איך שומרים על העור בחורף

תחושת גירוד, שפתיים יבשות ועור סדוק הן רק חלק מהתופעות שמביא עימו החורף. לא מספיק ששכבות הביגוד ואווירת העייפות שמגיעות עם הקור גורמות לנו להרגיש שאנחנו לא בשיאנו מבחינה אסתטית, העור שלנו הופך לבעייתי במיוחד כשהטמפרטורות צונחות. אבל במקום ליפול לתרדמת יופי עד האביב, הגיע הזמן לקחת את עצמנו בידיים ולפעול.

עוד באון לייף: 

הבשמים שיחממו את חורף 2016

הנעליים הכי אופנתיות לחורף

לא רק פצעונים: 9 דברים שלא ידעתם על אקנה

"ראשית, יש להבין מהן הסיבות להתייבשות העור בתקופה זו", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור ובעלת רשת מרפאות. "עונת החורף מאופיינת ביובש של העור עקב שלוש סיבות עיקריות: מזג האוויר – רוחות וטמפרטורה נמוכה, חימום – כל אמצעי ההסקה גורמים לעור להתייבש ביתר קלות, וכן הבגדים שאותם אנו לובשים על מנת להוסיף שכבת חימום. למזלינו, ישנן לא מעט דרכים לשמור על העור גם בימים הקרים".

מברשת שיניים על השפתיים

שפתיים סדוקות הינן אחת הצרות הגדולות של החורף, וקשה שלא ללקקן עם הלשון כדי להרטיבן – זו טעות מספר אחת. טעות נוספת ושכיחה במיוחד היא משיכה של חתיכות יבשות מהשפתיים – אלו רק מחמירים את המצב. "כדי לייצר מראה שפתיים חלק ונקי מחלקים יבשים – מומלץ לעבור בעזרת מברשת שיניים יבשה על השפתיים ולאחר מכן למרוח לחות בעזרת שפתון ייעודי, וזלין או חמאת שיאה. אפשר מתחת לאודם, אם כי בתקופה זו עדיף להשתדל להימנע מאודמים למינהם ככל הניתן".

– פרסומי –

המוצרים שאת פשוט חייבת לשמירה על העור שלך בחורף

מחקרים בקרב נשים בגילאי 35-65 הראו כי עיקר החשיבות עבורן בנושאי טיפוח העור הוא בתחושת הלחות שמלווה אותן לאורך זמן. לולא זו, הן ככל הנראה היו מפחיתות בשימוש בקרמים השונים.

 

ההבטחות של סדרת הקרמים מבית ניוטרוג'ינה לעור לח למשך 24 שעות והפחתת היובש בעור בכ-75% אמנם נשמעות מפתות וקסומות, אך מעלות תהיות בהקשר לסוד הקסם הטמון בהן. להמשך קריאה לחצו כאן >>

 

להתרחק ממקורות חימום

מזגנים המפיצים חום ותנורים מייצרים ירידה בלחות וכתוצאה מכך מייבשים את העור ואף את העיניים. היצמדות אל תנורים היא בעייתית במיוחד משום שהיא עלולה לגרום לפיגמנטציה של הרגליים, "תנורים עלולים לגרום לשינויים בעור בצורת רשת תת עורית. השכבה נוצרת עקב פירוק של תאים וחומרי הפירוק נשארים בעור ולא נעלמים". כדי להימנע מכך, יש לשמור על מרחק סביר מגופי החימום ולהתמרח באופן קבוע בקרם גוף בעל לחות גבוהה.

בגדים תחתונים מכותנה

"כדאי ללבוש בגדים כמו תחתונים, טייטסים וגרביים שהרכב הבד שלהם הוא לפחות 80% כותנה. חשוב להקפיד על כך, משום שזה מקל על אוורור העור ומונע יובש. באופן כללי כדאי להימנע מבדים סינטטיים בתקופה זו מכיוון שהם אוגרים חום ובשינויי טמפרטורה נוצר חשמל סטטי שיוצר שבירת שיער וסדקים בעור".

כפפות וגרביים לפני השינה

"על מנת לשמר את הלחות בעור לפני השינה ניתן למרוח קרם לחות או ווזלין על כפות הידיים והרגליים ולהכניס לכפפות וגרביים. מומלץ לעשות את זה למשך חצי שעה בלבד ולפני השינה חובה להסיר. שינה עם גרביים מומלצת רק לאנשים שסובלים מקור קיצוני בכפות הרגליים עקב שינויי כלי דם ברגליים, לכל האחרים מומלץ להימנע כמה שאפשר משינה עם גרביים ולאפשר לכפות הרגליים להתאוורר".

מסנן קרינה, גם בחורף

זוכרים שבילדות היו מספרים לכם שיש "שמש שקרנית" שמחכה לכם בחוץ? היא באמת כזו. אולי לא שקרנית, אבל מטעה מכוון שאנחנו לא מרגישים אותה. "גם בימים סגריריים חשוב להפקיד על מסנן קרינה מהשמש המטעה, על מנת להגן על העור מפני נזקיה".

ירקות לעור

אמנם בחורף אנחנו מרגישים צורך עז לפחמימות, אבל אלמן מזכירה שגם ירקות ופירות יכולים לעזור לשמירת הלחות בעור. "מבחינה תזונתית, חשוב להקפיד בחורף על מזונות עשירים במים כגון: בטטות,מלפפונים וקישואים, אלו שומרים על לחות העור".

מים טרמליים

ד"ר אלמן ממליצה להשתמש באופן יומיומי במים טרמליים, המרוכזים במינרלים ושאר תופינים ומטרתם היא הרגעת העור והעשרתו.

שמן לפני הרחצה

"מומלץ למרוחשמן תינוקות שעה לפני הרחצה על אזורים 'מועדים לפורענות' – המרפקים, מאחורי האוזניים, באזורי הקרקפת היבשה ובכפות הרגליים ולאחר הרחצה קרם לחות, דבר המעניק תחושת רכות לעור ומפחית את יצירת היובש". ד"ר הלמן ממליצה למרוח קרם באזורים אלו פעמיים ביום, חומר בעל מרקם קרמי ופחות על בסיס מים בכדי להעשיר את העור בלחות.

רחצה במים פושרים

"חשוב להקפיד על שימוש במים פושרים בעת רחיצת הפנים והן בעת המקלחת ולהימנע משימוש במים חמים, אלו מרחיבים את כלי הדם וגורמים לייבוש ניכר".

רטוב, קר ולח

"רצוי להימנע בכל דרך משימוש בגרביים או כפפות שנרטבו. כשיש רטיבות על איזורים יבשים נוצרים בעור סדקים – דבר שיכול להוביל לזיהום משום שהעור חדיר למזיקים".

גם נעליים אטומות ולחות (בשל גשם או הזעה) עלולות לגרום לגירודים ואף החמרה במצב של פטרת או זיהומים. "כשקר, פעמים רבות אנו מתקשים לחוש בבעיות אלו, או שאין לנו כוח להוריד נעליים. אבל מומלץ ללכת על נעליים 'נושמות' ומאווררות, גם בימי החורף".