הבשמים הטובים והרעים של השנה החדשה

חובה

Bombshell In Bloom

הבושם החדש של ויקטורי'ס סיקרט מאוד פרחוני בשל תווים כמו פרסיה ורוד, תפוח אדום ושושנת מים. הבוקבוק שלו יכול לגרום סחרחורת בשל רמת הקיץ' שלו – שילובי ורוד כמו השקית הידועה של המותק, בתוספת פרח ענק בצד משל היה ניקול קידמן בשמלת האוסקר של 2007.

אהבנו: למרות כל הנאמר לעיל, הבושם לא יותר מדי מתוק אלא נושא עימו זיק של קלילות שנשאר לאורך שעות. הבעיה היחידה עם הבושם זה השם הנוראי שהעניקו לו.

מחיר: 70 דולר בדיוטי פרי ו-325 שקל במתחם השחקים ל-50 מ"ל ו-90 דולר בדיוטי פרי או 415 שקל במתחם השחקים ל-100 מ"ל.

GUESS DARE

הבושם החדש של המותג האמריקאי מכיל, בין השאר, פריחת אגס, קוקוס ויסמין. הפרפיומר ברונו יובנוביץ' אמר כי "שילוב המרכיבים אלה באלה יוצרים תחושה של פראות בלתי מרוסנת כמו הנסיעה בסוף הסרט של תלמה ולואיז", אנחנו היינו מעדיפים להתמרח ההשראות יותר חיוניות, אבל מילא.

למה: כי הוא קליל וסקסי ולא משאיר אחריו שובל של מאמץ. מה גם שהמחיר שלו משתלם להפליא.

מחיר: 199 שקל ל-100 מ"ל.

להשיג ברשתות השיווק והפארם.

DKNY MYNY

באופן קצת אירוני, את הבושם החדש של דונה קארן, שנוצר בהשראת העיר ניו יורק, נבחרה לקדם דווקא הזמרת הבריטית ריטה אורה.

למה: למען האמת, בשמי התפוח למיניהם קצת הוציאו לנו את החשק מדונה קארן, וגם את ריטה אורה אנחנו לא מחבבים במיוחד (אחרי הכל, היא זרקה את רוב קרדשיאן ולכן אחראית על העליה האומללה שלו במשקל), אבל הפעם אנחנו אוכלות את הכובע שכן מדובר באחד הניחוחות היותר טובים בהם נתקלנו בשנה האחרונה – ניחוח רענן, חצוף, קצת פירותי אבל סקסי ולא מתיילד. בקיצור – כל מה שאנחנו מחפשות בבושם.

מחיר: 610 שקל ל-100 מ"ל ו-435 שקל ל-50 מ"ל (מחיר השקה מיוחד עד סוף ספטמבר: 249 שקל ל-100 מ"ל ו-169 שקל ל-50 מ"ל).

להשיג ברשתות השיווק והפארם.

KENZO JEU D'AMOUR

ניחוח הנשיות ותמצית של חושניות. הבושם החדש של קנזו חושף את הפנים הרבות של משחק האהבה" – ככה מציגים בקנזו את הבושם החדש שלהם, לא פחות. אנחנו לא גילינו דרכו את משחק אהבה, אז נאלצנו להסתפק בבושם בניחוח פרחוני.

למה: בדומה לבושם של דונה קארן, גם את הבשמים של קנזו די מצינו, אבל הפעם גילינו בושם פרשי ונעים במיוחד, מאלו שנותנים לך הרגשה כאילו הרגע הוציאו אותך ממכונת כביסה – לטובה, כמובן.

מחיר: 300 שקל ל-50 מ"ל ו-429 שקל ל-100 מ"ל (לאחר הנחה).

להשיג ברשתות השיווק והפארם.

 ARMANI CODE

ארמני מתחדשים במהדורה חגיגית של אחד מהבשמים המובילים שלהם לגברים, ARMANI CODE. הבושם הוא עדיין אותו בושם, בעל תווים כמו פירות הדר, פריחת עץ הזית ופולי עץ הטונקה. החידוש היחידי נמצא באריזה – בקבוק של 200 מ"ל.

למה: הניחוח גברי אבל עדין (יהיו שיראו אותו קצת "נחנחי") ולכן מתאים לגברים שלא אוהבים להרגיש שהם מבושמים. ואין ספק שאריזה בת 200 מ"ל מסתמנת כרעיון מבורך ככל שזה מגיע לגברים, שלא מחפשים להחליף בושם כל עונה ולכן שווה להם להשקיע באופן חד פעמי בבושם שישאר לאורך תקופה ארוכה.

מחיר: 736 שקל ל-200 מ"ל.

להשיג ברשתות השיווק והפארם.

כדאי

פצ'ולי & ורד רענן

מאוד התרגשנו כשהמותג KIEHL’S החליט לעשות עליה (ואז עוד לפתוח חנות בדיזנגוף סנטר) ולכן גם התרגשנו לקראת הבושם החדש שלנו, בניחוח של (נראה אם תצליחו לנחש) פצ'ולי וורד רענן. כמו כל ניחוחות החברה, גם הוא מורכב מתערובות ארומטיות וחומרים טבעיים.

למה: בגלל הניחוח פרשי, כאילו הרגע יצאת מאמבט. אבל כמו ניחוח של אמבט, גם הוא מתפוגג יחסית מהר.

מחיר: 135 שקל ל-30 מ"ל ו-249 שקל ל-100 מ"ל.

להשיג בחנויות המוצג בדיזנגוף סנטר, תל אביב ובקניון רמת אביב.

הבשמים של Lavido

חברת הקוסמטיקה הטבעית והאורגנית השיקה לרגל ראש השנה שלושה בשמים: פצ'ולי-וניל, ברוש גרניום ולבונה ופרחי הדרים.

למה: אנחנו נסינו את ניחוח הפצ'ולי-לבנדר, שאמנם לא היה מסעיר במיוחד, אבל נעים ונשאר כזה על הגוף למשך שעות ארוכות. אהבנו במיוחד את העובדה שהבקבוק קטן יחסית, ולכן יכול להזרק בתוך התיק לימים ארוכים.

מחיר: 75 שקל ל-30 מ"ל (במקום 99 שקל).

להשיג בחנויות המותג, ברשתות טבע,  בבתי מרקחת נבחרים ובאתר המותג.

TOUS Eau de Perfume

מותג התכשיטים והאקססוריז השיק לאחרונה שני בשמים – אחד בגרסת האו.דה פרפיום והשני בגרסת האו.דה טואלט. אנחנו התנסנו בזה הראשון, שמכיל תווים פרחוניים לצד אורז מרוקאי ומושק.

למה: פרחוני אבל הודות לאורז ולמושק הוא שומר על קלילות קייצית נעימה. הבקבוק שלו גבוה וצר ובראשו הדובי המוכר של המותג, כך שמדובר בסוג של תכשיט שכיף לשים על המדף.

מחיר: 249 שקל ל-100 מ"ל.

להשיג ברשתות השיווק והפארם.

Blend No. 7583

ZIELNISKI & ROZEN הינו בית רוקחות לבשמים שנמצא בשוק הפשפשים ביפו, ובדרך כלל רוקח בשמים באופן אישי. הפעם הוא משיק דווקא בושם מיוחד לראש השנה, שכולל מרכיבים כמו ברגמונט, תפוז, ורד בולגר ואמבר.

למה: למרות שהניחוח קצת ארומטי מדי ומבוגר (והדגש הוא על קצת), הוא קיבל אקסטרה נקודות על כך שנשאר איתן במשך שעות ארוכות בחום ובלחות. מלבד לכך, נהננו מהתחושה הרומנטית של בושם, שהוכן באופן אישי ולא על ידי יצור המוני.

מחיר: 140 שקל ל-50 מ"ל.

להשיג ב-ZIELNISKI&ROZEN, רבי פנחס 10, שוק הפשפשים, יפו.

Ducati Fight for me

בושם לגבר שבתוו העליון ברגמוט איטלקי, תפוח אדום וסיגליות, התו האמצעי שלו מורכב מענבר,  לבנדר ים תיכוני וגרניום ותו הבסיס מאלגום ואזוב.

למה: בלי הרבה עניינים ועם מחיר נוח, הבושם הזה הצליח לכבוש את ליבנו. נעים, לא שתלטן ואוורירי. תמורה מלאה לאגרה.

מחיר: 99 שקל ל-100 מ"ל.

להשיג ברשתות הפארם המובחרות.

אפשר

Modern Muse

הבושם זוכה הפרסים של אסתי לאודר מכיל גם יסמין ערבי וכן אקורדים 'עציים' יותר, כמו וניל מדגסקר וענבר והוא שואב את השראתו מ"האיכות הדואלית של האישה בת זמננו ומשלים כל היבט בחייה הדינמיים" – או משהו מופרך כזה.

למה: הבושם הושק עם הרבה רעש וצילצולים – וכנראה שזה מה שמכשיל אותו. הוא נחמד אבל לא מהסוג שתריחי על חברה ותרוצי לרכוש גם לעצמך. ויחסית לכל הבלגן מסביבו, זה קצת מאכזב.

מחיר: 550 שקל ל-50 מ"ל ו-760 שקל ל-100 מ"ל (מחיר השקה עד סוף ספטמבר: 299 שקל ל-50 מ"ל ו-399 שקל ל-100 מ"ל).

להשיג ברשתות השיווק והפארם.

Escada JOYFUL

באסקדה בחרו לשווק את הבושם החדש שלהם תחת הסלוגן המשומש "חייכו אל העולם והעולם יחייך אליכם בחזרה". כדי לעזור לנו לחייך, הם בחרו במירנדה קר כפרזנטורית שלהם. אותנו היא דווקא מכניסה לדיכאון, אבל מילא.

למה: לשם שינוי, הפעם אנחנו רואים היטב איך הסלוגן מתחבר למוצר – הניחוח אכן פרחוני, קליל וקייצי, אך עם זאת הוא לא מיוחד או שונה מבשמים אחרים בז'אנר. במחיר הזה אנחנו מצפים ליותר.

מחיר: 495 ל-50 מ"ל ו-635 ל-75 מ"ל.

להשיג ברשתות הפארם המובחרות.

BOSS MA VIE

הבושם החדש לאישה מבית הוגו בוס מגיע בבקבוק אטום וורוד, ומיד מקבל נקודות על מקוריות. מעבר לכך הוא מורכב מפריחת קקטוס, פקעות ורדים, עץ האורז ועוד.

למה: כמו כל הבשמים של הוגו בוס, גם הבושם הזה פרשי וקצת טום בוי אבל לא מביא איתו בשורה חדשה. הוא מאוד מתאים למי שרוצה ללכת על בטוח ולהביא בושם שאין סיכוי שישנאו או יאהבו במיוחד. רק חבל שמכל הנשים היפות בהוליווד, בהוגו בוס ממשיכים להתעקש על הפרזנטורית גווינת' פאלטרו.

מחיר: 453 שקל ל-50 מ"ל ו-600 שקל ל-75 מ"ל.

להשיג ברשתות הפארם המובחרות.

Dahlia Divin

הבושם החדש של ג'יבנשי מכיל תווים פירותיים כמו שזיף מירבל יחד עם  תווים  עציים, בהם אלגום ופצ'ולי. המוזה שנבחרה על מנת לקדם אותו היא אלישייה קיז, אחת הנשים המהממות בתעשיית הבידור ולא ממש הדוגמנית הטיפוסית שהיינו מצפים מבית האופנה היוקרתי, ורק על זה הם קיבלו עוד קצת נקודות מאיתנו.

למה: הניחוח אכן נעים. המותג הגדיר אותו כ'שימשי' והוא אכן עונה להגדרה הזו. ועדיין, מג'יבנשי היינו מצפים לטיפה יותר ייחוד.

מחיר: 350 שקל ל-50 מ"ל ו-450 שקל ל-75 מ"ל (המחירים הם אחרי הנחה).

להשיג ברשתות השיווק והפארם.

MANKIND

הבושם החדש לגבר מבית קנת קול, שגם אומר עליו כי הוא "פונה לגבר שיודע מה הוא רוצה ומבטא זאת באופן קבוע דרך מעשיו, סגנונו וכל המהות שלו" – אם תמצאו את הגבר הזה, תביאו אותו אלינו.

למה: הניחוח שלו מאוד עצי – גברי מצד אחד אבל לא אגרסיבי מצד שני. בדיוק כמו שאנחנו אוהבות. אהבנו גם את העיצוב – בקבוק פשוט עם שני פסים דמויי עור בצדדים.

מחיר: 299 שקל ל-100 מ"ל.

להשיג ברשתות השיווק והפארם

אפשר גם לא 

LA VIE EST BELLE L’ABSOLU DE PARFUM

שם פומפוזי לבושם פומפוזי – מהדורה מיוחדת וחדשה לבושם של לנקום שיצא לפני כשנתיים ומאז נחשב לאחד הבשמים הנמכרים בעולם. הוא כולל תמצית מגנוליה, איריס, פרחים לבנים ותמצית פצ'ולי וגולת הכותרת שלו היא הבקבוק הססגוני עם הקישוט המתכתי בצווארו, כפי שאפשר לראות בתמונה.

למה: נראה שהפעם אנשי לנקום בחרו להשקיע בבקבוק יותר מאשר במה שיש בתוכו. סליחה, בעצם הם דווקא כן השקיעו ובחרו בחומרים יקרים ובאנשים המובילים בעולם בכל הנוגע ליצירת הניחוח, ועדיין מדובר בניחוח כבד, מתאמץ, מהסוג שמבאס אותך כשאת נתקעת ליד מישהי שהשפריצה אותו על עצמה בכמויות. וכל זה עוד לפני התחלנו לדבר על המחיר.

מחיר: 625 שקל ל-40 מ"ל.

להשיג ברשתות השיווק והפארם

Promenade a Versailles Pour LUI

המשביר לצרכן התחיל לאחרונה למכור את הבשמים של המותג Perfumes of Chateau De Versailles, שאמורים לשחזר את בשמיו של לואי ה-14 בכבודו. אנחנו נסינו את הגרסה הגברית שמשלבת בין לימוניות עם בסיס עצי ומאסק.

למה: כנראה שמה שהתאים ללואי לא מתאים לנו היום. הבושם אמנם מגיע באריזה קטנה ומושקעת ובעלת אפיל רומנטי עבור חובבי ההיסטוריה, אבל הניחוח עצמו כבד ומתובלן מדי. כנראה שאין ברירה אלא לעזוב את האגדות על מלכים בצד ולהמשיך הלאה.

מחיר: 99 שקל ל-30 מ"ל ו-299 שקל ל-100 מ"ל (לחברי מועדון 365)

להשיג במשביר לצרכן.