מה נלבש ואיך נתאפר ב-2020

בזמן שאנחנו מתעסקים ודנים בהווה, יש אנשים שהמקצוע שלהם הוא דווקא לחזות את העתיד. כמובן אין הכוונה לקוראי קלפים או קפה למיניהם, אלא טרנדולוגים מקצועיים, שבמשך כל הזמן מנסים להיות צעד אחת קדימה מכולנו, ולדעת לפני כולם מה אנחנו הולכים ללבוש, איך השיער שלנו יראה, איך נתאפר, איזה צבע יהפוך ללהיט ואפילו מה נאכל.

אמן האיפור ירין שחף הוא אחד מהם, ומידי שנה הוא עורך כנס חדשנות וטרנדים בו הוא מספק הצצה על מה שצפוי לנו מעבר לפינה באופנה ובביוטי. לצד זה הוא מפיק את המגזין פרינט, בו הוא חוזה ומהמר על מגמות העתיד. כעת, חושף שחף איך נראה ב-2020: "הרקע למגמות החדשות הוא עידן הסטורי והאינסטגרם, שהפך אותנו לנרקיסיסטיים רודפי עוקבים. אצל רבים מתעורר רצון לחזור לימי התום, לילדות, למקום מפלט של פעם ואיתו לביגוד שמרני והאיפור המאופק. גם אופנת הדפסי הפרחים מתכתבת עם המראה התמים והנוסטלגי. מנגד, ובקיצוניות גמורה, ישנם שני טרנדים נוספים: האחד בועט חשוף ושקוף השני קורא תיגר על החלוקה המגדרית".

ואלה מגמות הסטייל שיככבו בפיד שלנו, על פי שחף:

 

הטרנד: חזרה לתמימות

צילום: מיכל חלבין

 הטרנד נולד מתוך הישענות על העבר, כדי להקנות תחושת ביטחון ועוגן הישרדותי בעולם מפתיע ומפחיד, המתחדש בלי הרף מבלי היכולת לעצור ולנוח. משחקי ילדות יהוו את מרכז ההשראה ובהתאם המאפיינים הבולטים של טרנד הינם סממנים של ילדות מתוקה, מלאת נוסטלגיה והתרפקות על העבר: זיכרונות מבית ספר היסודי, קרקס של פעם.

סממני הטרנד: חיבה למוצרים נוסטלגיים, אופנת אולד סקול, כובעי תינוק נטולי קישוטים או הדפסים.

איפור: מראות המשדרים תמימות – עור פנים חיוור עטוי נמשים, סומק "בובתי" במרכז הלחיים שבגרסה העדינה מזכיר לחיי תינוק ובגרסתו המוגברת מזכיר סומק של ליצן.

 

הטרנד: פרחוני

צילום: מיכה קיזנר

כחלק ממגמת ההתרפקות הנוסטלגית, בתי האופנה הגדולים ינהלו דיאלוג הדוק עם שלל פרחים על מגוונם העשיר והמרהיב. אמנם פרחים היוו תמיד מוטיב בעל השפעה רבה על עולמות האופנה והעיצוב, אבל הפעם נראה התפתחות המושפעת מטקסטורות של פרחים.

סממני הטרנד: אפנת הדפסים פרחוניים (טבעיים, בוטניים ופופ ארט) הכוללת אלמנטים של ביגוד תלת ממדי.

איפור: פריחה מחודשת של סומק ורוד עז בתפוחי הלחיים, צלליות העיניים במעברי צבעים מרוככים כעלי כותרת של הפרח ומניפת ריסים מלאכותיים המדמה אבקני פרחים.

 

הטרנד: שקיפות ועירום

צילום: מיכל חלבין

תופעת ההתערטלות של סלבס ומכתיבי דעת קהל באינסטגרם, משפיעה על רצון להיחשף – תרתי משמע. הלהט לזכות בתשומת לב, ובעיקר בעוד עוקבים, מתבטא באופנה שקופה: חלקי גוף שהוסתרו עד היום עם בד אטום, יהפכו לשקופים למחצה. בהתאם, גם שימוש מוגבר בצבעים המחקים את גוון העור יככבו.

סממני הטרנד: אופנה מדגישת קימורי הגוף ובדים דקיקים ושקופים המאפשרים כיסוי, אך יחד עם זאת חשיפה.

איפור: מראות 'ניוד' ערומים, נטולי גוון וחיות.

 

הטרנד: אנטי מגדרי

צילום: גדי סהר

תופעת הטשטוש המגדרי הינה תפיסה המשנה סדרי עולם בחשיבה חברתית וקמעונאית. החלוקה הדיכוטומית לאשה או לגבר מתבטלת. אפנת ה-unisex, שהחלה דרכה כבר במאה הקודמת, מתקדמת לעולם רחב של blurring-genders. בשונה מאופנת ה-unisex (אשר שילבה חזות או אלמנטים "גבריים" בעולם הנשי ולהפך), האחרונה לא מבדילה בין הזהות המגדרית ומאפשרת לכל אדם להגדיר עצמו מתוך מנעד רחב של אפשרויות.

סממני הטרנד: פריטי לבוש היוצאים מקלסיקה של "חולצה" "מכנסיים" "מעיל": סימביוזה של פריטי לבוש. גוף הוא גוף. הוא יכול להיות של אשה/גבר ומה שביניהם. ביגוד טרנס-פורמטי המתקבל על כל גוף – ללא קשר למיניות. לצד אלה יככבו "בגדים חכמים": בדים וחלופות בדים עם יתרונות טכנולוגיים וערך רפואי (למשל מעיל שיבדוק את קצב הלב ויתריע על בעיה לבבית).

איפור: האיפור הופך תלת ממדי וכולל הדבקות של אלמנטים קישוטיים על הפנים והגוף. חברות קוסמטיקה ישווקו את מוצריהן ללא חלוקה מגדרית. בלוגרים גברים שמאפרים את פניהם בסרטוני רשת. מוצרי איפור משווקים און ליין.

 

 

 

 

 

 

 

 

אופנהאיפורטיפוח