למה ואיך כדאי לכן להכניס קפאין למוצרי הקוסמטיקה

קפאין, אותו חבר נאמן  שבלעדיו קשה לנו להתחיל את הבוקר, נכנס לרשימות הרכיבים של מותגי הקוסמטיקה המובילים, שכן מסתבר שכאשר הוא נמרח על העור, הוא עשוי לחולל פלאים.

במחקר שנערך בהולנד בשנת 2004, הוכח שלקפאין ישנה יכולת אמתית לחדור תחת העור ולסייע בהאטת תהליך ההזדקנות בהיותו אנטיאוקסידנט (נוגד חמצון) ובעל תכונות אנטי-דלקתיות ארוכות טווח, שעשויות להועיל במקרים של נפיחויות מתחת לעיניים, אדמומיות בעור או אקנה.

טרנד הביוטי המעורר זה קיים בערך כ-עשור מסביב לעולם, ובסביבות 2007 הגיע לפיק כשבארה"ב נספרו כמאה מוצרי קוסמטיקה המכילים קפאין, לעומת 21 בשנת 2003 (המותג Kiehl's, אגב, היה ממובילי הטרנד). כמו בכל מגמה בעולם הביוטי, טבעו של טרנד לדעוך ואז להתקמבק, וכך בדיוק קורה עם הקפאין: אחרי מספר שנים שקטות יחסית, בשנתיים האחרונות הוא חזר לעניינים, וניתן למצוא שפע של מוצרים המכילים את "הזהב החום" הזה. עשיתי סיבוב בין המדפים וליקטתי כמה מהתכשירים הכי מוצלחים, שפשוט עושים את העבודה:

 

סרום EXTRA REPAIR – Bobbi Brown

סרום שמתאים לעור יבש עד יבש מאוד, מעניק לחות ומשפר את מראה העור. הקפאין, בשילוב תמצית מגנוליה וסוכרוז, מסייעים בהפחתת האדמומיות הנראית על גבי העור בעקבות גירויים. לסרום מרקם קליל וחלבי הנספג מידית בעור.

קרם עיניים Age Perfect  – Loreal Paris

קרם המסייע להתחדשות תאי העור. הקפאין פועל במרץ להורדת הנפיחות מתחת לעיניים ולהבהרת העיגולים הכהים באותו אזור. בעל ראש מתכתי קריר ומרגיע המעניק תחושת עיסוי תחת העיניים.

 


קרם גוף Contouring Body Shaping Cream – Clarins

קרם גוף עשיר בחומרים המסייעים למיצוק העור, כמו תמציות קפאין ובמבוק. הקרם בעל מרקם קליל ונספג בקלות.

קרם אנטי אייג'ינג  Re-Nutriv Ultimate Lift Age-Correcting Creme – Estee Lauder

סוג של "סופר קרם" עשיר במיוחד, שילוב בין סרום לקרם לחות הניתן למריחה בוקר וערב. הוא מרים וממצק, מתקן עור עמום ומייצר אפקט הארה.

 

אנטי אייג'ינגטיפוחקפאיןקרם פנים