האמת על אנטי אייג'ינג: 9 מיתוסים נפוצים

אם פעם האגדות סיפרו על מעיין הנעורים ששומר עלינו צעירים לנצח, כיום האגדות כבר מדברות על קרמים פלאיים שיחיו את עורך ויגרמו לקמטים להיטשטש כמעט כאילו לא היו. כל מי שנכנסה אפילו קצת לתחום האנטי אייג'ינג יודעת שהוא רווי במיתוסים ובאמירות שלא ממש ברור עד כמה הן מבוססות. בעזרתה של רונית גילר, מנהלת מחלקת הקוסמטיקה בסניף דיזנגוף סנטר של סופר- פארם, יצאנו לחפש את האמת המסתתרת בין ערימות הסיפורים המיופים יותר ופחות בתחום האנטי אייג'ינג.

 

1: בסוף זה הכל עניין של גנטיקה | לא נכון

כן, לגנים יש השפעה גדולה על האופן בו אנו מזדקנות, אבל זה ממש לא הכל. "מעבר לזה ישנו גם אורח החיים: חשיפה לשמש, תזונה, תרופות, אורח חיים לחוץ ועוד ועוד", אומרת גילר. "לעישון למשל יש השפעה קריטית במיוחד על העור – אפילו כיווץ השפתיים גורם לקמטים מעל השפה". כך שבהחלט יש מקום לעזור לגנטיקה.

2: אם תחייכי או תזעפי פחות, יהיו לך פחות קמטים | נכון
זה נכון, אבל אל תמהרו להוריד את החיוך מהפנים. הבעות הפנים שלנו אמנם משפיעות על האופן בו הפנים מתקמטות, אבל המחשבה שנחייך פחות בגלל זה היא מצחיקה בפני עצמה. אם את מחייכת הרבה הכווצוצים של השפתיים מתיישרים והעיניים הן דווקא אלה שסופגות את הקמטים", מה שידוע כקמטי צחוק – דבר שלדעת רבים הוא דווקא חינני.

הרגל יומיומי שדווקא כן תוכלו לשנות הוא תנוחת השינה – זו תנוחה שאנו מבלים בה הרבה שעות ויש לה השפעה על עור הפנים. שינה על הגב או על הצד במקום על הבטן תגרום לפנים להתקמט פחות.

3: ברגע שהתחילו להופיע קמטים, אין מה לעשות איתם | לא נכון
תמיד יש מה לעשות. הקמטים אמנם לא ייעלמו, אבל אם משתמשים בקרם מתאים ובסרום הם מתרככים והעור נראה רווי יותר. זה לא אומר שהקמטים יימחקו, אבל הם ייראו פחות חרושים ויותר מעודנים.

4: כמה שמתחילים יותר מוקדם, יותר טוב | נכון

לא צריך לחכות לגיל 30+ או לקמט הראשון כדי להתחיל למנוע את הנזקים לעור. כשמדברים על קוסמטיקה לא מדברים על גיל, אלא על מצב העור, ולכל אחת מומלץ להיערך בהתאם למצב העור שלה. גם צעירה בת 25 יכולה להתחיל להשתמש במוצרי אנטי אייג'ינג.

מעבר לכך, יש דברים שחשוב להקפיד עליהם כבר מגיל צעיר כדי להימנע מנזק מאוחר יותר. מאוד חשוב לא ללכת לישון עם איפור, לנקות את הפנים, לשתות הרבה מים – פעולות שמומלץ להתמיד בהן בכל גיל בכדי לשמור על העור.

5: כל הקרמים אותו הדבר | לא נכון
בעולם שבו (כמעט) כולם שואפים להיראות צעירים לנצח, תעשיית האנטי אייג'ינג ענפה ופורחת. לכן, על כל פגם ונזק בעור הפנים תמצאו מגוון מוצרים שונים שמטפלים ספציפית בו. יש קרמים שרק מוסיפים לחות, בעוד שאחרים עוזרים למיצוק העור אחרים פועלים יותר נגד נפילה של העור, ויש כאלו שמטפלים במיוחד בפיגמנטציה.

6: ככל שהקרם יקר יותר הוא אפקטיבי יותר | לא נכון
לכל חברה, מהזולה ועד היקרה ביותר, יש סדרות של מוצרים המטפלים בסוגים שונים של בעיות עור – ריפיון, נפילה, פיגמנטציה, ומתאימים לסוגי עור שונים. נכון, את הפיתוחים הכי חדשניים תמצאו לרוב בחברות הגדולות והיוקרתיות, שכן שם נמצאים הכסף והאמצעים, אולם תוך זמן קצר תוכלו למצוא מוצרים דומים גם בקרב החברות העממיות יותר. הדרך היחידה לדעת מה בדיוק מתאים לך היא לבדוק. בעת הקנייה, מומלץ להסביר לדיילת המכירות מה בדיוק מפריע לך והיא תדע לכוון למוצר הנכון ביותר בשבילך.

7: אם הקרם גורם לעור לכאוב זה אומר שהוא עובד | לא נכון
הקלישאה אומרת שבשביל יופי צריך לסבול, אבל זה לא תקף לאנטי אייג'ינג. השימוש לא אמור לשרוף – למעשה אם מרגישים סוג של עקצוץ, יתכן שהמוצר הספציפי לא מתאים. יש תכשירים הנקראים רטין שמקלפים את העור וגורמים לתגובה אגרסיבית יותר, אך אלו נרכשים במרשם רפואי בלבד.

8: קרם לחות מפחית קמטים | נכון

בכל היום העור מאבד 40% מהלחות הטבעית שלו. כשאנו מורחים על הפנים קרם לחות, אנו משיבים להם את הלחות שאבדה, אשר תורמת לשיקום העור ומעניקה לו סוג של הגנה. בדיוק כמו שהגוף המוציא נוזלים באופן טבעי זקוק למים לתחזוקתו, כך גם עור הפנים.

9: אין צורך להגן על העור מפני השמש כשאין שמש בחוץ | לא נכון

אחד המפגעים הגדולים ביותר לעור הוא אור השמש וקרינה בכלל, אשר מאיצה את הזדקנות העור. קרם הגנה, או לצורך העניין גם במייק-אפ שמכיל מסנן קרינה, מכן עלינו לא רק מפני סרטן, אלא גם מפני נזקים מצטברים שפוגעים בעור באופן יומיומי, ולא רק מהשמש – אפילו מניאונים וצגים של מחשב.

הפנים הם ראי הגוף והנפש. כשאת בריאה, אוכלת נכון, נחה מספיק ומעניקה לפנייך את כל הטיפול הדרוש להן, העור נראה יותר חיוני ובריא. אז שימי קצת קרם, חייכי אל העולם (ולעזאזל עם הקמטים) – ותהיי בטוחה שהוא יחייך אליך חזרה.