להשתזף בלי להיחשף לשמש: הברונזרים ומוצרי השיזוף הכי טובים בשוק

הקיץ הולך ומתקרב לקיצו, השמש פחות מחממת ופחות שורפת, וחלון ההזדמנויות להשתזף בעונה הזו כבר עומד להיסגר. אבל זה לא אומר שאתן צריכות לנפנף לשלום למראה ספוג השמש, גם אם לא תספיקו לספוג עוד קרניים של ממש. חברות הקוסמטיקה והטיפוח כבר יודעות היטב שרובנו לא באמת משתזפות, אלא נשרפות ואז מתקלפות, ושרבות מאיתנו מחכימות שלא לסכן את בריאות עורנו לטובת אותו מראה נחשק. אז איך נפטרים מהחיוורון בלי להיחשף לשמש?

עוד באון לייף:

הפיתרון לשיזוף מלאכותי וביתי מתחלק לשני סוגים: הראשון הוא קוסמטי, מוצר בסיסי בשם ברונזר שכל חברת איפור המכבדת את עצמה מציעה בימינו. לרוב הברונזר יגיע בצורה אבקתית, במרקמים שמזכירים לעיתים פודרה ולעיתים יותר צללית (ובחלקם גם יכולים לשמש כצלליות למראה טבעי). הפיתרון השני הוא קרמים משזפים, למי מכן שעוד רוצה לתפוס את קרני השמש האחרונות ולנצל כל אחת מהן עד המקסימום. הקרמים המשזפים מתיימרים להגן על העור מפני החשיפה לשמש (אבל לא במקום קרם הגנה, שימו לב), ויחד עם זאת לאפשר להן לחדור ולהשחים את העור.

את 11 המוצרים הללו תוכלו למצוא לרוב בבתי המרקחת וחנויות הקוסמטיקה הסמוכות לביתכם, והם יספקו לכן את המראה הזוהר והשחום גם בימים האחרונים של הקיץ:

ברונזרים

ברונזר של בועז שטיין

הברונזר מבית המאפר בועז שטיין שקהל היעד שלו הוא מאפרות ומאפרים מקצועיים, אבל ללא ספק גם חובבות האיפור הביתיות יפיקו ממנו הנאה רבה. הוא מטשטש נהדר את פגמי העור ומתקבל יפה על הפנים. גוון מספר 102 שהגיע אל המערכת הוא חום ניטרלי – מושלם גם לחימום הפנים אחרי מייקאפ וגם לקונטור (הדגשת עצמות הלחיים בסגנון קים קרדשיאן). לבנות שחומות מטבען נמליץ על גוון או שניים מעל כדי למקסם את האפקט השזוף. כבונוס, המוצר יכול לשמש גם כצללית מעבר מהממת לשקע העין. האריזה בסגנון מאק קלה לאחסון ואריזה. מומלץ +.

מחיר: 129 שקל

נטורל ברונזר מבית רימל לונדון

הברונזר של חברת רימל מבטיח עמידות של עד 10 שעות, גם במים, כמו גם מקדם הגנה קל של 15SPF (מוצרי הגנה מהשמש מצויידים לרוב ב-30SPF ומעלה, אבל לא רע בשביל מוצר משזף). ואכן הברונזר עומד בהבטחת עמידותו ויורד רק עם מסר איפור. הוא גם נעים לשימוש, בעל מרקם קטיפתי, מתפזר בצורה אחידה ונראה טבעי לגמרי על העור.

מחיר: 65 שקל

אינדיאן סאן מבית סופט טאצ'

הברונזר של סופט טאץ? מגיע כפודרה אבקתית מועשרת בחוחובה בכד חרס קטן וכתום עם פקק שעם – אריזה שהיא אולי יפה אך לא מאוד פרקטית, שכן החומר מתפזר לכל עבר בעת פתיחת הפקק, וגם אחרי שהתגברנו על הלכלוך לא עושה חיים קלים בשימוש במברשת רחבה. במפגש עם הפנים, הברונזר (בגוון 115) נוטה להיות אדום בעל פיגמנט מאוד חזק, כזה שלמשתמשת הביתית יהיה מאוד קשה לטשטש אותו. התוצאה שהתקבלה היתה גוון אדום בהרבה מהרצוי, אז נראה שאת המוצר הזה נמליץ להשאיר למקצועניות בלבד.

מחיר: 44.90 שקל

ברונזר של שיק

הפטנט של הברונזר מבית שיק הוא שהוא מגיע עם מברשת מובנית, דבר שיחד עם המחיר הנמוך יחסית יקרוץ לכל אחת. עם זאת, הברונזר לא מתפזר באחידות – הנסיינית שלנו דיווחה שלפעמים הוא הותיר פס של צבע במקום להתפזר באחידות על כל המברשת. כמו כן, עדיף לדעת מראש שבאבקה יש גם נצנצים, למרות שזה לא מצוין על האריזה, דבר שהוא לא בהכרח רצוי.

מחיר: 30 שקל

ברונזר מבית מינרז

זוהי אולי האיזה הכי נוחה לברונזר אבקתי שנתקלנו בה, כשבהתאם למרקם הפודרתי יש לו גם אריזה ייעודית לפודרה ועם מברשת מתאימה. האבקה התפזרה בקלות ובנוחות על העור, אולם הותירה אחריה גוון מבריק מעט יותר מהרצוי, כמו גם מנצנץ, ובאופן שלא לגמרי משתלב בטבעיות עם העור. כך שלא בטוח שזה יתאים למי שמחפשת מראה יומיומי, אבל מה שכן, זה יכול לשמש כאחלה צללית או היילייטר לעצמות הלחיים.

מחיר: 19 שקל

קרמים משזפים

סאבליים ברונז מבית לוריאל

התחליב המשזף של לוריאל הוא כזה שדורש התמדה. הוא חלש מאוד ביחס למתחריו, כשבניגוד אליהם את האפקט שלו קיבלה הנסיינית שלנו רק אחרי שלושה שימושים רצופים ורוויי שמש. אבל זה לא בהכרח דבר רע לכל מי שיש סבלנות ומעדיפה לשמור על עורה מגוון כהה מדי. ללא ריח, בעל מרקם נעים, נמרח בקלות ובצורה אחידה.

מחיר: 90 שקל

אמברה סולייר בית גרנייה

בניגוד למוצר של לוריאל, לקרם המשזף של גרנייה יש אפקט כמעט מיידי שניכר על העור כבר אחרי שימוש אחד, מה שהופך את אופן המריחה למאוד קריטי – חשוב מאוד להקפיד על מריחה אחידה ככל האפשר, שכן גם הפספוס הכי קטן ניכר איתו. הגוון שהתקבל על עור בהיר וורוד יחסית היה מעט כתום מהרצוי, אך השיג מראה שזוף בזריזות ולא נותר על העור מעל הרצוי – הצבע ירד מן העור אחרי כמה מקלחות תוך ימים ספורים, גג שבוע. המרקם נוזלי יחסית והריח חריף מהרצוי. מומלץ בעיקר למי שמחפשת פיתרון מהיר ומורגש.

מחיר: 75 שקל

יונקה פריז

גם למי שכבר התנסתה בקרמים משזפים מצפה הפתעה עם הקרם של יונקה. הנסיינית שלנו מסרה כי הוא זוכה בצדק רב לציון הכי גבוה מבין כל הברונזרים שעשתה בהם שימוש, והיו לא מעט כאלה לדבריה: "בשנים האחרונות כל מגע ישיר עם השמש לא מעורר בי הנאה, בלשון המעטה. שעות הבוקר או הערב הן השעות היחידות בהן אני מוכנה להפקיר את גופי לשמש הצורבת, לכן השימוש בברונזר הפך להרגל כמעט יומיומי בשגרת הטיפוח שלי. עד היום עשיתי שימוש במוצרים שהגיעו כספריי – מה שגורם למריחה פחות אחידה ולרוב לכתמי צבע על הידיים. במקרה של המוצר הזה, הקרם מספיק שמנוני ולכן נמרח בצורה אחידה, הריח נעים ולא נשארים סימנים על הידיים. פשוט מצוין".

ברונז גודס מבית אסתי לאודר

למעשה זהו יותר קרם הגנה מאשר ברונזר, אולם כזה שיספק לפנייך את הגוון השחום והמבריק ביתר יעילות. ריח נעים ועדין, מרקם רך ונוח למריחה, נספג מהר אבל דורש מספר שימושים וחשיפה רבה לשמש כדי שיראו הבדל – ובעיקר שומר על העור מפני הישרפות.

מחיר: 119 שקל

קרם הידרה ברונז מבית גינו פריז

אין ספק שהקרם הזה של החברה הצרפתית הנחשבת גינו הוא בין האיכותיים והיעילים ביותר שניסינו – כבר בשימוש השני נראה האפקט שלו על עור בהיר יחסית, ועם זאת לא באופן חד מדי. המרקם שלו מאוד נעים והריח שלו לא חריף. הבעיה היחידה הנראית לעין היא מחירו הגבוה – ויש מי שעבורה זו לא תהיה בעיה, כי על שיזוף מהיר ובטוח עם מראה טבעי פשוט לא מתפשרים.

מחיר: 278 שקל

הברונזר של סופט טאץ?, indian sun, בגוון 115 הוא סוג של מכה כתומה לאנושות. המוצר מגיע כאבקה מפוזרת באריזה מוזרה ביותר של כד חרס קטן וכתום עם פקק שעם. גם בהתעלמות מהאריזה הלא פרקטית שמקומה באתר ארכיאולוגי, גילינו הבעיה חמורה מויזואליות- החומר מתפזר לכל עבר בעת פתיחת הפקק. אחרי שהתגברנו על הלכלוך, גילינו שקשה להכניס מברשת ברונזר גדולה לתוך הכד- וגם כשמכניסים אחת- היא תופסת יותר מדי חומר. במפגש עם הפנים, הברונזר נוטה לאדום ופיגמנטי- למשתמשת הביתית יהיה מאוד קשה לטשטש אותו. התוצאה: פרצוף אדום. למי שאוהבת את המראה הליצני- נמליץ בחום. למי שפחות- נמליץ להתרחק.