כך תוודאי שלאף אחת אין ריח כמו שלך

אם לתפוגזר זה עבד, ליינות ולכמה סוגים של קוקטיילים משובחים (מרטיני וג'ין במקרה שלי, תודה ששאלתן) אין שום סיבה שקוקטייל בשמים לא יעבוד גם עלינו. המטרה? ליצור ניחוח אופייני וייחודי רק לך. האמצעי? להקפיד על כמה כללים ממש קטנים כדי שזה לא יהיה פיאסקו של ריחות. וגם אם כן, צאו מנקודת הנחה שעל טעם ועל ריח אין להתווכח.

 

השיטה הטובה ביותר לערבוביה היא ריבוד, ובמילים אחרות: שכבות. בדיוק כמו כשמתלבשים בקור עז וחושבים היטב על כל שכבה וכיצד היא תתאים לזו שמעליה, כך גם בעולם הבישום. אני בטוחה שכל מה שעובר לכן בראש כרגע הוא התזה בצד ימין של בושם אחד והתזה בצד שמאל של בושם אחר. אז עצרו לרגע את גלגלי המח שמייצרים תמונות שכאלה ובואו נתחיל מהתחלה ונעשה סדר.

הכלל החשוב ביותר שיגרום למיקס הבישום שלכן לעבוד הוא לבחור בשמים מאותה משפחת ריחות. מה זה אומר? לא צריך לבדוק את עץ השורשים של כל בושם כמה דורות אחורה, אבל בהחלט כדאי לברר האם מדובר בבושם פירותי, עצי, בבושם חמצמץ או אוריינטלי כבד, ולבחור שניים או אפילו שלושה סוגי מיקסים מאותה המשפחה. אין פה דיוק מתמטי, אז אל תבהלנה, מדובר ב"פחות או יותר". אם אתן מעיזות ורוצות ללכת צעד אחד קדימה, נסו לערבב בין המשפחות אבל תעשו זאת קודם כל בבית כדי לוודא שאתן שלמות עם הניחוח ועם התוצאה.

 

את השכבה הראשונה של הבושם נקדיש לבושם קליל ורענן יחסית באופן מפוזר על הגוף, אותו מומלץ להתיז על שמן גוף או קרם גוף שמרחתן לפני כן שלוכד את הריח. את הבושם השני, המעט יותר דומיננטי מומלץ להתיז כמה דקות מאוחר יותר על נקודות הדופק בלבד. והנה לכם מיקס של ריח ייחודי לכן. 

 

ההמלצה היא לשלב בין או דה טואלט לאו דה פרפיום כדי לקבל עוצמות שונות של ריחות. למתקדמות מומלץ ללכת גם על שילובים של שלושה או ארבעה בשמים. קחו את הזמן, החורף עוד ארוך. ואין כמו חורף כדי לעטות שכבת ריחות דומיננטית נעימה ומחממת.

 

הקוקטייל הראשון שלי:

 

אז כדי להיות שפנת ניסיון מדופלמת החלטתי לקחת על עצמי את משימת הערבוב הראשונה שלי ולהעז. המצרכים שהיו לפניי הם:

 

212 – קרולינה הררה VIP רוז, שהוא בושם הסתיו האולטימטיבי שלי מזה שנים

אחרי התזה ספורדית על הגוף, הלכתי על בושם הערב שלי, טרז'ר של לנקום, אותו התזתי בנקודות הדופק

ראיתי כי טוב, וכעבור שעתיים כשעוד ניחוח הבשמים מלווה אותי ביום העבודה, התזתי את אינפיוז'ן איריס של פראדה,

פראדה הוא הבושם שיש לי בגרסה מוקטנת בתיק. שהוא בעצמו אגב מיקס אנד מאץ' של ריחות וסוגים. שוב התזה ספורדית של כמה שפריצים כדי "להניע את הניחוח". "מה שמת"? שאלו אותי לפחות שלושה אנשים. "טליה או דה טואלט" עניתי…

המלצות לקוקטיילים נוספים של בשמים:

אם אתן רוצות לשמר את תחושת הקיץ והים, על אף שעונת הרחצה הסתיימה:

דולצ'ה גבאנה לייט בלו עם ניחוח הוורדים, וניחוח היסמין וסחלבים של ויקטור אנד רולף יעשו בהחלט את העבודה

הקוקטייל החורפי המושלם:

ברברי הלונדוני עם גוטייה הקלאסיק. ואם אתן ממש אמיצות וחורפיות, תוסיפו אחרי שעה שעתיים את המודרן מיוז של אסתי לאודר

אחד הטרנדים הנוספים במיקסולוגיה של הבישום היא בחירה בבשמים שכבר בתוכם קיימת ניגודיות בין העדין לדומיננטי במארז אחד. את יוצאת בבוקר ומזליפה את הניחוח הלבן, העדין הפירותי והרך ובערב את עוברת לדומיננטי יותר, מחשמל, ובאווירת חיי הלילה. NYLON הוא בדיוק המותג המתאים המגיע במארז של שני בשמי 50 מ"ל, אחד עם ניחוח יום והשני עם ניחוח הלילה. כמובן שאפשר לשלב בין הניחוחות ולעשות מיקס בכל שעה שתרצי.

בשמיםדיוטי פרימיקסולוגיה