כדאי לדעת: 10 דברים שפוגעים בעור הידיים

לכפות הידיים שלנו יש לוח זמנים צפוף. כמעט בכל פעולה אנו נעזרים בהן, והן חשופות לגורמים חיצוניים בכל רגע. זו אחת הסיבות מדוע אנחנו שוכחים לספק להן תשומת לב ולטפח אותן, וכתוצאה מכך הן מגלות סימני מצוקה בדמות יובש, סדקים, כתמי שמש וגיל והיווצרות קמטים.

עוד באון לייף: 

הדוגמנית שמציגה את הפנים החדשות של היופי

פריטי החובה של דוגמנית הפלאס סייז ריי שגב

המדריך השלם להארות והצללות

"כמו עור הפנים שלנו, גם עור כפות הידיים מושפע מהגורמים בהם הוא נתקל יומיום. אך בשונה מהפנים, עור הידיים שלנו הוא עדין מאוד, דק ואין בו בלוטות חלב – מה שאומר שאין הפרשת סבום השומרת על הלחות. כך, עור הידיים שלנו נטול הגנה ומתייבש במהירות", מגלה גל מור, רוקחת, קוסמטיקאית ובעלת הקליניקה "קוסמטיקה טובה". "ישנם לא מעט גורמים שעלולים להזיק לכפות ידינו, וכדאי להכיר אותם, כי ברגע שיש מודעות, מבינים שהידיים שלנו דורשות טיפול ולא כדאי להזניח אותן".

מנקה אך מייבש: ג'ל חיטוי ומגבונים

"מגבונים לחים הם פתרון נהדר ויש להם מגוון שימושים, ממגבונים לתינוקות, דרך מגבונים לניקוי כתמים ועד למגבונים לניקוי הבית. אבל כמו חומרי הניקוי השונים, גם במגבונים ישנם כימיקלים פעילים, ואלו עלולים לפגוע בעור כאשר משתמשים בהם לעיתים תכופות". ג'ל החיטוי הוא סכנה מתחום אחר – "תכשירי החיטוי מכילים מרכיב פעיל, בדרך כלל אלכוהול, אשר מייבש את העור", מגלה גל. כאשר הידיים מתייבשות,

העור נסדק במהרה, מה שמאפשר לחיידקים ומזהמים לחדור בקלות.

קרם הידיים שאת חייבת לחורף הקרוב

קרם ידיים כבר מזמן הפך לקלאסיקה בלתי נפרדת ממערכת הטיפוח בחורף. אחד המוצרים האהובים הוא סדרת הנוסחה הנורבגית של ניוטרוג'ינה, שמציעה כעת מהדורה מוגבלת חדשה, אשר עוצבה ע"י שתי מעצבות נורבגיות בעלות שם מעולמות הטקסטיל וכלי הבית.

 

קרם הידיים של ניוטרוג'ינה עם הנוסחא הנורבגית מספק הקלה מיידית לאורך זמן לעור יבש ומטפל ב-3 אלמנטים בו זמנית: שיקום סדקים וחתכים, הרגעה והחדרת לחות בריכוז גבוה לעור. רוצים לדעת עוד? לקריאה לחצו כאן >>

 

שמש, קור וחימום מלאכותי

"בחורף רמת הלחות בחוץ יורדת והרוח מכה. במקביל התנורים והחימום מייבשים אף הם במקומות סגורים. העור הופך סדוק ומחוספס, ובמקרים רבים מתחילה אדמומיות. בקיץ, השמש בוערת ונזקיה ניכרים על העור – ואת סימני העבודה בשמש או הנהיגה הארוכה ניתן לראות על הידיים".

תבלינים וירקות: טוב לבריאות, לא לעור

גל מגלה כי גם בתחום הבישול כדאי להשאיר את הכפפות עלינו, משום שאנו נחשפים לרכיבי מזון ותבלינים שהם חריפים ועלולים לפגוע בעור, עשויים לגרום לגירודים, חתכים או כתמים. "גם כאשר חותכים פירות וירקות חומציים, כמו עגבניות או פירות הדר, עדיף להימנע ממגע ישיר משום שהם עלולים לגרות את העור".

לנקות רק עם כפפות

מי שלא מקפיד לעטות כפפות בעת ניקיון הבית עלול לפגוע בעור הידיים בגלל חשיפתן לחומרים כימיים. "חומצות וחומרים סנתטיים שמכניסים לחומרי הניקוי השונים אולי יעשו עבודה נהדרת בהסרת לכלוך ושומן מהכלים, אבל בדרך פוגעים בעור הידיים ואף עלולים לגרום לדלקות עור ואקזמות".

אציטון ובושם

כמו ג'ל החיטוי, גם אציטון ובושם מכילים אלכוהול. אם נסיר את הלק מהציפורניים נגלה שהעור סביב הופך ללבן. כך גם בבשמים, כאשר מתיזים בושם ומעבירים את האצבעות על מנת למרוח אותו מעט, הידיים מתייבשות על הדרך.

הסבון ייבש מאד

"בסבונים למיניהם קיימים דטרגנטים שתפקידם הוא לנקות את השומן והלכלוך מהידיים ומהגוף, אבל על הדרך הם מייבשים את העור, ובמיוחד את הידיים שלנו, שעושות את כל העבודה. תכשירים המציינים דרגת חומציות של 5.5 אמנם עדינים יותר, אך עדיין גם הם עלולים לייבש את העור בשימוש לעיתים תכופות. מה שאני מציעה הוא שימוש בסבון על בסיס שמן, שמחדיר לחות לעור".

אז כפי ששמתם לב, הגורמים הפוגעים בהן הם רבים, ובחיי היומיום האינטנסיביים קשה לנו להימנע מהם ולהגן על ידינו. אז מה כן ניתן לעשות? לטפח אותן, ובייחוד בעונה הקרה. ניתן להשתמש בסבון גרגירים עדין גם על כפות הידיים, על מנת לנקות אותן, להסיר תאים מתים ולהמריץ את הדם באזור, וכמו כן למרוח קרם לעור יבש במיוחד בכל פעם לאחר שטיפת הידיים ומדי כמה שעות כשנמצאים באזורים קרים או יבשים.