פורים 2019: הסכנות שמסתתרות דווקא במוצרי האיפור

בשנים האחרונות יותר ויותר נשים – וגם גברים – מעדיפים בחג פורים להשקיע באיפור מעניין ומקורי מאשר תחפושת שאחרי כמה שעות תכנס לארון ולעולם לא תצא ממנו. עם זאת, גם מי שבוחר באופציה הזו, צריך לדעת שיש כמה כללים שכדאי לדבוק בהם כדי לשמור על בריאות העור והעיניים. 

עם בוא החג, תעשיית האיפור של "מייד אין סין" פורחת. השווקים מתמלאים בערכות ומוצרים זולים, רובם הגדול תוצרת המזרח הרחוק. גם קניית און ליין ברשת עלולה להיות מסוכנת, כי לא מעט מהמוצרים שמסתובבים ברשת הם ללא תן תקן או שפג תוקפם. מוצרים כאלה עלולים לגרום לגירויי עור, דלקות עיניים ופריחות, במיוחד לבעלי עור רגיש שאינו מורגל באיפור. ירין שחף, מנהל בית הספר למקצועות היופי, מביא כמה כללים שכדאי לדעת לפני שרוכשים איפור לחג או לפני שמתאפרים: 

רגע לפני שקונים איפור

לפני שמכניסים את היד לארנק, חפשו את תווית 'באישור משרד הבריאות'. אם אין כזו תווית- וותרו על הקנייה. ברכישות או ליין, בדקו אם קיים אישורי תו תקן בינלאומיים או אישור של ארגון בריאות עולמי: ה-FDA האמריקאי או ה- CE האירופאי.

איפור: הילה אלקיים לירין שחף

חשוב לדעת שלכל מוצר יש תאריך תפוגה: בשפתון – עד שנה מרגע פתיחתו, צלליות – עד שנה וחצי, מייק אפ – בין חצי שנה לשמונה חודשים מהפתיחה. הזמנים נכונים מרגע החשיפה לחמצן, ובתנאי שנשמרו במקום קריר שאינו צובר לחות כמו חדר אמבטיה.

ברכישה דרך הרשת, שימו לב גם לכמות החומר. לעיתים הצילום מטעה: פלטת איפור גדולה ומפתה עלולה לאכזב ולהכיל שכבה דקה במיוחד של חומר. 

אם רוכשים שפתון ומתלבטים בבחירת הגוון, לא מומלץ להשתמש בטסטרים המוצעים ברשתות ובחנויות. קרוב לוודאי שרבים ניסו אותם לפניכם, ואלה הפכו למדגרה של בקטריות שעלולה להוביל לזיהום בחלל הפה. כדי לבחון את הגוון, מניחים מעט מהטסטר על כף היד ומקרבים לשפתיים. בתום הפעולה מנגבים את היד במטלית לחה או בג'ל חיטוי. 

איך להיזהר?

לפני הכל, חשוב לשמור על ההיגיינה. מוצרי איפור הנם מוצר היגייני לכל דבר. אין להשאיל או להעביר אותם מאדם לאדם מאחר וניתן להידבק בדלקות עיניים. 

לאבחן מראש אלרגיה – בעלי עור רגיש, ובעיקר ילדים וגברים שלא רגילים בשימוש בחומרי איפור, עלולים לפתח אלרגיה עקב רגישות לחומרי השימור שבאיפור. לכן מומלץ לבצע “טסט”: לצבוע אזור קטן מאחורי האוזן יום או יומיים לפני פורים כדי ולבחון את תגובת העור.

המלכודת הנוצצת – איפור הנצנצים הכל כך מזוהה עם איפורי פורים, מסוכן במידה שהוא מוצא את דרכו אל תוך העין. הנצנצים נצמדים לגלגל העין ולא ניתנים להסרה אלא על ידי שטיפה. לכן יש להעדיף נצנצים על בסיס קרם או ג’ל, שנדבקים טוב יותר כך אין סיכוי שיגיע לאזור לא רצוי.

להישמר מתרסיסי צבע – תרסיסי צבע הם חומר דליק במיוחד. הם מיועדים לשיער בלבד ואין לצבוע בעזרתם שום חלק אחר בעור הגוף. גם כאשר צובעים שיער, יש לשים קרטון או מגן כלשהו מעל קו המצח, כך ששום רסס או אדים יגיעו לאזור העיניים.

להשתמש בדבק גוף מקצועי בלבד – ריסים מלאכותיים, או תוספות של שפם או זקן, מדביקים רק עם “דבק שפמים” מקצועי. כל שימוש בדבק אחר מסוכן במגע עם העור.

לצבוע עם צבעי איפור מומלצים – לציורי פנים וגוף יש להשתמש בצבעי גוף על בסיס מים המיועדים לכך (בעזרתם ניתן לצייר עם מכחול ממש כמו בציור עם מכחול על נייר). 

לא משנה מה, לא ישנים עם איפור – מוצרי איפור, גם הבריאים ביותר, יטמעו בעור במקרה שלא נדאג להסיר אותם לפני השינה. לכן יש להשתמש במטליות לחות או מסירי איפור מקצועיים כדי להסיר את כל שאריות האיפור ואז ולמרוח קרם לחות כלשהו למניעת יובש והחזרת הלחות לעור.

שיהיה פורים שמח וצבעוני

איפורסטייל וצילומים: צוות ירין שחף. לאתר

 

איפוראיפור לפנים ולגוףפורים