ממרפק ועד עפעפיים: האזורים בגוף שאסור להזניח

העונה הקרה מביאה עימה רוחות, כפור ותחושה כללית של יובש בלתי נסבל. רמת הלחות בבית ובחוץ יורדת, האוויר יבש, אמצעי החימום מייבשים אף הם את הסביבה ושכבת העור החיצונית מאבדת משכבת השומן הטבעית שלה. התוצאה: סדקים בידיים ובין האצבעות, פנים יבשות ושפתיים במצב זוועתי, ששום ליפסטיק לא מסכים להתרועע בסביבתן.

אנחנו עוטים על עצמנו שכבות, את הדרך למקלחת עושים במהרה ומיד חוזרים להתלבש ולהתחמם. קר לנו, אין לנו כח ובכלל – למי יש זמן עכשיו לטפח שטחי הפקר כמו מרפקים או עקבים? הרי הם בלאו הכי מכוסים. אבל דווקא האזורים הקטנים, שמסתתרים לנו, הם אלו הדורשים יחס מעמיק, השקעה והזנה. אז הנה האזורים שאנחנו תמיד שוכחים והדרכים שיעזרו לנו לשמור עליהם ולהזין אותם:

כפות רגליים

בשונה מימות הקיץ, בהם כפות הרגליים נהנות מחופש ואוויר, בחורף הן סגורות בתוך הנעליים ורובנו שוכחים לטפח ולטפל בהן. ריבלין ממליצה כל ערב, במקלחת, להשתמש באבן המחליקה את העור ולאחר מכן למרוח קרם רגליים. לרגליים סדוקות מאוד מומלץ למרוח קרם המיועד לאזור, לאטום עם ניילון נצמד, לגרוב גרביים ולשכב כך במשך זמן ממושך. רק שימו לב שלא מומלץ להרדם כך, משום שחשוב לתת לאזור לנשום במהלך הלילה, מאחר ובחורף הוא נשאר אטום במשך כל היום.

הניחוח שהולך ללוות אותך בחורף הקרוב

לכל אחת יש את האזורים בגוף שהיא פחות משקיעה בהם במהלך החורף. גם בגלל כמות השכבות, גם בגלל הקור, וכמובן שחוסר הזמן לא תורם. יחד עם זאת, יש חשיבות ענקים בטיפוח החלקים השונים בעור, בייחוד בתקופת החורף בה העור יבש וסדוק במיוחד.

הפתרון הטוב ביותר הוא שימוש בתרחיצים מאזנים לרמת השומן בעור בשילוב חומצה סיליצילית שחודרת אל תוך הנקבוביות כדי לנקות אותן לעומק ולסייע בהעלמת פגמי עור ופצעונים. רוצות לדעת עוד? המשיכו לקרוא >> 

 

צוואר

"אחד האזורים שהכי חשוב לשמר הוא הצוואר", מגלה ליאת ריבלין, קוסמטיקאית פרא רפואית. "אזור זה נוטה להזדקן ולהתקמט מהר על כן הקפידו להשתמש בתכשירי צוואר העשירים בפפטידים, חלבונים, חומצות אמינו, נוגדי חמצון וויטמינים, שמטרתם להעלות את רמת הלחות בעור"

מרפקים

"לעור במרפקים יש נטיה להתייבש, בעיקר אצל אנשים שמבלים את רוב זמנם מול מחשב", אומרת ריבלין. "חשוב לצמצם את הזמן בתנוחות ישיבה בהן המרפקים נוגעים במשענת או לכופף את אזור המרפק מעת לעת על מנת  להזרים את הדם לאזור.יובש קיצוני במרפקים גם יכול להעיד על מחסור בוויטמין E,D ולפעמים היובש נגרם מסבונים עם תוספות של מלח". לריכוך האזור, ריבלין מציעה לטחון שלוש כפות שיבולת שועל לאבקה דקה, לערבב בקערה את האבקה יחד עם כף מיץ לימון סחוט טרי וכף סילאן ולהשהות למשך חמש דקות. לאחר שמתקבלת עיסה גסה, יש למרוח בתנועות עיסוי, להשאיר לייבוש כחמש דקות, לשטוף במים פושרים ולנגב. להשלמת הטיפול, או בין לבין, מומלץ למרוח על האזור קרם המיועד לעור יבש במיוחד, אפילו מספר פעמים ביום.

עפעפיים

האם פעם התייבשו לכם העפעפיים? מי שחווה זאת, מכיר בדיוק את אותה תחושה לא נעימה. "יובש העפעפיים נגרם לרוב ממסירי איפור. בדרך כלל מדובר ביובש שנורא מציק ומעיק, ולמען האמת לא קל להיפטר ממנו. פעולה שיכולה להועיל היא הנחת טיפת סבון תינוקות ('סבון ללא דמעות') על האצבע, לעסות את הריסים מספר שניות ולשטוף במים פושרים. לעשות זאת מדי בוקר וערב".

שפתיים

עור השפתיים הוא דק ורגיש וצבעו נובע מכלי דם שנמצאים תחתיו. כאשר יש יובש, פחות חמצן מגיע לאזור, הן מאבדות מיופיין, מתקלפות מהר וזקוקות להגנה משמש, רוח ופגעי הסביבה. "עבור חתכים וסדקים בעור השפתיים אני ממליצה על תרופת פלא פשוטה", מגלה ריבלין. "הניחו קליפת בננה בחלקה הפנימי על האיזור המגורה למשך כמה דקות. חזרו על הפעולה מספר פעמים ביום והעור יחזור להיות אחיד ובריא".כמובן שבנוסף מומלץ להשתמש בשפתון המיועד לטיפול בשפתיים יבשות. גם כשהשפתיים אינן יבשות, מומלץ למרוח עליהן שפתון כזה בכל פעם שיוצאים לאוויר הקר והיבש ולרוחות, על מנת למנוע את התופעה המעצבנת.

קרקפת

אנחנו לא רואים אותה, אבל היא יבשה מאד בתקופת החורף, וזה עוד מבלי לדבר על "ברי המזל" הסובלים מקשקשים כל ימות השנה. "אני ממליצה על שימוש בשמן קוקוס, לא רק עבור הקרקפת אלא ממש לכל הגוף, מכף רגל ועד ראש. לשמן הקוקוס יש המון יתרונות בריאים בזכות חומצות השומן שהוא מכיל, חומצה שומן לאורית המצויה גם בחלב אם ולה סגולות רבות.חשוב לציין ששמן קוקוס בריא רק בכבישה קרה. יש למרוח על כל הגוף ועל הקרקפת ולהמתין כעשרים דקות לפני המקלחת", מציעה ריבלין. אם אתם חוששים מהחדרת שמנים לאזור הקרקפת ולשיער, דעו ששמן הקוקוס נחשב גם כמרכך טבעי נפלא, שמסוגל להפוך את השיער לשופע ומבריק.

מסביב לציפורניים

גם העור סביב הציפורן יבש וסדוק בימים אלו, שלא לדבר על העור שהרבה מאיתנו נוטים "לאכול" במצבי לחץ. ריבלין ממליצה להשרות את האזור כעשר דקות בשמן זית, ולעשות זאת פעם בשבוע. לצד זה כדאי שתמיד יהיה לצידכם קרם ידיים זמין ולמרוח אותו כל כמה שעות, במיוחד אחרי שטיפת ידיים, ניקוי או רחיצת כלים.

פנים

נכון, הפנים אמנם אינן נסתרות מהעין, אבל בדיוק משום כך חשוב לטפח אותן ובעיקר בחורף. "רוב האוכלוסיה סובלת מעור פנים יבש וסדוק, רצוי להשתמש בעיקר בתקופה זו בתכשירים המכילים חומצות פירות וחומרים העשירים בשמנים צמחיים השומרים על הסבום – השומן העל עורי הטבעי  כאשר העור יבש הוא נוטה להתקמט, ולכן מומלץ לשים לב שבתכשיר יש חומצה היאלרונית המשמרת את הלחות וגורמת לאלסטיות בעור. לעור בוגר מומלץ להשתמש בתכשירים המכילים ויטמיןc  המעלים את רמת הלחות ומגבירים את מיצוק העור", אומרת ריבלין.

בלילות החורפיים חשוב לטפח את העור בעזרת קרם. "קרם לילה מסייע בחידוש העור, משפר השלת תאים, חושף תאים חדשים ומעלה את רמת הלחות בעומק העור. מכיוון שיש בקרם לילה חומצות, חובה להשתמש ביום במקדם הגנה – גם ב'שמש השקרנית' של החורף". קרם לילה מכיל חומצות ולרוב גם רטינול, על כן ריבלין אינה ממליצה על השימוש בו עבור נשים בהריון או נשים מניקות.