הגעת לגיל 50? 4 דברים שהגוף שלך צריך

נשים שמגיעות לגיל 50 לרוב נחלקות לשני סוגי טיפוסים: הסוג הראשון כולל את אלה שלא מרוצות מהעניין, וזה אנדרסטייטמנט. הן מתבאסות על הקמטים, על הכתמים, על השנים שחלפו מבלי ששמו לב, ובגדול ממש לא מתחשק להן לפתוח שמפנייה לרגל המאורע.

מנגד, יש את אלה שמנצלות את ההזדמנות כדי לעוף על החיים. הן לא עושות סיפור מעוד קמט, לא חשות רגשי אשם עמוקים על עוד ביס מהעוגה, הן פעילות מתמיד ובגדול ממש סבבה להן. ויש כמובן את אלה שבאמצע, שכמו רובינו – מבינות שהחיים זה לא שחור ולבן. כך או אחרת, יש כמה דברים שכל אישה שמגיעה לגיל הזה צריכה לעשות. הנה 4 דוגמאות כאלה:

 

תזונה: אומגה 3 לזיכרון ולמצב הרוח

גיל המעבר מאופיין בשינויים ובתנודות במצב הרוח וגם בירידה בזיכרון. צריכה קבועה של חומצות שומן מסוג אומגה 3 מסייעת בשיפור המעברים העצביים במוח, מה שמשפר את מצב הרוח, את הזיכרון ואפילו משפיע לטובה על החשק המיני. אז איפה יש אומגה 3? בדגי ים, באגוזים, בשמן פשתן ועוד. למי שלא צורכת מזונות כאלה באופן קבוע מומלץ להתייעץ עם תזונאי לגבי נטילת כמוסות אומגה 3.

 

 

מעבר לצריכת אומגה 3 כדאי להעשיר את התזונה בסידן, בוויטמין D, באומגה 6 ובחלבון. אם התזונה שלך אינה עשירה מספיק, כדאי להתייעץ עם דיאטנית שתוכל להמליץ על שימוש במולטי וויטמין מתאים לגיל, בהתאם לצורך.

 

טיפוח: שם המשחק – קולגן

קולגן הוא רכיב חשוב המעניק לעור שלנו מראה מתוח, מוצק וחיוני. עם השנים, הגוף שלנו מייצר פחות קולגן, מה שגורם למראה עייף יותר, פחות מתוח ופחות רענן. וזו בדיוק הסיבה שאת חייבת שמוצרי הטיפוח שלך יותאמו לגילך ויתנו לכך מענה מקצועי ואיכותי. על המדף תמצאי כל מיני קרמים שנושאים עימם הבטחות גדולות. מה שחשוב שתזכרי זה שני דברים: הראשון – תמיד לקנות מוצר שמגיע מבית טוב. כלומר – כזה שמיוצר בחברה מוכרת ועובר מבדקים, מחקרים ויש מאחוריו גב מסוים שמבטיח שתקבלי תמורה למחיר שאת משלמת עבורו (לא, זה ממש לא אומר שאת חייבת להשקיע מאות שקלים על מוצר כזה).

 

 

הדבר השני, חשוב לשים לב לרכיבי המוצר, שיעשירו את העור בקולגן או לחילופין שיהיו בעלי רכיבים התורמים להעלאת ייצור הקולגן וריכוזו בעור. סדרת האנטי אייג'ינג החדשה Supreme OR של מותג הדרמו – קוסמטיקה "דוקטור עור", שמוצריו פותחו על ידי רופאי עור, היא דרך מצויינת שתסייע להשיב לעור את מה שאבד עם השנים. כל מוצרי הסדרה מכילים רכיב פטנט ייחודי הנקרא ®OxyForce, ומסייע בהפחתת מראה הקמטים העמוקים ומחליק את מראה העור. לצד רכיב הפטנט, כל מוצרי הסדרה מכילים גם חומצה היאלורונית ורטינול התורמים יחדיו להזנת העור, להפחתה במראה הקמטים ולמראה עור צעיר יותר. מוצרי הסדרה הם היפואלרגניים ונבדקו לעור רגיש.

 

תסמיני הגיל: סובלת מגלי חום? נסי את שמן נר הלילה

הפסקת המחזור החודשי מלווה בתסמינים שונים כגון: גלי חום, עייפות, יובש בנרתיק, נדודי שינה ועוד. כמוסות שמן נר הלילה מכילות חומצות שומן שמסייעת באיזון המערכת ההורמונלית ובהפחתת תסמיני גיל המעבר.

 

 

ניתן לרכוש אותן ללא צורך במרשם רופא, אך כדאי להיוועץ ברוקח לפני השימוש. אגב, הכמוסות מהוות אופציה טבעית טובה למי שמעדיפה להימנע מנטילת הורמונים.

 

חיזוק הגוף: אל תזניחי את רצפת האגן

עם הגיל ולאחר הלידות, שרירי רצפת האגן שלנו נחלשים. לשרירים אלו תפקיד משמעותי בתפקוד הגוף. בין היתר הם תומכים באיברים פנימיים כמו שלפוחית השתן, הרחם והחלחולת. כשהם תקינים וחזקים, שרירים אלה מונעים דליפות שתן, מאפשרים תפקוד מיני תקין ועוד. מאחר והשרירים הללו חבויים בתוך הגוף, קל מאוד להתעלם מנוכחותם, וחבל. היחלשות השרירים הללו עלולה לגרום לבריחת שתן ולצניחת האיברים כלפי מטה. אבל הנה בשורה מעודדת: עם קצת תשומת לב ומעט מודעות, תוכלי לשפר את תפקוד שרירי רצפת האגן. הנה דרך קלה ויעילה לעשות את זה:

 

 

בפעם הבאה שאת מבצעת כפיפות בטן, פלאנק או כל תרגיל בטן אחר, נסי לכווץ גם את שרירי רצפת האגן בעת כיווץ הבטן (פשוט דמייני שאת מתאפקת לפיפי). בצורה כזאת תרוויחי שני דברים – גם תחזקי את שרירי הבטן וגם תשפרי את חוזקם של שרירי רצפת האגן שלך. אגב, אם את מתקשה להתמיד בתרגילים הללו, כדאי שתתייעצי עם פיזיותרפיסטית המתמחה בשיקום רצפת אגן שתוכל להתאים עבורך תכנית מסודרת.

 

ייעוץ מקצועי לכתבה: ענת מטיאש, דיאטנית קלינית ומאמנת כושר

אומגה 3גיל המעברגלי חוםקולגןרצפת אגן