10 מזונות הכי מומלצים למסיכת יופי ביתית

נשארו לכם מלפפונים ולימון מהסלט, חצי בננה שריסקתם לילד או שקית קוואקר שמחכה יתומה במזווה? במקום לזרוק לזבל, תנו לעור שלכם צ'אנס ליהנות. לא מעט מהמוצרים במטבח שלנו הם מסכות פנים בפוטנציה, משום שהחומרים שבתוכם לא מזינים רק את הגוף, אלא גם את עור הפנים עצמו. אז הגיע הזמן להיכנס למטבח, להבשיל שרוולים ולהתמרח במסיכות פנים מזינות ומפנקות, שיותירו אתכם עם עור זוהר ועם עודף בכיס, ומעל הכל – בהכי טבעיות שיש.

על מנת להכין מסכה בבית, רצוי לשלב פירות בכל מסיכה משום שיש בהם חומצת פירות שמחדשת ומרעננת את העור, לצד ירקות, קוואקר, דבש ועוד. כל המזונות הבריאים הללו משמשים חומרים מזינים לעור, וכמובן שכדאי גם לאכול אותם, שכן כל מה שאנחנו מכניסים לגופינו ניכר על הפנים.

כך תשמרי על עור פנים מטופח ב-5 דקות

אם גם את מסרבת לבזבז שעה מול המראה כל בוקר כדי להתאפר, אין לך מושג מה עושים עם חצי מהמוצרים בחנויות הקוסמטיקה והבילוי המועדף עליך הוא להתכרבל במיטה מול הטלוויזיה – הגעת למקום הנכון.

 

במקום להעמיס על עצמך אייליינרים, מייקאפ, מסלסלי ריסים, קונסילרים ועוד, אני אלמד אותך איך לטפח את העור בהשקעה יומית של 5 דקות בלבד. המשיכי לקרוא כדי לגלות את הסוד שלי >>

 

לפני הכנת ומריחת המסיכה, כדאי לעשות ניקוי פילינג מקדים לעור בכדי שיקלוט את כל הטוב שאנו רוצים להעניק לו. אחרי שהעור נקי, יש להניח את המסיכה לכרבע שעה (שימו לב שהמסיכות לא ממש 'נדבקות' לפנים, אז תזהרו לא ללכלך). כמו כן, בניגוד למה שרבים מאמינים, אין מגבלה לכמות המסיכות שניתן למרוח, אפילו אפשר למרוח מסיכה מדי יום כטקס יומיומי לפני המקלחת או השינה.

הנה כמה מהמזונות שהכי טובים לעור, באדיבות גל מור, קוסמטיקאית, רוקחת ובעלת הקליניקה קוסמטיקה טובה:

1. הדרים:

החורף שהגיע הביא עימו את עונת ההדרים, שיכולים לעשות פלאים לעור הפנים. "מיץ לימון ומיץ תפוזים שאנו סוחטים בבית עשירים בוויטמינים E, Cו-A. ניתן לערבב כל אחד מהמיצים עם פירות אחרים, עם דבש ועם קוואקר. בעת השימוש בלימון יש להיזהר מאזור העיניים, ולא למרוח אותו לבד אלא בשילוב מרכיב נוסף. מסיכת פילינג מצויינת ניתן להכין עם לימון, דבש וכפית קפה שחור – להניח לכעשר דקות ולשטוף. מיד תגלו שהעור זוהר ומלא חיוניות".

2. פירות יער:

"תותים, אוכמניות, פטל ועוד – עשירים בנוגדי חמצון, מסייעים להשלת התאים המתים מהעור ומציעים אפקט של הבהרה. רבים מפירות היער נמכרים קפואים בקופסאות, כמו למשל האוכמניות. ניתן לטחון אותם ולמרוח על העור. גם את התותים, שזו בדיוק עונתם, אפשר פשוט לרסק ולמרוח".

3. רימון:

טוענים כי הרימון מסייע במניעת קמטים בשל הריכוז הגבוה של חומצות שומן המשמשות כנוגדי חמצון. "ניתן להשתמש בגרגרי הרימון או במיץ שלו – את הגרגרים יש לרסק בבלנדר ולהניח על הפנים, כמו את פירות היער. מיץ רימון אפשר לטבול בצמר גפן, למרוח על הפנים, להשאיר כעשר דקות ולשטוף".

4. בננה:

"לפרי הצהוב הזה יש רכיבים חיוניים לעור הפנים ולשמירה על גמישותו, בהם ויטמין E, נוגדי חמצון ואשלגן. מסיכת הזנה נהדרת ניתן להרכיב מבננה, מיץ תפוזים, מיץ לימון, דבש וקוואקר".

5. קוואקר:

"בעל תכונות של הבהרה וניקוי, עם אפקט מרענן. ניתן לערבב קוואקר עם מים ולמרוח, או לערבב אותו עם חלב, כי יש בו חומצה לקטית שאף היא מבהירה. גם דבש משתלב נפלא במסיכה כזו".

6. אבוקדו:

"אם נשאר לכם חצי אבוקדו מארוחת הערב, ערבבו אותו עם מיץ לימון ומרחו על הפנים, לפחות לרבע שעה. האבוקדו מצוין בעיקר לעור יבש, הוא מכיל אנטי אוקסידנטים, חומצות שומן ועשיר בויטמינים".

7. מלפפון: 

"בין אם טוחנים אותו לבד, או מגרדים בפומפיה ומערבבים עם דבש ויוגורט, למלפפון יש תכונות של הרגעת העור, כיווץ נקבובוית וספיחת רעלים".

8. דבש:

"הדבש ידוע כחומר המסייע בהחלמה וטיפול באקנה ובפצעונים, והוא מתאים לסוגי העור השונים. הוא מכיל אשלגן, ברזל, אנזימים, חלבונים. ניתן לערבב אותו עם כל הבא ליד, ומומלץ במיוחד לשלב עם קוואקר ופירות".

9. שמן זית:

בין סגולותיו הרבות של שמן הזית ניתן למנות הגנה נגד רדיקלים חופשיים והחלקת העור, "זאת במידה ואכן יש לנו בבית שמן זית איכותי בעל שומן טבעי ובריא. אפשר למרוח לבד, אך המלצתי היא לשלבו עם דבש ולימון – זו מסיכה מצויינת לכל סוגי העור".

10. יוגורט:

"בכדי להרגיע או ליצור אפקט של הבהרת העור, כדאי להשתמש ביוגורט. מומלץ לערבב אותו עם דבש, אבל אפשר גם לבד. המראה שמתקבל מבריק ומלא חיוניות. מסיכה נוספת המתאימה לעור שמן: לרסק תפוח עץ ומלפפון בבלנדר ולהוסיף להם יוגורט ודבש".