיל קומפלקס ויטמינים שמאזנים את הלחות בעור הפנים, אבל מבלי לייבש אותו. הניחוח שלו נעים במיוחד והוא מותיר את העור רענן ונעים.

MISTER MAT של ג'יבנשי

עם שם כזה מחייב, הפריימר של ג'יבנשי, המיועד לעור מעורב עד שמן, לא מאכזב. המרקם שלו קליל, הוא נספג מהר ויוצר אפקט מאט מהיר. כמו כן ניתן להשתמש בו כבסיס לאיפור (או לערבב אותו עם המייקאפ או עם קרם הפנים), ובנוסף אפשר למרוח אותו גם מעל למייקאפ במהלך היום, לרענון מראה העור.

All in One של קרליין

פריימר שמתאים גם לעור הפנים וכן לעיניים ולשפתיים. הוא מיועד במיוחד לימים החמים ורוויי הלחות הישראלים, ויוצר משטח פנים נעים למגע ובעל מראה קטיפתי. בנוסף, הפורמולה שלו מועשרת בוויטמינים אנטי-אוקסידנטים למניעת נזקי חמצון ושמנים טבעיים המעניקים לחות.

PURIFYING MASK של ג'ייד

מסכה המיועדת לעור שמן ומעורב, שמנקה את העור ויוצרת מראה עור בריא ונטול ברק.המסכה מכילה שילוב ייחודי של מרכיבים בעלי תכונות מטהרות ואנטי-דלקתיות, התורמים לוויסות ייצור השומן בעור הפנים.בין אלו חימר בנטוניט הסופח רעלים ותאי עור מתים, שמן אקליפטוס, תמצית אלוורה וויטמין E.

ג'ל ניקוי של סבוקלם

ג'ל ניקוי לפנים מסדרת סבוקלם יאנג, שמיועד לעור שמן ומעורב בגיל ההתבגרות ובכלל. הוא מעושר בין השאר בחומצת חלב וחומצה סליצלית שמסירים תאים מתים, פרו ויטמין B5לאיזון רמת הלחות ותמצית צמחי קמומיל להרגעה.

TOP SECRETS של איב סאן לורן

מסכה המונעת ברק ומעניקה זוהר, לחות והגנה נגד זיהום אוויר. בנוסף היא מגיעה עם מברשת מיוחדת, שהופכת אותה לנוחה במיוחד לנשיאה בתיק, כדי לרענן את העור באמצע היום, לנטרל ברק שומני ולהוסיף חיוניות. שימו לב שבהתחלה יש צריבה קלה, אך מיד העור הופך לקטיפתי ונעים למראה ולמגע.

Pore Refining Solutions Charcoal Mask של קליניק

מסיכה המבוססת על תערובת סוגים שונים של חמר וכן אבקת פחם, המסייעים להפחתת ברק שומני. היא מנקה את העור מתאים מתים, שומן ופסולת, מה שעוזר לצמצום מראה הנקבוביות הפתוחות.

BB Cream Oil Free של גרנייה

BBהמתאים במיוחד לעור מעורב עד שמן. הוא מעניק לחות עדינה אבל גם מראה מאט וכן הגנה של 20SPF. הוא מתמזג במהירות עם העור ולא מעניק תחושת "מסכנ" וחש לו ריח מצוין.

TRIPLE ACTIVE ANTI SHINE של לוריאל פריז

קרם לחות המיועד לעור שמן עד מעורב ופועל כדי לתת לחות לצד מראה מאט. כמו כן הוא מסייע לכיווץ נקבוביות, בעזרת חומצה סליצילית. הספיגה שלו אמנם קצת איטית, אבל אחר כך העור מרגיש נעים למשך שעות.

סרום לכיווץ נקבוביות של קלרינס

סרום מסדרת הדגל של קלרינס לעור שמן, Truly Matte. הנוסחה הייחודית שלו, פועלת להאטת ייצור השומן ואי לכך מצמצמת מראה של נקבוביות פתוחות ומעניקה מראה מאט. נסיינית בעלת עור מעורב דיווחה כי הוא אחד הטובים שניסתה בחייה, בזכות הספיגה המהירה ובזכות מרקם העור לאחר המריחה.

מארז ג'נסיס יאנג של ד"ר פישר

מארז המכיל מוצרים מהסדרה שמותאמת לעור צעיר (אבל לא רק!). הסדרה נטולת שמנים ומיועדת לסיוע בטיפול בנקודות שחורות ופצעונים אצל עור מעורב עד שמן, וכן למניעת פגמים עתידיים. המארז מכיל ג'ל מקציף וכן קרם לחות עם הגנה של SPF30.